Gå til innhold

Utdrikningslag, hvem skal jeg be?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å prøver å finne ut hvem jeg skal be forloveren min om å be i utdrikningslaget. vi har bestemt at vi ikke skal be svigermor, mamma og disse "gamle" og at det skal være mer på vår alder.
Eneste problemet da er at med forlover det er kun to venner jeg ber i bryllupet også blir det svigerinna mi og dama til fetteren min. Er ikke det litt få?

Føler at det blir dumt å be folk i UL men ikke i selve bryllupet, føler det blir litt: "Du er ikke viktig nok til å komme i bryllupet mitt, men du kan gjerne bruke penger for å feire UL mitt" Er det frekt? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns det er frekt.

Enten så blir det dere seks i utdrikningslag, eller så må du utvide gjestelisten til bryllupet.

Eller kan du be noen av damene fra brudgommens side? Forlovers partner? Brudgoms søster?

• Liker 3
Skrevet

Det blir frekt jo!

Anonymous poster hash: 5e11e...831
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt. Bryllup er dyrt, og derfor er det ikke alltid slik at man kan invitere alle man ønsker. Det bør man ha forståelse for.

Jeg ville forhørt meg i vennegjengen ang. praksis rundt dette. Hva folk føler rundt dette og hva som er vanlig.

• Liker 4
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Selvfølgelig kan du invitere venninner som ikke er bedt i bryllupet :) Det er helt normal praksis, iallefall i min vennegjeng. Forhør deg med venninnene dine du, fremfor de selverklærte moralens voktere her på KG ;)

Skrevet

Når det er så få som er invitert i bryllupet syns jeg det er helt greit å invitere en gjeng venninner i utdrikningslaget. Når det er flere (eller like mange) som ikke er invitert i bryllupet enn de som er invitert er det ingen som sitter der og føler seg utenfor. Jeg ville tatt en prat med forloveren og sørget for at hun forklarte situasjonen i invitasjonen (lite bryllup og du ønsker å dele en hyggelig dag med venninner selv om du ikke har muligheten til å invitere alle i selve bryllupet), OG sørget for at hun ikke la opp til noen veldig kostbare aktiviteter. Ikke noe spa for brud og forlover o.l., men et opplegg der alle deltakerne "får igjen" det de betaler i form av mat, drikke og aktiviteter for alle.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt. Sånn blir det her, flere som blir invitert i utdrikningslaget enn i bryllupet.

Om man er en vennegjeng, eller har flere venner gjennom perioder i livet man fortsatt har noe kontakt med, er det mer naturlig at de blir invitert til et utdrikningslag og ikke til bryllupet. :)

• Liker 3
Skrevet

Jaja, når jeg gifter meg skal det hvertfall ikke være et rent familieselskap.

Men hver sin smak...

• Liker 1
Skrevet

Men hver sin smak...

Det trenger jo ikke være et rent familieselskap selvom det er lite selskap ;)

Noen venner er det kanskje mer naturlig å invitere kun til utdrikningslag, det kommer jo litt an på hvilken relasjon man har.

• Liker 1
Skrevet

I mitt utdrikningslag, som var en total overraskelse for meg(!), hadde min forlover invitert alle jentene på min alder som var invitert til bryllupet :) Vi var vel 7-8 stykker siden jeg hadde et lite bryllup. Men det var helt supert.

Synes det er veldig rart om man inviterer noen til utdrikningslag men ikke bryllup.

Forresten hadde vi lite bryllup med nærmeste familie og venner. 14 gjester, hvorav 6 var nærmsete familie og 8 var våre nærmeste venner. Festen var helt genialt morsom, for alle. Så lite bryllup kan være superkos det!

Skrevet

Takk for svar! :nigo:

Skal som sagt be brudgoms søster, sist jeg sjekket var hun min fremtidlige svigerinne som jeg skrev i starten ;) Og forloverens partner har jeg aldri møtt og tviler egentlig sterkt på at de fortsatt er sammen om et år :P Også har i tillegg forloverene våres en liten fortid fra den tiden jeg prøvde å spleise de, så det kunne kanskje blitt til klein stemning? :fnise:

Men hver sin smak...

Javel, så fint for deg da ;)
Skal ikke ha rent familieselskap jeg heller, men med alle de nærmeste familiemedlemmene og de aller aller nærmeste vennene blir vi 55 stk, å vi har ikke råd til å ha fler enn det om vi skal ha det sånn vi vil ha det.. ;)

Skrevet

Synes ikke det er frekt. Be de du vil tippe hatten til.

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg hadde noen i mitt utdrikningslag som bare var invitert til kaffen, vet ikke om det evt. er en mulig løsning? :)

Skrevet

Jeg har med to kollegaer i utdrikningslaget som ikke er bedt i bryllupet, men som skal servere, sånn gjorde vi det når de giftet seg også.....

Skrevet

Dette er det veldig forskjellige meninger om. Jeg mener at det er frekt å invitere til utdrikningslag når de ikke er invitert i bryllup. Dersom du ikke vil prioritere å bruke penger på dem i bryllupet, bør det ikke forventes at de skal bruke penger på deg på en feiring av deg som er tilknyttet det samme bryllupet.

Om du gjerne vil samle ymse venninner så inviter heller alle til en middag.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Driver å prøver å finne ut hvem jeg skal be forloveren min om å be i utdrikningslaget. vi har bestemt at vi ikke skal be svigermor, mamma og disse "gamle" og at det skal være mer på vår alder.

Eneste problemet da er at med forlover det er kun to venner jeg ber i bryllupet også blir det svigerinna mi og dama til fetteren min. Er ikke det litt få?

Føler at det blir dumt å be folk i UL men ikke i selve bryllupet, føler det blir litt: "Du er ikke viktig nok til å komme i bryllupet mitt, men du kan gjerne bruke penger for å feire UL mitt" Er det frekt? :klo:

Meget.

• Liker 1
Skrevet

Blir nok til at jeg bare ber de på min alder som allerede er bedt i bryllupet, men takk for hjelpen :danse:

Skrevet

Dere kan vel få det riktig så koselig bare dere også? Det må ikke på død og liv være masse jenter med, med mindre det er det du ønsker selv da. Hvis du synes det er ok så kjør på :)

• Liker 1
Skrevet

Dere kan vel få det riktig så koselig bare dere også? Det må ikke på død og liv være masse jenter med, med mindre det er det du ønsker selv da. Hvis du synes det er ok så kjør på :)

Ja, for all del :) Er jo de jeg er mest glad i som kommer i bryllupet, så blir nok bra dette :) Var bare et par til jeg gjerne ville hatt med, men nå er avgjørelsen tatt :)

Skrevet

Ja, for all del :) Er jo de jeg er mest glad i som kommer i bryllupet, så blir nok bra dette :) Var bare et par til jeg gjerne ville hatt med, men nå er avgjørelsen tatt :)

Det blir sikkert kjempegøy! "Lykke til" og kos deg masse :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...