AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Se bort i fra engangssum som bur, leker og matskål etc. Hvor mye koster et hamster i måneden? Har så lyst på en kosevenn om kveldene, men er redd studentøkonomien ikke strekker til... Takk for svar! Anonymous poster hash: ee213...4ac
Querido Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Det er ikke særlig dyrt. De skal jo ha fòr, men det jeg brukte å kjøpe til min kostet vel rundt 70kr på dyrebutikk, og varte rimelig lenge(typ et par mnd), høy kan vel også være fint å gi, men det varer også i evigheter(koster vel cirka 59,- for det jeg kjøper, 1kg). :-) Bunnmateriale(flis, pellets el) og et "rede" må du jo ha, men en pakke flis f.eks varer også ganske lenge og koster vel ikke all verden, spørs hvor stor du kjøper i gangen, og sånne papirstrimler til å ha i huset koster vel rundt 40,- og er sikkert nok til ihvertfall to bytter. Så sikkert rundt 100,- i måneden, sånn cirka! :-) (Pluss/minus!) Endret 25. februar 2014 av Querido
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 For koster fra 40-90 kr, alt etter type. Høy skal ikke hamstre ha siden de har en tendens å stappe det i kinnposene sine og det kan stikke hull. (helt freskt gress går derimot greit) Til å bygge med bruker jeg ubleket toalettpapir, da kan den rive og herje som den vil. En dopapirpakke koster vel 10 kr, og bruker du papiret bare til hamsteren så har du til den dør En pakke flis koster vel 40 kr, eller pellets til ca 60. (begge varer mer enn en måned) Så langt ifra det dyreste kjæledyret du kan skaffe deg. Anonymous poster hash: c0db9...b89
Querido Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 For koster fra 40-90 kr, alt etter type. Høy skal ikke hamstre ha siden de har en tendens å stappe det i kinnposene sine og det kan stikke hull. (helt freskt gress går derimot greit) Til å bygge med bruker jeg ubleket toalettpapir, da kan den rive og herje som den vil. En dopapirpakke koster vel 10 kr, og bruker du papiret bare til hamsteren så har du til den dør En pakke flis koster vel 40 kr, eller pellets til ca 60. (begge varer mer enn en måned) Så langt ifra det dyreste kjæledyret du kan skaffe deg. Anonymous poster hash: c0db9...b89 Ja, det er vel sant som du sier! Min spiste vel heller aldri høy, når jeg tenker meg om! Dopapir er fint ja :D
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Også må du jo regne med at hamsteren blir syk og det blir dyrlege. Nå er det ikke alle som tenker på det at hamstere også kan bli syke og de lever ikke så mange år, rundt 2-4.. Vet om ei venninne som har hatt mye hamstere opp igjennom åra, og ho må regne med at plutselig så blir det dyrlege. Så da må man tenke på at, har man råd til å reise til dyrlege med dem hvis det skal skje noe. Men sånn sett så er jo hamstere billig. Har aldri hatt, men jeg selv som har kanin syntes det ikke er dyrt. En pellets sekk varer i 3-4 mnd. Men nå er jo kaniner så mye større å da. Anonymous poster hash: b7a75...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå