Gå til innhold

Vondt BAK øynene av pc-bruk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får sånn press i tinningen av pc-bruk. Har hatt det siste 2-3 dagene, aldri merket noe til det før, men idag har jeg ikke hatt så vondt som siste dagene, men nå om kvelden når jeg satt med med pc så kjenner jeg presset komme igjen.

Igår var det venstre side i noen timer, idag er det på høyre.

Skulle tro det var synet, jeg er nærsynt (-2) og bruker linser. Var på synstest på fredag så det er sjekket også, er bare så rart..



Anonymous poster hash: 5887e...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får dette hvis skjermen er "dårlig" dvs flimring i skjermen som du omtrent ikke ser med det nakne øyet. Kan være oppløsningen ol. Andre ting kan være at du anstrenger øynene dine for mye. Pause fra PC`en?



Anonymous poster hash: 742aa...9ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dette hvis skjermen er "dårlig" dvs flimring i skjermen som du omtrent ikke ser med det nakne øyet. Kan være oppløsningen ol. Andre ting kan være at du anstrenger øynene dine for mye. Pause fra PC`en?

Anonymous poster hash: 742aa...9ad

Hm, kanskje det ja. Den flimrer ikke da, men jeg føler kanskje jeg anstrenger meg når jeg ser på den ja. Har prøvd å regulere lyset på skjermen så det er på sitt minste, på midten og masse lys.. Ingenting hjelper, anstrenger meg likevel. Skjønner ikke hvorfor. :/

Blir definitivt pause fra pc'n! Bare vært greit å vite grunnen til dette ..

Anonymous poster hash: 5887e...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å sette et lys bak skjermen, slik at du får litt baklys, det samme er mye brukt ved tv-titting, der man ofte har lys rett ved siden av eller bak tv-skjermen for å unngå at øynene anstrenger seg for mye.

Du kan også gå til anskaffelse av databriller, som du får hos optiker. De kan legge inn et filter i glassene slik at brillene hjelper øynene å slappe av under databruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tips♥

Sjal sjekke ut sånn filter, har jeg faktisk ikke hørt om. Og bli flinkere med å ha lys rundt skjermen :-)

Anonymous poster hash: 5887e...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tips♥

Sjal sjekke ut sånn filter, har jeg faktisk ikke hørt om. Og bli flinkere med å ha lys rundt skjermen :-)

Anonymous poster hash: 5887e...2ec

Spør optikeren din om "databrille", og si at du blir sliten i øynene av å sitte foran pc'en. Særlig om du blir sliten i øynene av kort tids databruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min "teori" er at det er fordi øynene er fullstendig statiske når man bruker PC. Ikke noe forskjell på fokus, da skjermen er på samme sted. Hvis man er aktiv er deet vi ser på på forskjellige steder hele tiden, og øynene jobber.

Jeg får veldig mye vondt i øynene av PC-bruk, selv med PC-briller. Så jeg foreslår at man tar en PC-pause så lenge man klarer når man begynner å få vondt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...