AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Del Skrevet 25. februar 2014 Hvor man kan studere for å bli helsesekretær hvis man er 30 år og har generell studiekompetanse fra vgs? Finner kun vgs, ellers har Treider medisinsk sekretær, men det er da uten autorisasjon..Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-stina Skrevet 25. februar 2014 #2 Del Skrevet 25. februar 2014 Helsesekretær er en videregående utdannelse. Den finnes ikke på høyskolenivå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast123 Skrevet 25. februar 2014 #3 Del Skrevet 25. februar 2014 Du kan ta det på voksenopplæring, noen av voksenopplæringene tilbyr dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Del Skrevet 25. februar 2014 Du kan ta det på voksenopplæring, noen av voksenopplæringene tilbyr dette Har funnet ut v dette, men får ikke tak i min lokale voksenopplæringsavdeling og det står ingenting på nett. Er sikkert ikke alle kommuner som tilbyr dette. Vet heller ikke hva jeg da må ta av fag iom at jeg har generell studiekompetanse og dermed ikke trenger hele vgs.Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Del Skrevet 25. februar 2014 Du må ta program fagene på vg1 Helse og oppvekstfag , vg2 helse servicefag og vg3 Helsesekretær. Jeg starta på samme løpet selv, men har revudert det da det er håpløst å få seg jobb ihvertfall her jeg bor som helsesekretær. Anonymous poster hash: b5e23...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Del Skrevet 25. februar 2014 Du må ta program fagene på vg1 Helse og oppvekstfag , vg2 helse servicefag og vg3 Helsesekretær. Jeg starta på samme løpet selv, men har revudert det da det er håpløst å få seg jobb ihvertfall her jeg bor som helsesekretær. Anonymous poster hash: b5e23...52b Hvor bor du da? Anonymous poster hash: e1575...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Del Skrevet 25. februar 2014 Ullensaker kommuneAnonymous poster hash: 0119d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Del Skrevet 25. februar 2014 Hvor man kan studere for å bli helsesekretær hvis man er 30 år og har generell studiekompetanse fra vgs? Finner kun vgs, ellers har Treider medisinsk sekretær, men det er da uten autorisasjon..Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Ville heller hoppet på sykepleierutdanning eller bioingeniør om jeg var deg. Skal du gå helsesektetær kan det fort gå både 1 og 2 år før du er ferdig. Som sykepleier eller bioingeniør vil du ha ca 100 flere muligheter.Anonymous poster hash: 72870...f9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Del Skrevet 25. februar 2014 Ville heller hoppet på sykepleierutdanning eller bioingeniør om jeg var deg. Skal du gå helsesektetær kan det fort gå både 1 og 2 år før du er ferdig. Som sykepleier eller bioingeniør vil du ha ca 100 flere muligheter.Anonymous poster hash: 72870...f9c Ei jeg kjenner tar tannhelsesekretær på voksenopplæring. Hun har alle fellesfag hun trenger fra før, og tar derfor bare programfagene og all praksis, og blir ferdig i løpet av et år Anonymous poster hash: 6d76f...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #10 Del Skrevet 25. februar 2014 Enig i h*n over her. Hvorfor velger du ikke heller sykepleie f.eks. Mye bedre lønn og muligheter.Anonymous poster hash: 0de4f...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Del Skrevet 26. februar 2014 Enig i h*n over her. Hvorfor velger du ikke heller sykepleie f.eks. Mye bedre lønn og muligheter.Anonymous poster hash: 0de4f...95b For det første kan det se ut som jeg ikke har gode nok karakter og snitt (inkl alle poeng) for å studere sykepleie her i nærheten (det er uaktuelt å flytte, for vi flytta for to måneder siden) og for det andre er det vesentlig å studere et år fremfor å studere tre, nå jeg har småbarn. Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Del Skrevet 26. februar 2014 For det første kan det se ut som jeg ikke har gode nok karakter og snitt (inkl alle poeng) for å studere sykepleie her i nærheten (det er uaktuelt å flytte, for vi flytta for to måneder siden) og for det andre er det vesentlig å studere et år fremfor å studere tre, nå jeg har småbarn.Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Forstår det med poengene. Men det er en bedre investering å studere i tre år og faktisk få en jobb, bedre lønn og flere muligheter. Enn å studere i ett år slite med å få jobb og få dårlig lønn. Anonymous poster hash: f8d1a...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 26. februar 2014 #13 Del Skrevet 26. februar 2014 Hvor man kan studere for å bli helsesekretær hvis man er 30 år og har generell studiekompetanse fra vgs? Finner kun vgs, ellers har Treider medisinsk sekretær, men det er da uten autorisasjon..Anonymous poster hash: 0119d...4c3 Kjenner flere som har fått sekretærjobber ved sykehus etter å ha tatt halvtårsutdannelsen ved Treider. Men dersom du ønsker å jobbe ved legekontor kan det nok være bedre å skaffe autorisasjon, ettersom en del legekontor etterspør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #14 Del Skrevet 26. februar 2014 Forstår det med poengene. Men det er en bedre investering å studere i tre år og faktisk få en jobb, bedre lønn og flere muligheter. Enn å studere i ett år slite med å få jobb og få dårlig lønn. Anonymous poster hash: f8d1a...6e0 Ikke alle er interessert i sykepleier-kjøret med slitsomme turnuser og helgejobbing,mas og stress og ubehagelige og grisete arbeidsoppgaver. På tross av lavere lønn har helsesekretærer en jobb som er 100 ganger finere og mer komfortabel enn det spl har,og det inkluderer vanligvis faste arbeidstider fra 9-16 eller der omkring.. Anonymous poster hash: 8e0dd...641 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Del Skrevet 26. februar 2014 Ikke alle er interessert i sykepleier-kjøret med slitsomme turnuser og helgejobbing,mas og stress og ubehagelige og grisete arbeidsoppgaver. På tross av lavere lønn har helsesekretærer en jobb som er 100 ganger finere og mer komfortabel enn det spl har,og det inkluderer vanligvis faste arbeidstider fra 9-16 eller der omkring.. Anonymous poster hash: 8e0dd...641 Det er selvfølgelig smak og behag hva man liker å gjøre. Og mange helsesekretærer jobber turnus. Det hjelper faktisk en del på lønnen også. Anonymous poster hash: f8d1a...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 26. februar 2014 #16 Del Skrevet 26. februar 2014 Når det utlyses ledige sekretærstillinger,ser jeg at det vanligvis bare står "Helsesekretær/medisinsk sekretær" under utdanningsnivå. Autorisasjon er ofte ikke nevnt,særlig om det er snakk om stillinger på sykehus. Som voksen i 30-årene ville jeg satset på en medisinsk sekretær utdanning fra Treider eller lignende. Å bruke årevis på å ta helsesekretær på videregående tror jeg bare er sløsing med tid.De fleste arbeidsgivere vil ha forståelse for at man i voksen alder ikke tar vgs på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #17 Del Skrevet 26. februar 2014 Når det utlyses ledige sekretærstillinger,ser jeg at det vanligvis bare står "Helsesekretær/medisinsk sekretær" under utdanningsnivå. Autorisasjon er ofte ikke nevnt,særlig om det er snakk om stillinger på sykehus. Som voksen i 30-årene ville jeg satset på en medisinsk sekretær utdanning fra Treider eller lignende. Å bruke årevis på å ta helsesekretær på videregående tror jeg bare er sløsing med tid.De fleste arbeidsgivere vil ha forståelse for at man i voksen alder ikke tar vgs på nytt igjen. Det er akkurat det jeg har sett også i det siste faktisk. Og jeg begynner å tvile på at det virkelig er verdt det å gå tilbake og bruke såpass mye tid på vgs fag.. Har vært i kontakt med NkI nettstudier og de mener jeg faktisk kanskje må ta eksamen i gym selv om jeg har dette fra alle tre årene på vgs. Og sånne ting skal jo være fullstendig unødvendig når jeg gjorde dette for flere år siden. TSAnonymous poster hash: 0119d...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Del Skrevet 26. februar 2014 Ikke alle er interessert i sykepleier-kjøret med slitsomme turnuser og helgejobbing,mas og stress og ubehagelige og grisete arbeidsoppgaver. På tross av lavere lønn har helsesekretærer en jobb som er 100 ganger finere og mer komfortabel enn det spl har,og det inkluderer vanligvis faste arbeidstider fra 9-16 eller der omkring.. Anonymous poster hash: 8e0dd...641 Enig. Har selv hoppet av sykepleiestudiene etter at jeg fant ut at det ikke var noe for meg i praksis. Vurderer nå helsesekretær da jeg fremdeles er interessert i helse, men på en annen måte enn sykepleieryrket. Anonymous poster hash: e1575...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #19 Del Skrevet 26. februar 2014 Det er akkurat det jeg har sett også i det siste faktisk. Og jeg begynner å tvile på at det virkelig er verdt det å gå tilbake og bruke såpass mye tid på vgs fag.. Har vært i kontakt med NkI nettstudier og de mener jeg faktisk kanskje må ta eksamen i gym selv om jeg har dette fra alle tre årene på vgs. Og sånne ting skal jo være fullstendig unødvendig når jeg gjorde dette for flere år siden. TSAnonymous poster hash: 0119d...4c3 Om du skal ha sekretærjobb på sykehus så holder det ofte med medisinsk sekretær, men ikke alltid. Legekontorer krever iallfall autorasjon og det er jo en fordel å kunne jobbe der om du ønsker etter hvert. Men du.... Du kan jo bare ta det som privatist. Har man hatt allmennefag fra før så er man såpass oppegående at man ikke trenger undervisning i noen skarve yrkesfag. Eneste er at det kan være en fordel å ta et lab/skiftestuekurs før den tverrfaglige eksamen på vg3 helsesekretær. Anonymous poster hash: e1575...94c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #20 Del Skrevet 26. februar 2014 Og det er bare tull at du trenger gym på nytt om du har det fra før. Hvorfor i alle dager skulle du trenge det? Anonymous poster hash: e1575...94c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå