Gå til innhold

spraylakke sofa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde du aldri finne på å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så irritert når folk kommer med slike kommentarer som den over meg.

HVORFOR ikke? Hvorfor burde hun ikke gjøre det?

Anonymous poster hash: c2863...4ea
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å lakkere sofa, men et tips:

Av en eller annen grunn så jeg for meg skinnsofa, men her er jo mulighetene mange.

Om man forsøker noe sånt så må det være tynt lag, noe som kan være en utfordring for en nybegynner på spraylakk.

Blir lakklaget ørlite for tykt så brekker denne lakkflaten i tusen knas og røsser av etter ganske kort tid (ikke dermed sagt at sofaen blir som ny der lakken satt :-)

Tynt lag krever uansett erfaring fra lakkering, eller i alle fall et prøveprosjekt på noe rask bak garasjen...

Husk at det blir svevestøv av lakk som garantert havner der du ikke forventer det. Derfor har lakkeringsverksteder spesialavtrekk og muligens vann (foss) som bakvegg som fanger støvet ved hjelp av avtrekk.

Skrevet

Jeg blir så irritert når folk kommer med slike kommentarer som den over meg.HVORFOR ikke? Hvorfor burde hun ikke gjøre det? Anonymous poster hash: c2863...4ea

Fordi! Det fins ingen spraylakk som tåler den belastning/slitasje som kommer på en sofa! Den vil sprekke! Det kan jeg GARANTERE. Hvis det er stoffsofa kan du sikkert farge stoffet...

Skrevet (endret)

Fordi! Det fins ingen spraylakk som tåler den belastning/slitasje som kommer på en sofa! Den vil sprekke! Det kan jeg GARANTERE. Hvis det er stoffsofa kan du sikkert farge stoffet...

Lakk som brekker er lagt i for tykt lag. Problemet er kanskje at tynt lag (så tynt at det er mange små lakkprikker) ikke vil dekke nok, men slippe sofa-fargen gjennom.

Forøvrig er det nok av videoklipp på tuben:

"how to spray paint a sofa"

Endret av slask
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sofa er det? Jeg vet det er utprøvd av flere tidligere, så det går. Men spm er som sagt hva slags sofa det er, og hvilket resultat du egentlig ser for deg.

Her et link til en blogg hvor bloggeren har malt en tekstilsofa - http://madebygirl.blogspot.no/2012/03/painting-sofa.html

Anonymous poster hash: bc8ef...f4c
AnonymBruker
Skrevet

Harryfaktor..

Anonymous poster hash: b7cd7...4af
  • Liker 1
Skrevet

Harryfaktor..

Anonymous poster hash: b7cd7...4af

Hahahaha! Vet du i det hele tatt hva harry er?her på kg er visst ALT harry i noens øyne. Jeg synes igrunn det mest harry jeg ser er alle som kaller alt harry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...