Gå til innhold

Når slutter valpen å bite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp på litt over 3 mnd og han biter fortsatt på alt (inkludert oss)! Han har masse leker, men skal aller helst bite på alt annet. Han lekebiter også fælt med oss. Vi er selfølgelig konsekvente med å si i fra og avlede/ignorere han. Da slutter han som regel, men så er det på'n igjen. Når er det vanlig at det tar slutt?

Videoannonse
Annonse
Gjest heihade
Skrevet

Han kommer til å trenge noe å gnage på til valpetennene er bytta ut.

Inntil da må du bare fortsette å terpe på at han ikke får bite på alt han ønsker.

Skrevet

Jeg har en valp på litt over 3 mnd og han biter fortsatt på alt (inkludert oss)! Han har masse leker, men skal aller helst bite på alt annet. Han lekebiter også fælt med oss. Vi er selfølgelig konsekvente med å si i fra og avlede/ignorere han. Da slutter han som regel, men så er det på'n igjen. Når er det vanlig at det tar slutt?

Husker ikke helt når min hund sluttet å bite, men etter en stund var jeg lei lekebitingen, så hver eneste gang den satt tennene i meg så vrælte jeg "auuuu". Tok ikke mange gangene før hun tok poenget.

Anonymous poster hash: 78061...48c

Skrevet

vi "ropte" AAAU når valpen bet. vi tok ikke i den. så snudde vi oss bort å ignorerte den. men pass på at den har ting som er gode å bite på. feks et sånt lårbein fra okse som de selger på dyrebutikken. det var hvertfall populært her når den felte tenner :)

Anonymous poster hash: c3e1c...e0a
Skrevet

Det roer seg ned litt etter tannfelling.Men dere må lære valpen at menneskehender er ømtålige saker

Bytt til en leke,pip au og avbryt lek når den biter.Ikke være sinnna . :)

Kalde leker som et gammelt kjøkkenhåndkle med knute på ,som du bløter litt og legger i fryser, kalde gulrøtter eller annen leke kan hjelpe litt på såre gommer.

Skrevet

Auuu trikset er veldig effektivt, pleier ikke ta mange dager eller mindre før de slutter å bite.

Skrevet

For oss funket ikke auuu trikset i det hele tatt :P men det ga seg ettervert. Husker ikke akkurat når. Hun har vokst opp til å bli en kjempesnilk hund som er forsiktig under lek:)

Skrevet

Min sluttet også å bite etter tannfellingen var over. Jeg brukte også "au"-trikset. Prøv å pipe høyt som en valp ville gjort, fikk jeg beskjed om. Gjorde det da jeg hadde henne med på kafé en gang, fikk mange rare blikk :fnise: Pip høyt, snu deg bort og avbryt umiddelbart all lek/kos. Da pleier de ta det rimelig fort. Du må selvsagt passe på at det er nok av andre ting å bite i - jeg pleide å ta en tjukk, solid vaskefille som tålte små valpetenner, fukte den godt og legge den i fryseren. Kaldt og godt for sår munn

Skrevet

Kan legge til at hun nå er 2 år gammel og aldri har bitt i det hele tatt. Når vi leker voldsomt (ja, jeg ligger på gulvet og lekesloss med henne :fnise:) kan hun åpne munnen og legge den rundt armen min eller lignende, men hun har aldri bitt ned uansett hvor voldsomt det blir og er også veldig forsiktig når hun tar godbiter fra hånden o.l.

Skrevet

Vår tispe bet noe fryktelig når hun var liten. Hun bet til blods! Vi gjorde alt.

Vi gikk på kurs med Oslo hundeskole fra hun var 4mnd til hun var 9mnd og fikk mye tips av de, men ingen ting hjalp.

Men så plutselig sluttet hun.. Helt av seg selv. Det var rundt 7-8mnd alderen. Da hun fikk sin første løpetid alt begynte å roe seg. Så det er en fase. Noe de sa på hundeskolen også (-og som vi hadde vanskelig for å tro på..)

Hold ut og gjør deres beste. La valpen få ha sine ting å bite i av tau og andre hardføre ting :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: f0bc4...4e9
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Min sluttet også å bite etter tannfellingen var over. Jeg brukte også "au"-trikset. Prøv å pipe høyt som en valp ville gjort, fikk jeg beskjed om. Gjorde det da jeg hadde henne med på kafé en gang, fikk mange rare blikk :fnise: Pip høyt, snu deg bort og avbryt umiddelbart all lek/kos. Da pleier de ta det rimelig fort. Du må selvsagt passe på at det er nok av andre ting å bite i - jeg pleide å ta en tjukk, solid vaskefille som tålte små valpetenner, fukte den godt og legge den i fryseren. Kaldt og godt for sår munn

:skratte:

Skrevet

"Au" metoden funker ikke i det hele tatt. Han bryr seg minimalt om høye lyder eller smerteskrik, og blir bare mer opphisset. Vi avbryter selfølgelig lek hvis han biter og avledet han (noe som funker en liten stund). Håper det blir bedre etter tannfellig...

TS

Skrevet (endret)

Au funka ikke her heller, det syns valpen var råkult. Det ble en lek. Å ignorere funka, men det var vanskelig når det er så j***** vondt!! (Og dette var i sommer, så jeg hadde shorts - og legger fulle av blåmerker). Han beit meg lenger, fordi jeg ikke greide å bråstoppe og stå stille til han slutta (samboer var flinkere). Jeg begynte da å stille meg inntil vegger og dører med nesa. Sånn at uansett hvilken side av meg han var på, så han ikke ansiktet mitt. Da var det plutselig myyye mindre morsomt, og han ga seg ganske fort etter at jeg begynte med det.

Husker ikke når han ga seg, jeg. Når han var rundt tre mnd , kanskje.

Endret av Rainbow81
Skrevet (endret)

Det er nok forskjell fra hund til hund.

Mastiffen jeg har nå holdt det å si au en gang, han ble flau og lei seg.

Det er en svært rolig og snill hund, andre hunder jeg har hatt var ikke

så raske til å slutte med.

Mulig at jeg tar feil, men jeg har et inntrykk at større hunder er enklere

å avvente med biting.

Endret av Tba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...