Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2004 #1 Skrevet 27. mai 2004 Jeg har så vidt begynt å titte på brudekjoler nå, prøvde to i stad, veldig fine, faktisk samme modell men to forskjellige størrelser da... Men jeg har jo lyst til å prøve litt forskjellig før jeg bestemmer meg, og min kjære var så grei i stad og sa at vi godt kan titte litt i morgen og på lørdag, han kan finne på noe med barna mens jeg titter og prøver. Men så spørs det jo om salongene er åpne på lørdag da... Noen som vet hvordan det er i nærheten av seg selv...?
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #2 Skrevet 27. mai 2004 Unik i Oslo sentrum er å anbefale, og er åpent på lørdager...
Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2004 #3 Skrevet 27. mai 2004 Jeg tenkte liksom litt i de baner at det er pinseaften nå på lørdag også da... Jeg vet jo ikke om de som har åpent på lørdager vil holde stengt denne... Men Unik skal skrives i minneboka, det er jo ikke så langt å kjøre.
Murf Skrevet 27. mai 2004 #4 Skrevet 27. mai 2004 Der må du bestille time.Ring dem i morgen davel, og hør om de er åpne. M
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #5 Skrevet 27. mai 2004 Det er åpent fra 10-14 på lørdager. Denne lørdagen er nok "normal", pinseaften er vel ikke helligdag, men søndag og mandag er det.... Uansett er det drop-in hos Unik på lørdager, så da kan du jo bare stikke innom. Lykke til!
Chiquita Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 Gjelder ikke det for de fleste stedene da - at du bør ha bestilt time på forhånd? Brudesallongene har jo en travel tid nå fremover, og for at du skal få den nødvendige hjelpen, så er det vel best å bestille time uansett
Martha Stewart Skrevet 27. mai 2004 #7 Skrevet 27. mai 2004 Nå vet jeg ikke hvordan det er nå på lørdag - siden det er Pinseaften. Men ellers er lørdagen ok fordi flere av brudekjolesalongene har "drop in" den dagen, dvs at du kan stikke innom uten å bestille time på forhånd. Ulempen er at da kan det også være mange kunder i butikken. Men drop in kan jo være greit nok når du er på en "innledende runde" og bare vil ha et overblikk over hvilke typer kjoler som finnes der etc. Trenger du mer tid til å prøve, så bør du bestille time på forhånd. Lykke til!
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #8 Skrevet 27. mai 2004 Jeg var hos Unik for en uke siden, da var det timebestilling alle dager unntatt lørdag.
Grooo Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 Jeg ville uansett ringt hvis jeg skulle ut på tur nå på lørdag. Selv om det ikke er helligdag er det endel som stenger tidlig eller rett og slett har stengt fordi det er langhelg.
Murf Skrevet 27. mai 2004 #10 Skrevet 27. mai 2004 pinseaften er dag før helligdag. Butikker kan da ha kortere åpningstider. m
Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2004 #11 Skrevet 27. mai 2004 M det var det jeg tenkte på, og siden det ofte er mindre butikker som er brudesalonger så ble jeg i tvil om de kanskje valgte å holde helt stengt. Jeg kommer nok til å lete litt i de salongenesom er nærmest her nå først. Har avtalt med min forlover at gutta skal finne på noe sammen mens vi gjør dette, så får jeg bare krysse fingrene for at de har åpent. Skal i hvert fall ringe så fort de åpner i morgen.
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #12 Skrevet 27. mai 2004 Lykke til, Tabby! Håper du får god service og finner noe fint!
Gjest MrsL Skrevet 27. mai 2004 #13 Skrevet 27. mai 2004 For å få skikkelig hjelp er det lurt å ringe og bestille tid slik at de har anledning til å hjelpe deg.
Gjest Tabby Skrevet 27. mai 2004 #14 Skrevet 27. mai 2004 Cajsa takk for det. MissG, jeg skal ringe de nærmeste i morgen og høre om jeg kan få time på lørdag.
Gjest Tabby Skrevet 28. mai 2004 #15 Skrevet 28. mai 2004 Da har jeg snakket med den ene brudesalongen som ligger veldig nærme hjemmet mitt og de hadde åpent til kl 13 i morgen, så jeg fikk time klokka 12. Gleder meg masse og det tror jeg jammen forloveren min også gjør. :D
Gjest Tabby Skrevet 29. mai 2004 #18 Skrevet 29. mai 2004 Så koselig at dere spør da! Nå ble jeg glad. Det ble litt stress på morgenen i dag, men jeg rakk å komme tidsnok til timen vi hadde avtalt. Vi fikk så god service, først ble vi bedt om å sitte ned, og fikk kaffe og brus og en prat med de som driver salongen. Så tok de frem flere kjoler, både noen danske typer og franske. Et par av de satt veldig godt på meg, og jeg ble overrasket over at jeg kledde så godt kjoler som har stroppene litt utover armen, båtutringing eller hva det heter. Men jeg fant ikke KJOLEN der, var et par jeg likte, men ikke drømmen. Så da vi gikk ut derifra spurte jeg forloveren min om ikke vi kunne dra innom et annet sted som ikke ligger så langt unna. Og den første kjolen jeg dro litt frem og så på falt jeg så pladask for! Kunne ikke få se meg nok i speilet og ville helst ikke ta den av. Så jeg endte med å betale depositum for den. Det blir leie, men det er vel like greit. Får også leie en flott mørkeblå cape og slør billig der. I tillegg kjøpte jeg sko i dag, av merket rainbow til 500 kr. Synes det var en flott pris jeg. Jeg finner ikke noe bilde av den på nett, men den heter Linette 003. Vi tok bilder av den på meg, med de vil jeg ikke legge ut her... Men den var så flott, og vi hadde en så fin dag. Etter shopping og prøverunden har vi vært på hytta til forloverene våre og kost oss med barna og grillet.
Cajsa Skrevet 29. mai 2004 #19 Skrevet 29. mai 2004 Så moro!! Fant en kjole da jeg søkte på Linette, kan det være den?? http://www.sarahrhodesbridalwear.co.uk/Linette.htm
Gjest Tabby Skrevet 29. mai 2004 #20 Skrevet 29. mai 2004 Takk for forsøket Cajsa, men det er ikke den. Denne kjolen er fra en dansk designer visstnok. Og helt ny, ingen har leid den før. Og det var visstnok bare de som hadde kjoler fra denne designeren her i Norge. Kan jo forklare litt mer om kjolen, den er i ivory, stroppeløs, men ganske langt slep, det er brodert noen blomster på pyntekanten over bysten, og disse går igjen litt foran på skjørtet, og ganske mye bak. Fikk ikke så bra bilder i butikken, for det er så trangt der at vi ikke fikk lagt kjolen så pent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå