SillySue Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Synes kyllingkjøttdeigen smaker lite,og er ganske så annerledes enn kjøttdeig av storfe.. Noen som har tips for hvordan jeg kan få den til å smake litt mere? Jeg vil gjerne kunne bruke denne kjøttdeigen til alt jeg bruker den vanlige til,men jeg blir like skuffet hver gang :S
Chien Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Jeg tror ikke du kan bruke den på samme måte som vanlig kjøttdeig, og forvente at den skal smake det samme. Det hjelper ikke hvor mye du krydrer den, smaker aldri storfe av det. Det eneste jeg syns er at kyllingkjøttdeigen egner seg særdeles godt til taco. Og til kyllingburger.
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Synes kyllingkjøttdeigen smaker lite,og er ganske så annerledes enn kjøttdeig av storfe.. Noen som har tips for hvordan jeg kan få den til å smake litt mere? Jeg vil gjerne kunne bruke denne kjøttdeigen til alt jeg bruker den vanlige til,men jeg blir like skuffet hver gang :S Enig, det er ikke godt i det hele tatt. Eneste jeg kan tenke meg det er egnet til må være kyllingboller eller frikadeller. Betaler heller dobbelt så mye for storfekjøttdeig.
SillySue Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2014 Enig, det er ikke godt i det hele tatt. Eneste jeg kan tenke meg det er egnet til må være kyllingboller eller frikadeller. Betaler heller dobbelt så mye for storfekjøttdeig. Jeg handler som regel aldri denne typen kjøttdeig,men det ble med en pakke sist gang,og tenkte jeg må jo bruke den,men er noe av det mest smaksløse jeg handler.. Jeg og kjøper heller storfekjøttdeig istedet for kylling og svinekjøttdeigene.. De smaker i alle fall noe!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Fajitakrydder. Anonymous poster hash: 911f2...5bf 1
Gjest Superwoman! Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Fajitakrydder. Anonymous poster hash: 911f2...5bf Signerer denne! De har også kylling/kalkunkjøttdeig fra rema tusen, godt kjøp tror jeg merket heter. Jeg synes den har mye mer smak enn vanlige kyllingkjøttdeiger.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Skjønner godt at du er skuffet. Det er bein, skinn, fett, brusk, og restekjøtt som kvernes sammen. Ikke akkurat kvalitetsmat. Ganske ekkelt er det faktisk. Skjønner ikke at noen orker å spise det. Anonymous poster hash: 47677...7dc
Susa Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Skjønner godt at du er skuffet. Det er bein, skinn, fett, brusk, og restekjøtt som kvernes sammen. Ikke akkurat kvalitetsmat. Ganske ekkelt er det faktisk. Skjønner ikke at noen orker å spise det. Anonymous poster hash: 47677...7dc Er liksom annen kjøttdeig bedre? 3
Susa Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Jeg bruker kyllingkjøttdeig i taco, vårruller, lasagne, kjøttboller, og tandori-pizza. Selv kyllingfilet har lite smak og trenger krydder/smaker/marinade for å få smak. 1
Gjest rådyr Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Funker bra i f.eks chili con carne og saus til spaghetti synes jeg, men så krydrer jeg ganske heftig.
Shira Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Kjøper det fordi det er sunnere jeg.. Har egentlig litt mer lyst til å gå tilbake til vegetardietten min. Enda sunnere igjen
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 uff kyllingkjøttdeig kjøper jeg ikke lenger. smaker ikke godt. har funnet ut at kyllingfilet skjært i fine biter er bedre Anonymous poster hash: 3554b...836
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Jeg bruker kyllingkjøttdeig i taco, vårruller, lasagne, kjøttboller, og tandori-pizza. Selv kyllingfilet har lite smak og trenger krydder/smaker/marinade for å få smak. Jeg må bare kommentere dette - kyllingfileten er vel den delen av kyllingen som smaker minst. Det er mye mer smak i lårkjøtt, og også i fett, skinn og bein, faktisk. Det er ikke smaken som gjør at kyllingfileten koster mer enn det andre, men det at det er rent, magert og sunt kjøtt. Jeg er mer opptatt av smak enn av kaloriinnhold, og foretrekker lårkjøtt. Anonymous poster hash: c9981...401 1
SillySue Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 25. februar 2014 Det ble jeg brukte den i en bolognese-saus som jeg hadde til spaghettien. Det blir siste gang. Smaker ingenting,selv ikke etter jeg brukte masse pepper,opphakket hvitløk og salt når jeg stekte den.. Men er vel hver sin smak
Hulderen Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Kyllingkjøttdeig er veldig godt, en favoritt faktisk Men det er helt feil å tenke at kyllingkjøttdeig skal erstatte kjøttdeig av storfe. Hvordan skal den kunne gjøre det? Nei, du må bruke den i egne retter. For eksempel kyllingkjøttdeig med løkbiter og paprikabiter. Som du krydrer med kvernet pepper. Som tilbehør bruker jeg glassnudler kokt i soyasaus. Mmmmm ....
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Vi pleier å blande den sammen med vanlig kjøttdeig. Anonymous poster hash: 38164...f11
pinar Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Jeg kjøper det når jeg er veldig blakk. Jeg bruker mye chilli og krydder i f.eks karbonader. Da smaker det litt. Sesamfrø gir og smak.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #18 Skrevet 25. februar 2014 Er liksom annen kjøttdeig bedre? Nope, og det har jeg heller ikke sagt. Jeg spiser ikke noen typer kjøttdeig. Skal jeg spise kjøttdeig, lager jeg den selv. Anonymous poster hash: 47677...7dc
Brunhilde Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Jeg må bare kommentere dette - kyllingfileten er vel den delen av kyllingen som smaker minst. Det er mye mer smak i lårkjøtt, og også i fett, skinn og bein, faktisk. Det er ikke smaken som gjør at kyllingfileten koster mer enn det andre, men det at det er rent, magert og sunt kjøtt. Jeg er mer opptatt av smak enn av kaloriinnhold, og foretrekker lårkjøtt. Anonymous poster hash: c9981...401 Det gjør jeg også! Det samme med kalkun, kalkunfilet er bare et intetsigende kjøttstykke, men låret! Yummi! Jeg bruker ikke så mye kyllingkjøttdeig, men til kjøttboller (med masse chili og andre krydder, gjerne litt mer salt enn du tror du behøver) kan det være godt. Det samme hvis jeg krydrer med fajitaskrydder, kan godt spise det med stekt løk og stekt paprika og føle at jeg har spise noe som smaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå