AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Vi har vært forlovet i 1 mnd i dag, og jeg har sagt det til alle mine nære venner + familie. Forloveden min (aaah så deilig å kunne skrive det <3 ) har ikke sagt det til 3 av sine venner,fordi de bor i en annen by,og han ville si det personlig. Bryllupet er om 3 mnd, så jeg sa han burde si det så snart som mulig, slik at forloveren fikk sjans til å planlegge, folk må få fri osv. Dessuten har jeg SÅ lyst å poste bilder av det fine jeg har kjøpt (personlige glass, kakespader, brudepikekjoler osv) på istagram,, men jeg får ikke skrive noe på nett før han har sagt det. Vi er ikke forlovet på facebook, og jeg har kjempelyst å skrive det på facebook,slik at alle andre enn mine nærmeste får vite det før vi gifter oss. Jeg har spurt om han kan ringe kameratene sine, men han sier bare "jada.." uten å gjøre noe. Dette gjør meg utålmodig og jeg er redd han ikke mener det seriøst med frieriet siden han ikke vil si det til noen.. (Jeg har sagt det til hans familie også).. Hva kan jeg gjøre for å endre tankegangen min? Eller hva kan jeg gjøre for at han skal forstå det er viktig for meg? Hvis jeg maser blir han sur, han sier at han må få bestemme det selv.. men det HASTER jo, forloveren må planlegge!! Anonymous poster hash: 947f1...566
Gjest Hjertesukk Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Oh Jesus.. dere skal gifte dere, men prater ikke sammen? dette lover dessverre ikke godt. Du har ikke "mast " deg til et frieri da? Hvor gamle er dere? (Som jo også er en viktig faktor)..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Oh Jesus.. dere skal gifte dere, men prater ikke sammen? dette lover dessverre ikke godt. Du har ikke "mast " deg til et frieri da? Hvor gamle er dere? (Som jo også er en viktig faktor).. Nei,det har jeg ikke.. Han har snakket om å fri 1 år før han gjorde det. Vi er 25 og 30..ts Anonymous poster hash: 947f1...566
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Oh Jesus.. dere skal gifte dere, men prater ikke sammen? dette lover dessverre ikke godt. Du har ikke "mast " deg til et frieri da? Hvor gamle er dere? (Som jo også er en viktig faktor).. Tror du ikke han egentlig vil? Siden han vil si det til kameratene personlig? Eller tror du bare det er en unnskyldning? Nå ble jeg redd..ts Anonymous poster hash: 947f1...566
Gjest celine Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Det høres ut som om det viktigste for ham er å få gifte seg med deg, mens det viktigste for deg, er å flagge det på facebook og insta... 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Det høres ut som om det viktigste for ham er å få gifte seg med deg, mens det viktigste for deg, er å flagge det på facebook og insta... Hvorfor det? Jeg er jo kjempestolt over å få gifte meg med han, og jeg vil dele det med alle Det er ikke lenge til bryllupet, og jeg vil jo dele forberedelser og den gode nyheten med alle, før vi faktisk gifter oss! ts Anonymous poster hash: 947f1...566 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Hvorfor har dere hastverk med å gifte dere? Er du gravid? Normalen er vel gjerne at man har 1 år eller noe i den duren mellom forlovelse og bryllup, og det er jo for at man skal få tid til ting. Bare brudekjolen kan du måtte vente 4-5 mnd på å få dersom du må legge den opp, eller rette noe på den.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Hvorfor har dere hastverk med å gifte dere? Er du gravid? Normalen er vel gjerne at man har 1 år eller noe i den duren mellom forlovelse og bryllup, og det er jo for at man skal få tid til ting. Bare brudekjolen kan du måtte vente 4-5 mnd på å få dersom du må legge den opp, eller rette noe på den. Brudekjolen tar 6 uker, da er den skreddersydd Skjønner ikke hvorfor folk venter så lenge, jeg trenger ikke alle detaljer til bryllupet, så lenge jeg får drømmemannen. ts Anonymous poster hash: 947f1...566
Gjest Hjertesukk Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 vel.. jeg forstår at mannen din er litt tilbakeholden, for ideen om å gifte seg trenger ofte noen mnd for å modnes På tross av at man elsker hverandre. Han trodde vel sikkert ikke at det skulle skje så fort etter frieriet da, og blir litt stressa nå som du har tatt helt av og vil gifte deg asap. Hvorfor stresser du med dette? har det noe å bety om dere gifter dere nå, eller om 1 år? (Annet enn at dere får litt tid til å nyte forlovelsen da:)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Hvorfor så travelt? Da mannen fridde, ble jeg overlykkelig, men hadde vi måttet giftet oss innen 6 måneder så hadde jeg takket nei. For det første så må alt planlegges og nyte tiden som forlovet, og informere gjestene i god tid. Ikke alle setter pris på å stresse seg frem til bryllupet, TS. Hadde mannen min mast så hadde jeg fått kalde føtter. Anonymous poster hash: c73ae...0c6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 vel.. jeg forstår at mannen din er litt tilbakeholden, for ideen om å gifte seg trenger ofte noen mnd for å modnes På tross av at man elsker hverandre. Han trodde vel sikkert ikke at det skulle skje så fort etter frieriet da, og blir litt stressa nå som du har tatt helt av og vil gifte deg asap. Hvorfor stresser du med dette? har det noe å bety om dere gifter dere nå, eller om 1 år? (Annet enn at dere får litt tid til å nyte forlovelsen da:) ts her. Mamma er kreftsyk..Vil gjerne at hun skal få oppleve dette.. Anonymous poster hash: 947f1...566
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 Dersom det er 3 mnd til bryllupet er det på tide å sende ut invitasjoner. Skjønner godt at dere har en kort forlovelse, jeg. Hva folk skal med et helt år skjønner jeg virkelig ikke. Anonymous poster hash: 7e943...119 1
Gjest Hjertesukk Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Okei, TS, da er det lettere å forstå situasjonen din. Da må du ta en alvorsprat med mannen din, og fortelle ham at ettersom bryllupet snart skal stå (dere må tenke på å sende ut invitasjoner nå om bare noen uker) så må dere nesten annonsere forlovelsen først. Det er mange som kommer til å stusse dersom de får invitasjon til bryllup uten å vite at dere var forlovet! Ønsker deg lykke til, og sender varme tanker.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Det er mange som kommer til å stusse dersom de får invitasjon til bryllup uten å vite at dere var forlovet! Hæ? Hvorfor det? Vi gjorde aldri noe poeng av noen "forlovelse". Vi planla et bryllup og sendte ut invitasjoner til det. Ordet "forlovelse" brukte vi aldri, og vi fortalte folk om bryllupet fordi de var invitert til det eller ble bedt om å være forlover osv. Å "annonsere en forlovelse" høres rimelige antikvarisk ut, synes jeg.Anonymous poster hash: 7e943...119
Gjest Hjertesukk Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Hæ? Hvorfor det? Vi gjorde aldri noe poeng av noen "forlovelse". Vi planla et bryllup og sendte ut invitasjoner til det. Ordet "forlovelse" brukte vi aldri, og vi fortalte folk om bryllupet fordi de var invitert til det eller ble bedt om å være forlover osv. Å "annonsere en forlovelse" høres rimelige antikvarisk ut, synes jeg.Anonymous poster hash: 7e943...119 Det er helt vanlig å annonsere forlovelsen sin. Jeg kjenner ingen som ikke har vært forlovet før de giftet seg - og jeg svarer ut fra mitt ståsted. Jeg og min familie hadde blitt rimelig overrasket om det kom invitasjon fra en kusine eller liknende til bryllup dersom vi ikke visste at de var forlovet. For ordens skyld: å "stusse" på noe er ikke nødvendigvis negativt. Det betyr rett og slett at man blir tatt litt på sengen og tenker at "det var jo litt underlig". Ikke verre enn det Men enkelte på KG tar seg jo nær med en gang de kan relatere seg pittelitt. Tihi.
yxnyx Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 Dere bør jo få sendt ut invitasjoner så fort som mulig! Tre måneder i forveien er normen for invitasjoner. Si det til forloveden, du For å sende ut invitasjoner må dere jo ha vielse og lokale på plass, slik at folk vet hvor og når de skal møte opp. Her er det bare å sette i gang. Du rekker det sikkert på 3 måneder, men dere har ikke noen tid å miste. Behandlingen av papirer hos skatteetaten tar også litt tid, og dere må hente inn underskrifter fra forlovere før dere sender dem inn. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 For ordens skyld: å "stusse" på noe er ikke nødvendigvis negativt. Det betyr rett og slett at man blir tatt litt på sengen og tenker at "det var jo litt underlig". Ikke verre enn det Men enkelte på KG tar seg jo nær med en gang de kan relatere seg pittelitt. Tihi. Jeg har da virkelig ikke tatt meg nær. Men jeg synes det er rart at du synes noe helt normalt er uderlig. De fleste jeg kjenner som har giftet seg bare fortalte at de skulle gifte seg. Hørte ofte om det fra nære venner før innbydelsen kom, fordi jeg jobber snakket med dem. Men fra litt fjernere venner eller familie, ville jeg synes det var helt naturlig å få vite om noe jeg skulle inviteres til nettopp i invitasjonen. Det eneste unntaket jeg vet om er min ene kusine. Hun "annonserte forlovelsen". Men hun var en bridezilla fra begynnelse til slutt og så nok på bryllupet sitt som en kongelige begivenhet eller noe sånt. Godt mulig det fremdeles finnes noen som synes det er naturlig å annonsere en forlovelse. Men jeg humrer av sånt, og synes det er rimelig pompøst/påtatt/oppmerksomhetssøkende.Anonymous poster hash: 7e943...119
Gjest Hjertesukk Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har da virkelig ikke tatt meg nær. Men jeg synes det er rart at du synes noe helt normalt er uderlig. De fleste jeg kjenner som har giftet seg bare fortalte at de skulle gifte seg. Hørte ofte om det fra nære venner før innbydelsen kom, fordi jeg jobber snakket med dem. Men fra litt fjernere venner eller familie, ville jeg synes det var helt naturlig å få vite om noe jeg skulle inviteres til nettopp i invitasjonen. Det eneste unntaket jeg vet om er min ene kusine. Hun "annonserte forlovelsen". Men hun var en bridezilla fra begynnelse til slutt og så nok på bryllupet sitt som en kongelige begivenhet eller noe sånt. Godt mulig det fremdeles finnes noen som synes det er naturlig å annonsere en forlovelse. Men jeg humrer av sånt, og synes det er rimelig pompøst/påtatt/oppmerksomhetssøkende.Anonymous poster hash: 7e943...119 Oida. Å innlede med at du ikke tar deg nær, for så å skrive et essay om hvor oppmerksomhetssøkende du syntes det er å annonsere forlovelsen som et forsøk på å normalisere det å gifte seg uten at noen vet at man er forlovet. Jeg biter dessverre ikke på AB, jeg lever i den virkelige verden, ser du! :-)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 En ting er invitasjoner, lokale og så videre. Forlovererklæringen må jo inn ganske snart, så forloveren trenger å få beskjed og signere denne i løpet av få uker. Anonymous poster hash: 4635d...033
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Oida. Å innlede med at du ikke tar deg nær, for så å skrive et essay om hvor oppmerksomhetssøkende du syntes det er å annonsere forlovelsen som et forsøk på å normalisere det å gifte seg uten at noen vet at man er forlovet. Jeg biter dessverre ikke på AB, jeg lever i den virkelige verden, ser du! :-) Jeg lever også i den virkelig verden. Og der kan man fortelle om sine erfaringer og standpunkter. Og ja, jeg mener man må være rimelig oppmerksomhetssyk om man har behov for å annonsere at man har begynt å planlegge å gifte seg. Annonser man at man har begynt å lete etter ny jobb også? I min omgangskrets pleier vi å vente til vi faktisk har er jobbtilbud før vi sprer det til hele verden. Anonymous poster hash: 7e943...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå