AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hva hadde dere gjort dersom dere hadde et barn som hver eneste dag, under middagen, mobbet lillesøskenet sitt? Sa stygge ting, gjorde ekle ting (spyttet ut tygget mat) for at liklesøskenet skal miste matlysten, pirket på alt lillesøskenet sa osv.. Hadde dere bare sagt "ikke gjør sånn Mia/Even" til storesøskenet? Hva hadde dere gjort dersom lillesøskenet ble lei seg og sint, og løp fra bordet hver middag, og gikk på rommet? Hadde dere bare sittet og spist middag, og latt barnet være på rommet sitt og sulte? Imens storesøskenet fikk sitte og spise ferdig..,Anonymous poster hash: 9a0d5...24f
Sunshine Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Selvsagt ikke! Storesøskenet hadde fått streng beskjed om at slikt tull ikke ble akseptert, og om det ikke gav seg umiddelbart ville jeg sendt han/henne på rommet med tv og nettforbud. Skjer det igjen ville jeg fortsatt samme straff men også inndratt andre privilegier. Man kan da ikke være så tafatt at man lar barna holde på sånn?? 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Ikke? Det var det jeg vokste opp med. Anonymous poster hash: 9a0d5...24f 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 storesøsken skal ut. Den som lager kvalm skal ikke få sitte ved bordet. Jeg hadde HATET mine foreldre dypt og inderlig om de hadde tillatt det. Storesøsken hadde jeg nok også hatt et anstrengt forhold til. Anonymous poster hash: 1370d...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Så jeg tenkte ikke feil da jeg tenkte at dette ikke var riktig og dårlig gjort. Anonymous poster hash: 9a0d5...24f
Sunshine Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Ikke? Det var det jeg vokste opp med. Anonymous poster hash: 9a0d5...24f Da har foreldrene feilet med oppdragelsen.
cattleya Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Syntes dette er et veldig interessant emne, fordi man ser så ofte at man reagerer så hardt om fremmede barn mobbet ditt barn, men når søsken gjør akkurat det samme så aksepteres det som "søskenkjærlighet"! Det må jo være værre å bli mobbet i hjemmet sitt av sitt eget kjøtt og blod, enn i friminuttene på skolen av en utenforstående. Da jeg jobbet i barnehage så jeg flere eksempler på foreldre som ikke reagerte på dette. Ene moren viste meg blåmerkene som storebror hadde gitt lillebror og lo, og kaldte det søskenkjærlighet! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Det er veldig viktig at du ikke lar dette holde på! Da jeg var barn, ble jeg selv mobbet av et søskenbarn som pirket på alt jeg sa og gjorde, fortalte meg at jeg aldri fikk til noen ting og at alt jeg gjorde var elendig, dårlig og feil. I ettertid skjønte jeg hvor mye det påvirket meg. Jeg sliter fremdeles med selvbildet etter det som skjedde for mange år siden... Anonymous poster hash: 100ad...688
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 For all del ikke la dette fortsette. Jeg opplevde dette gjennom hele oppveksten. Sliter i dag med sterk sosial angst og unnvikende personlighetsforstyrrelse...funger med andre ord svært dårlig.Anonymous poster hash: bea05...6a6
tingeling Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Jeg hadde tatt en skikkelig prat m storesøskenet utenom spisesituasjonen og forklart at dette var helt uakseptabelt. Hadde det skjedd igjen hadde barnet blitt sendt fra bordet uten advarsel. ( men deretter hadde jeg vært obs på om lillesøskenet terget storesøskenet i skjul for at storesøskenet skulle få straff. Barn er utspekulerte )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå