AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hei! Hvor lang tid bruker dere på å løpe 5km? Jeg har så lyst til å være med på et lite løp til sommeren på 5km men er redd jeg er for treig.. :-)Anonymous poster hash: 5ffbe...d3a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Hei! Du vil aldri være for treig til å være med på et mosjonsløp! Det er skummelt første gangen, men alle må igjennom det første gangen. Hvis du er kvinne og løper 5km på under 35-40 minutter vil du nok ha flere bak deg i løypa. Om du skulle bruke lenger tid er ikke det noe problem heller. Tiden man bruker er også veldig avhengig av alder. Tipper vinneren av dette løpet (på kvinnesiden) vil ligge på ca 19-20 minutter. Anonymous poster hash: 8a968...29a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er treig, bruker gjerne 35-37 minutter Da jogger jeg i 8 km/t/7:30 min pr km. Får ikke særlig progresjon heller pga beinhinnebetennelse (og dermed ofte løpepauser). Så lenge du fullfører under timen burde du da kunne være med på løpet? Lykke til med løpet, det er kjempemoro! Anonymous poster hash: b20ed...422
Kladd Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 For å svare på spørsmålet ditt: Løper det på ca 30 minutter i greit joggetempo, og regner med jeg er ganske gjennomsnittlig.
Rapunzel_ Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 For to år siden var jeg med i et løp, hvor etappen min var 5,1 km, og jeg løp på underkant av 22 minutter. Da løp jeg alt jeg hadde hele veien, og var i ganske god form. Var en av de som løp etappen raskest. Flere som løp på 30-40 minutter også I et mosjonsløp vil det være svært forskjellig hvor lang tid hver enkelt bruker, så du kan fint være med uten at du er for treig!
Gjest Runforit Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 20-22 minutter når jeg gir på, 26-28 minutter når jeg kosejogger. Men var superstolt da jeg jogget 5 km på 40 minutter første gangen jeg gjorde det Når du først har tatt 5 km og fortsetter å jogge så blir farten bedre og bedre. Det viktigste er uansett ikke å vinne, men å delta. Å utfordre deg selv og dine egne grenser 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Ca en halvtime.. Men jeg har ingen superkondis altså.Anonymous poster hash: 005eb...e46
Blådiamant Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Jeg løper på ca. 30 minutter tipper jeg
Gjest Bond Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Litt usikker, sjeldent jeg faktisk løper 5km. Har en 6,2 fra desember fra rimelig uhyggelige værforhold ute med 34:39. Den neste som er rundtomkring der distansemessig er fra august og er på 5,5km og rundt 31 minutter. Så ut i fra det vil det være rundt 28 minutter? (faktisk, om jeg ser på hastigheten på de bedre 10km jeg har løpt er de faktiskraskere.. heh) Disse er vanlige joggeturer som føles rimelig behagelige og ikke superanstrengende. Vil tro jeg kunne nok få de 28 ned noen minutter til om jeg prøvde, men spørs jo veldig hva slags underlag og løpeprofil det er også, og, tror jeg var i litt bedre løpeform i august enn jeg er nå midt i vinteren også Men - husk at ingen er for treg og alle kan ha mål som er passende for de. På en mosjonistløp konkurrerer man stort sett med seg selv, det hjelper lite å vite at man har først eller sist da man aldri vet egentlig hvem som er motstandere. Så - om målet ditt for eksempel er å bare bli ferdig uten å stoppe er det et rimelig bra mål det også. Var slike mål jeg først satt meg når jeg begynte å løpe. Og man kan ha rimelig bra progresjon i begynnelsen. I tillegg - det er lenge til sommeren og om du har et mål å delta på det løpet kan du sette deg et mål å trene mot det. Finnes mange gode treningsprogrammer på nettet fra helt nybegynnernivå til å løpe 5km helt greit (og mer også om du vil ). Bare husk å ta det gradvis, om du ikke er vant til å løpe må beina bli vant til det først, ellers kan man enkelt skade seg. Endret 25. februar 2014 av Bond
Gjest bustyvel Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 31 minutter ca, har hatt voldsom progresjon siden jeg løp på 40 min første gangen
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Beste tid her er 26 minutter. Jeg er ikke sånn superkjapp. Men det er ikke lenge siden jeg var grisestolt av å løpe 5K på 40 minutter.
Sunniwatt Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Bruker ca. 22-23 min. Du klarer fint å delta og blir neppe sist:-) 1 gang må jo være den første, og det er fint å ha et konkret mål å trene til. Lykke til :-)
anybody Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 24-28min Meld deg på, ikke vær redd for å delta. Det er jo ikke alle andre på løpet du skal løpe for? Dessuten deltar det mange forskjellige i løp, alt fra mosjonister i dårlig form til godt trente
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 20 minutter og 18 sekunder.. Har prøvd å komme under 20 i tre måneder nå, men det er hardere enn jeg trodde Veier 88 kg og er 166 cm, så er uansett veldig fornøyd Anonymous poster hash: a5041...435 1
Gjest Coolaid Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Stikk ut og løp løypen løpet skal gå i noen ganger. Da er du komfortable med løypen og vet hvor lang tid det tar. Du finner også ut hvordan du skal fordele energien din. Om du ikke kan løpe nøyaktig samme løype så løp en tilsvarende som du lager selv. Å øve seg på det en er usikker på, er lurt. Og så er det ikke viktig hva alle andre gjør. Du løper med og mot deg selv. Mestringsfølelsen kommer av å fullføre. Og mosjonsløp betyr barnefamilier, tynniser, tjukkaser, pensjonister osv..... og deg, alt i skjønn forening.
Gjest tuppesjura Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Løper en runde på 4,8 km på 35 min nå. Har jogget siden midten av januar. Målet er runden på under 30 min også øke antall km opp til 10km gradvis. Skal være med på 10km løp i september.
Løvefrøken Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Jeg bruker 40 min på nesten 5 kilometer. Gleder meg til jeg virkelig orker å jogge hele veien!
skruf Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Ca 30min. Var mye dårligere før, men har lenge løpt 4-5 ganger i uka, så løpeformen har blitt bedre og bedre:) Edit: Jeg løper på mølle, og av de 30min så er 3min oppvarming+3min med "calm down". Varierer mellom 1 og 2 på stigning. Endret 26. februar 2014 av Pomperipossa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå