Gå til innhold

Hvor ofte trene mage/rygg?Dine beste øvelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er godt i gang igjen med styrketrening.Har fulgt et program hvor jeg trener overkropp to ganger i uken,pluss det samme med underkropp.Men jeg vil også få inn gode mage/rygg øvelser.Hvor ofte burde jeg trene dette?Blir litt mye om jeg skal få inn to økter med dette også i uken.Skal jeg evnt droppe en dag med styrke underkropp?Tar gjerne imot tips til dine beste mage/rygg øvelser!:)

Anonymous poster hash: c94f1...ba6

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Hvilke øvelser trener du da? Hvis du trener baseøvelser som pullups, knebøy, benkpress og markløft får min mage bra med juling iallefall :fnise: Men du har kanskje trent såpass med styrke at du ønsker isolasjonsøvelser for mage/rygg. Jeg trener diverse varianter av planken (løfte bein, i slynge etc) for både mage og rygg sammen med de øvelsene jeg nevnte.

Skrevet

Legger alltid til mageøvelser uansett hva jeg trener jeg. Alltid en runde med mage, før jeg tøyer ut. Har ennå ikke hørt om noen, som har fått belastningskader i magen.

Gjør mye forskjellig. Ligger på rygg med løfta bed, holder en vektskive i hendene, og tar denne to ganger nedover bak hodet med strake armer og to ganger crunch rett opp med vektskiva mot taket. Så bruker jeg vektskiva til siderotasjon. Tar også beinløft. Bare rett ut. Blir nok lenge til føttene treffer henda...

Anonymous poster hash: d8e59...7c9
Skrevet

Jeg ville ikke byttet ut en underkroppsøkt mot en overkroppsøkt.. Har du ingen øvelser i overkroppsøkta som innvolverer rygg og mage? Som du eventuelt kunne byttet ut?

Jeg er glad i frivending, clean and press, seated row, pullups, hengende benløft.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke byttet ut en underkroppsøkt mot en overkroppsøkt.. Har du ingen øvelser i overkroppsøkta som innvolverer rygg og mage? Som du eventuelt kunne byttet ut?

Jeg er glad i frivending, clean and press, seated row, pullups, hengende benløft.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Øvelser jeg liker veldig godt.

Facepulls er også et slags alternativ til seated rows.

Skrevet

:hjerte::hjerte::hjerte:

Øvelser jeg liker veldig godt.

Facepulls er også et slags alternativ til seated rows.

;)

Takk for tips, den skal jeg prøve ut i morgen

Gjest bustyvel
Skrevet

Litt off topic (sorry!), men jeg sliter med teknikken i facepulls! Gjør den stående, men føler at jeg ikke finner noen god stå-stilling.. Tips?

Skrevet

Litt off topic (sorry!), men jeg sliter med teknikken i facepulls! Gjør den stående, men føler at jeg ikke finner noen god stå-stilling.. Tips?

God video:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...