AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hva kan jeg bruke i stedet for kjøttdeig i taco? Anonymous poster hash: d87b5...fe6
magicpie Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Strimlet svinekjøtt, strimlet kyllingkjøtt, bønner.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Bønner , linser, diverse grønnsaker som er ovnsbakt. Og hvis du spiser kjøtt / fisk , så kan du bruke fisk , biff, kylling osvAnonymous poster hash: feb4a...7a1
Chloe- Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Jeg kjenner veggiser som erstatter det med ris, tacokrydder og meximais.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 http://www.santamariaworld.com/no/produkter/tex-mex/#!/vegetarian-taco-mix/ Anonymous poster hash: a6710...5fe
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 http://www.santamariaworld.com/no/produkter/tex-mex/#!/vegetarian-taco-mix/ Anonymous poster hash: a6710...5fe Den har jeg ikke hørt om før. Hvilke butikker selges den i? Anonymous poster hash: 17f74...4c7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Den har jeg ikke hørt om før. Hvilke butikker selges den i?Anonymous poster hash: 17f74...4c7 Jeg fant den på Ica supermarked. Litt usikker på typ Rema,kiwi etc har den. Anbefaler den på det sterkeste.Anonymous poster hash: a6710...5fe
fasterpussycat Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Hvis problemet her er at det er kjøtt, finnes det jo soya-"kjøttdeig" som kan være et alternativ. Jeg har funnet denne fra Hälsans Kök på Mega: http://2.bp.blogspot.com/-KbVlVuj3br8/UYCyoBS8WOI/AAAAAAAAC6I/HpiGEDozbH0/s1600/001.JPG Og også denne av Anamma, også på Mega: http://www.flinkpaglutenfritt.se/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0003-680x1024.jpg Hälsans Kök har også en egen taco-"kjøttdeig", men den har jeg derimot ikke sett noe sted. Det spørs vel fra butikk til butikk, så du kan se etter det på Mega, Kiwi (jeg har sett de har hatt noen HK-produkter der også), Life og Sunkost - spesielt de to sistnevnte fører ofte en del. Som nevnt over kan du også bruke bønner og linser. Dersom problemet imidlertid ikke er at det er et kjøttprodukt og du heller vil ha et annet kjøttalternativ, har jeg lite å bidra med, dessverre! Den har jeg ikke hørt om før. Hvilke butikker selges den i? Anonymous poster hash: 17f74...4c7 Jeg har sett den på Mega, Kiwi og Spar (jeg handler aldri på andre butikker da de ikke ligger i nærheten). For meg har det ikke vært noe problem å finne den, og jeg bor på et relativt lite sted. Den er forresten veldig god, og enda bedre dersom man blander i bittelitt - vi snakker kanskje 1/5 - av denne: http://www.santamariaworld.com/no/Produkter/tex-mex/#!/explosion-taco-spice-mix/ Det blir ikke spesielt sterkt av det (i hvert fall ikke så lenge du har i lite), men jeg synes i hvert fall det smaker myyye bedre! Endret 25. februar 2014 av fasterpussycat
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Jeg moser kikerter og blander med tacokrydder + bittelitt vann :-) Kjempegodt! Ellers bruker jeg kjøttdeigerstattninger fra høk og annema. Det smaker likt som kjøttdeig. Minus fettslintrene, brusk og benrester ;-) :-)Anonymous poster hash: e77fd...c89
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Da jeg var vegetarianer brukte jeg soyabønner(den typen du må bøtelegge og koke selv, laga alltid masse og fryste ned i posjonspakker), bare stekte de i tacokrydder og brukte som vanlig. Quorn kan du sikkert også bruke. Ellers er det karbonadedeig, kyllingkjøttdeig og kyllingfilet i biter som funker for min del, svinekjøtt blir så tørt og smakløst i små biter.Anonymous poster hash: 06071...d25
Derpinaa Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Jeg syns det er godt å erstatte kjøttdeigen i taco med champignon innimellom.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Jeg bruker kyllingfilet skåret i små biter. Anonymous poster hash: acb82...8de
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Skulle det være vegetar? Halvt om halvt med karbonadedeig spedd med bønner er veldig godt + sunt. Og da strekker kronene litt lenger Eller så kan du steke løk, paprika og blande inn bønner i det + tacokrydder. Anonymous poster hash: 3060d...2df
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Bønner med tacokrydder syns jeg er godt i Anonymous poster hash: 491e9...b8a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Venninne sverger på tunfisk men har ikke prøvd det selv. Anonymous poster hash: 37a53...d1f
Gjest Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 http://www.santamariaworld.com/no/produkter/tex-mex/#!/vegetarian-taco-mix/ Anonymous poster hash: a6710...5fe Denne synes jeg er veldig god! Anbefales Bønner med tacokrydder syns jeg er godt i Anonymous poster hash: 491e9...b8a Det bruker jeg også ofte Ekstra godt om man moser bønnene med litt melk og varmer(evt. havremelk,soyamelk om man ikke tåler melk/er veganer)så det blir som en bønnestuing.
outkast Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 KYLLINGKJØTTDEIG. Jeg vet ikke om du ville ha noe annet enn svinekjøttdeig, eller kjøttdeig generelt. Men kyllingkjøttdeig er som sendt fra himmelen. Vanlig kjøttdeig smaker bare vondt. Husk å ikke putte for mye krydder oppi, og vips så har du den perfekte tacoblandingen.
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 Jeg moser kikerter og blander med tacokrydder + bittelitt vann :-) Kjempegodt! Ellers bruker jeg kjøttdeigerstattninger fra høk og annema. Det smaker likt som kjøttdeig. Minus fettslintrene, brusk og benrester ;-) :-)Anonymous poster hash: e77fd...c89 Det er verken brusk eller bein i kjøttdeig, det har de ikke lov til å ha i.
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 KYLLINGKJØTTDEIG. Jeg vet ikke om du ville ha noe annet enn svinekjøttdeig, eller kjøttdeig generelt. Men kyllingkjøttdeig er som sendt fra himmelen. Vanlig kjøttdeig smaker bare vondt. Husk å ikke putte for mye krydder oppi, og vips så har du den perfekte tacoblandingen. Kjyllingkjøtteig smaker bare emment og vondt, ødelegger all mat du puter det oppi.
Athene Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Jeg elsker fish-tacos. Fisk tar opp krydder veldig godt. Det er litt typisk norsk å spise fisk med salt/pepper/smør/saus. Og når vi skal lage mexicansk, indisk, kinesisk og så videre er det kjøtt som gjelder. Eksperimenter med fisk og sterke krydder - det gir et helt nytt syn på hva fiskemat må være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå