Gå til innhold

Vanskelig å se barna vokse opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke mor, så kan jo ikke svare på dette.

Jeg funderer på om jeg vil klare å kunne gi slipp på mine framtidige barn når de blir voksne. Er ikke det på en måte fryktelig vanskelig å se barna bli ungdommer/voksne? Savner man ikke da de var små, uskyldige og var tilgjengelige hele tida? Eller er det en befrielse når de flytter hjemmefra?

Selv har jeg nieser og nevøer som nesten har vært som småsøsken for meg, og vært relativt nære i aldersforskjell (5-10 år). Nå er de ungdommer og unge voksne alle sammen, og på en måte syns jeg det er kjipt. Jeg savner det som var.

Jeg er veldig nostalgisk av meg, og lengter ofte tilbake til gode, gamle dager.

Anonymous poster hash: fecb5...6c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som småbarnsfar synes jeg selv at de vokser opp altfor fort, de er så fine som små og det er maneg nye problemer som venter etterhvert som alderen går opp.

Men samtidig kommer det hele tiden en ny fase som er gøy, hvor man ser barnet utvikle seg og greier nye ting. Men tiden flyr for fort jo, generelt enig i det.

Endret av ekkoet
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har to som har flydd ut av redet, og jeg kan absolutt si at det både føles merkelig og litt sårt å ikke ha dem rundt meg daglig eller i det minste ukentlig. Iblant føler jeg meg litt glemt og lurer på om jeg har vært en elendig mor, siden de ikke er mer opptatt av meg,men så kommer jeg heldigvis på hvordan jeg selv var i den alderen, i forhold til min mor. ( Ja, tenke seg til at de er mer opptatt av kjærestene sine, jobben eller skole enn de er av meg - det er jo helt ufattelig! ;) )

Takk og pris at jeg har to " attpåklatter" som skal bo hjemme i mange år til!

• Liker 1
Skrevet

Tiden går så absolutt fort og strekker ei heller alltid til. Men jaggu ser jeg frem til de er større, og alle fasene de skal gjennom samt å se utviklingen deres fremover. Jeg er dog en av dem som ikke synes noe særlig om babytiden, selv om den er fin og koser meg i øyeblikkene, men synes det er såå mye kjekkere når de er større :-)

Anonymous poster hash: d9103...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...