Gå til innhold

Noen som har smakt Tunip's Pulled Pork? Er det godkjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg var innom butikken igår og så at Tunip har ferdiglaget Pulled Pork, og fikk sånn lyst på. Igår hadde jeg alt rester som ventet, så jeg valgte å la være, men idag har jeg ingenting klart for middag, og tenkte på om jeg skulle prøve. ...men så vet jeg at pulled pork er fantastisk når laget fra bunnen av, og det er derfor litt "skummelt" å utsette seg for ferdigvarianten. Derfor spør jeg dere, har dere erfaringer med det? Er det godt nok? :)

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har prøvd og syntes det var helt ok, men har aldri prøvd noen annen variant, så har i grunnen ikke noe å sammenligne med.

Skrevet

Jeg har bare smakt den og ikke fra bunnen av, men vi syntes den var veldig god. Det er mye smak i den.

Skrevet

Hei,

Takk for svar, dere! :) Da blir det nok til at jeg prøver ut det. Gleder meg til å smake! :danse:

Skrevet

Jeg kjøpte både pulled pork og pulled beef. Har så langt bare smakt pulled beef. Dette kjøttet smakfullt men seigt som fy. Enda jeg prøvde å ha det enda lenger i ovnen.
Hvordan er svinekjøttet?

Skrevet

Jeg har smakt dette to ganger før, begge i ferdigvare versjon. Tulip sin var den sålangt beste.

Gjest bustyvel
Skrevet

Vi selger mye av den på butikken jeg jobber, kundene skryter av mye smak og godt kjøtt på den pulled pork, men jeg har ikke smakt den selv :)

Skrevet

Jeg har spist Tulip's pulled pork og jeg likte den veldig godt!

Er ikke alt fra Tulip jeg tør å teste, men denne var god.

Skal kjøpes igjen!!

Skrevet

Høres spennende ut! Hva spiser man det med?

Skrevet

På restaurant er det vanlig med coleslaw og "hamburgerbrød", men man bak spise det med så mangt. Jeg spiste det med potetmos eller potetbåter og salat, for eksempel (spiser ikke brød). Kunne godt tenke meg det med wraps.

Skrevet

Men pulled pork (pulled hvasomhelst) er jo kjempelett å lage. :klo: Sett på gryta når du kommer hjem fra jobb så står det der og putrer helt selv og er fiks ferdig til du skal legge deg. Neste dags middag i boks.

Og til den over med seigt kjøtt: kjennetegnet til pulled meat er at det skal (nesten) smelte på tunga. Er det tyggemotstand i det så er det ikke rett laget.

Jeg har forresten laget ok pulled beef på 2-3 timer, så det tar ikke mye tid (gris tar noe lengre tid).

Anonymous poster hash: 9232b...a1b
  • Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Men pulled pork (pulled hvasomhelst) er jo kjempelett å lage. :klo: Sett på gryta når du kommer hjem fra jobb så står det der og putrer helt selv og er fiks ferdig til du skal legge deg. Neste dags middag i boks.

Og til den over med seigt kjøtt: kjennetegnet til pulled meat er at det skal (nesten) smelte på tunga. Er det tyggemotstand i det så er det ikke rett laget.

Jeg har forresten laget ok pulled beef på 2-3 timer, så det tar ikke mye tid (gris tar noe lengre tid).

Anonymous poster hash: 9232b...a1b

Jeg lette etter svinenakke som det står beskrevet i oppskriftene flere steder. Fant det ikke, så jeg prøvde den ferdige.

Kan man bruke annet enn svinenakke?

Skrevet (endret)

Hvor i butikken ligger dette? Er det i frysedisken, eller er det "ferskt". Hvilken butikk har dere kjøpt det i.

Jeg har smakt Tulip sin, og syns det var veldig godt.

Endret av Lady Lovelylocks
Skrevet

Hvor i butikken ligger dette? Er det i frysedisken, eller er det "ferskt". Hvilken butikk har dere kjøpt det i.

Jeg har smakt det, og syns det var veldig godt.

Jeg fant det på Rema 1000.

Har den liggende i kjøleskapet, har ikke fått smakt enda, men har smakt hjemmelaget.

Skrevet

Har den liggende i kjøleskapet, har ikke fått smakt enda, men har smakt hjemmelaget.

Hvor i butikken da? Frysedisken, eller sammen med ferskvarene?

Annonse
Skrevet

Hvor i butikken da? Frysedisken, eller sammen med ferskvarene?

Sammen med ferskvarene, ved svinekjøtt/oksekjøttet.

Skrevet

Ok. Takk, da vet jeg hva lørdagens middag blir :blomst:

Skrevet

Trådstarter her! Prøvde det til middag, og det var absolutt likbart! Blir nok å kjøpe det igjen :biggrin:

Skrevet

Jeg har fått det som smaksprøve i butikken, og synes det var helt fin smak på det, som en lettvint variant til å kjøpe svinenakke, krydre og legge på grillen over natta (mannen i huset driver med bbq, så han sitter gjerne oppe og passer på han altså, men det blir jo ikke så ofte for å si det sånn)

Kan spises i hamburgerbrød med coleslaw, i wraps med coleslaw og bbq saus, eller med salat og bbq saus. Eller med potetstappe.

Og til deg som lurte på "hvor kjøpe svinenakke".. spør i ferskvaredisken - det kan være at de har noen nakker de ikke har delt opp til nakkekoteletter enda..

Anonymous poster hash: a075f...0b7
Skrevet

Helt grei. god og mør, men litt for intens grillkryddersmak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...