Gå til innhold

Muslimsk kvinne med en ikke muslimsk mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her jeg:) Er det noen her?

I så fall hvordan gjør dere det? Må han konvertere? Blir det akseptert/ikke akseptert?

Ønsker du selv at han konverterer? Har dere møtt konflikter når det gjelder dere som par, foreldre osv? :)

Eller om du kjenner noen:)

Anonymous poster hash: 1b1c5...1a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma er praktiserende muslim, mens pappa er kristen.

Jeg tror ikke det har vært noen spesielle konflikter mellom dem ang. religion. Jeg har i alle fall ikke lagt merke til det.

Anonymous poster hash: 98032...f7b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan fortelle deg min historie.. Vi er ikke sammen lenger dog, ikke på grunn av religionen vel og merke.

Jeg møtte en norsk gutt og vi forelsket oss. Mine foreldre aksepterte det ikke før han konverterte til Islam. For min del hadde det ikke spilt noen rolle om han var kristen, ateist, buddhist, jøde eller muslim. Men siden mine foreldre ønsket det så konverterte han. Vi var også nødt til å "gifte" oss på muslimsk måte, med muslimsk prest og hele pakka. Det ekteskapet var aldri meldt inn til norske staten, så teoretisk sett var vi aldri gift (heldigvis!).

Vi møtte ikke på så mange problemer etter det relatert til religionen, annet enn at min far ønsket at min daværende kjæreste skulle være med til moskeen stadig vekk, noe min daværende kjæreste selv ikke ønsket.. Men så ble det slutt og vi slapp alle de diskusjonene.

Anonymous poster hash: 19ac4...1cc
Skrevet

Jeg tror ikke det har vært noen spesielle konflikter mellom dem ang. religion. Jeg har i alle fall ikke lagt merke til det.

Kan jeg spør hvor gamle dem er? Og aksepterte familien dette?

Skrevet

Jeg kan fortelle deg min historie.. Vi er ikke sammen lenger dog, ikke på grunn av religionen vel og merke.

Jeg møtte en norsk gutt og vi forelsket oss. Mine foreldre aksepterte det ikke før han konverterte til Islam. For min del hadde det ikke spilt noen rolle om han var kristen, ateist, buddhist, jøde eller muslim. Men siden mine foreldre ønsket det så konverterte han. Vi var også nødt til å "gifte" oss på muslimsk måte, med muslimsk prest og hele pakka. Det ekteskapet var aldri meldt inn til norske staten, så teoretisk sett var vi aldri gift (heldigvis!).

Vi møtte ikke på så mange problemer etter det relatert til religionen, annet enn at min far ønsket at min daværende kjæreste skulle være med til moskeen stadig vekk, noe min daværende kjæreste selv ikke ønsket.. Men så ble det slutt og vi slapp alle de diskusjonene.

Anonymous poster hash: 19ac4...1cc

Så det ble ikke slutt pga religionen? Stakkars deg <3

Skrevet

Kan jeg spør hvor gamle dem er? Og aksepterte familien dette?

Pappa er 50 og mamma er 46. De har vært sammen i 25 år. De møtte aldri på noe motstand fra familien rundt da de ble sammen, ikke nå heller.

Skrevet

Hva mener din mors famile om det da?

Grunnen til at jeg spør er at her jeg bor er 90% muslimer, og selvom at muslimer kan gifte seg med 'bokens folk' (kristne) blir det sett på som risikosport på grunn av muslimens slekt.

Skrevet

Hvor er moren din fra om jeg kan spøre?:)

Skrevet

Hva mener din mors famile om det da?

Grunnen til at jeg spør er at her jeg bor er 90% muslimer, og selvom at muslimer kan gifte seg med 'bokens folk' (kristne) blir det sett på som risikosport på grunn av muslimens slekt.

De er ikke negative eller noe sånt. Jeg vet at veldig mange andre muslimske familier er negativt til slikt, men hos oss har det aldri vært sånn.

Pappa er forresten ikke norsk, selv om han er kristen. Ikke mamma heller, for den saks skyld

Skrevet

De møtte aldri på noe motstand fra familien rundt da de ble sammen, ikke nå heller.

Ok :)

Skrevet

De er ikke negative eller noe sånt. Jeg vet at veldig mange andre muslimske familier er negativt til slikt, men hos oss har det aldri vært sånn.

Pappa er forresten ikke norsk, selv om han er kristen. Ikke mamma heller, for den saks skyld

Okey:)

Skrevet

Spør her jeg:) Er det noen her?

I så fall hvordan gjør dere det? Må han konvertere? Blir det akseptert/ikke akseptert?

Ønsker du selv at han konverterer? Har dere møtt konflikter når det gjelder dere som par, foreldre osv? :)

Eller om du kjenner noen:)

Kjenner en norsk mann som giftet seg med en dame fra Irak på muslimsk vis. Det var godt voksne begge to(midten av 30 årene). Det gikk den veien høna sparker. Ikke pga. religionen(han konverterte heller ikke), men dama var knalltøff og et rivjern uten like :) Hun gjorde sine ting - var med venner, dro på utenlandsferie osv, men nektet ham å gjøre det samme. Tror du vil finne alle variasjoner i slike forhold

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke at de muslimske kvinnene kan gifte seg med ikke muslimer! ^^ Så dårlig gjort av henne!

Skrevet

Jeg er muslimsk jente, som er sammen med en kristen mann. Vi er ikke norske, fra samme land men forskjellige religioner. Familien min vet ikke noe enda, kun hans familie. De har ikke noe imot det.

Anonymous poster hash: 45f45...3fa
Skrevet

Jeg er muslimsk jente, som er sammen med en kristen mann. Vi er ikke norske, fra samme land men forskjellige religioner. Familien min vet ikke noe enda, kun hans familie. De har ikke noe imot det.

Anonymous poster hash: 45f45...3fa

Hva tror du familien din kan gjøre om dem får vite? Klarer du å holde det skjult? Kommer han til å konvertere? Ønsker det ordner seg for deg og:)

Skrevet

Har en nær venn som er gift med en muslim. De giftet seg i hennes hjemland, så jeg tror han måtte konvertere, men det er jeg jammen ikke sikker på. Uansett var det ellers ingen som reagerte på at han var kristen, de færreste muslimene i deres omgangskrets er særlig konservative. De kunne giftet seg på norsk vis hadde de ønsket.

Skrevet

Trodde ikke det var noen, men jøss det er en del:)

Skrevet

*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...