Emma. Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hei. Vi har et problem med naboene våre. De har tre hunder som de slipper ut i en luftegård som er rett utenfor leiligheten vår. De slippes ut jevnt gjennom hele dagen, hver for seg og de slutter aldri å bjeffe! En etter en står de der og hyler hele dagen, og det er litt av et bråk. Vi har nå bodd her i et halvt år, og igår rant begeret over. Da stod dene ene hunden og bjeffet uten stans kl. 22.30 på kvelden. Jeg gikk da ned for å snakke med de på en fin måte og be de om å tenke litt over naboene sine (vi bor alle sammen nærmt hverandre, flere barnefamilier). Det det endte opp med var at de bare så på meg i vinduet og ignorerte meg! Jeg ble helt paff! Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Har noen av dere opplevd noe lignende og funnet ut av en løsning på problemet? Jeg holder ikke ut dette lenger De har nå stått og bjeffet i halvannen time uten at de gjør noe med saken.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Ring politiet og klag over bråk. Gjør dette flere ganger. Anonymous poster hash: 24c27...246
xxhmj Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Helt enig i den! Ring til politiet hvis de står å bjeffer sånn på natten igjen, det skal da være mulig å få sove og være utvilt til skolen/jobbe neste dag. Hvis vår hund blir sluppet ut en liten tur på kveldene og morgenen, da pleier som regel ho å si ifra med litt piping at "nå vil jeg inn.." å da slipper jeg ho inn med engang. Ikke gi deg, hør med naboer om de blir plaget av dette og snakk med dem om hva dere kan gjøre sammen. Hvis de vil gjøre noe, om dere legger klagebrev i postkassa dems alle sammen. Eller så er det politiet da..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 spray dem med maling hver gang de er ute (uten gift så klart)<br /><br />Så får naboene litt å rydde opp. De skal gå tur med hundene, ikke slippe dem i en liten løpegård. Anonymous poster hash: a2e22...662 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ville ringt politiet å klaget på bråk. Skjønner ikke greia med å sette ut hunder som ikke trives ute alene, jeg er alltid ute sammen med mine selv om vi gjør hver våre ting da. Ellers ville de bjeffa de også. Verre med samboeren min, han får dem gjerne til å bjeffe med vilje *sukk* Anonymous poster hash: 333b3...380
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 spray dem med maling hver gang de er ute (uten gift så klart)<br /><br />Så får naboene litt å rydde opp. De skal gå tur med hundene, ikke slippe dem i en liten løpegård. Anonymous poster hash: a2e22...662 Dette skal man selvfølgelig ikke gjøre, er jo ikke hundenes feil at eierne er ubrukelige. Jeg ville skrevet et brev til de (enten alene, eller med andre naboers underskrift og om det plager de også), hvor jeg la frem saken, og at problemet må tas tak i fra eierens side, ellers ser dere dere nødt til å ringe politiet. Da har de fått en advarsel og mulighet til å rette problemet, samt at problemet antageligvis vil bli tatt kjapt tak i (som du jo ønsker.) Tenker da mest på hundene, at eierne skal få en advarsel, ikke fordi eierne nødvendigvis fortjener det. Anonymous poster hash: e565d...ef7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå