Gå til innhold

Noen som bruker 4G nettet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en kraftig mobilregning i januar, og allerede en uke ut i februar hadde jeg brukt store mengder GPRS. Men det er ikke jeg som har brukt alt dette. Jeg er stort sett hjemme, og da bruker jeg trådløst nett. Har sjekket tidene for når det tappes GPRS, og det er på tider hvor jeg er hjemme og ikke bruker 4G.

Hva kan ha skjedd? Er det mulig at andre bruker "mitt" 4G nett som jeg da må betale for? Jeg har ikke råd til dette :sukk:

(Litt info: jeg flyttet i januar, og det er først da at jeg har opplevd dette. Har samme telefon og abonnement som før jeg flyttet)

Anonymous poster hash: 25a1f...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du koblet mobilen til det trådløse hjemmenettet ditt da?

• Liker 1
Skrevet

Og ikke om du har aktivert "Internettdeling" av 4G så forstår jeg ikke hvordan andre kan bruke ditt nettverk på mobilen.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å skru av dataoverføring på mobilen når ikke du bruker det. Hvis du har Android kan du se hvor mye mobiltrafikk hver app har brukt under settings/innstillinger.

Anonymous poster hash: f87a3...71c
  • Liker 1
Skrevet

Har du koblet mobilen til det trådløse hjemmenettet ditt da?

Jada det er koblet til:)

Skrevet

Og ikke om du har aktivert "Internettdeling" av 4G så forstår jeg ikke hvordan andre kan bruke ditt nettverk på mobilen.

"Delt Internett" er av.

Jeg skjønner dette ikke :sukk:

Skrevet (endret)

Om du har en android så kan du se hva du har brukt internettet til på mobilen. Står hvor mange mb hvilken app har brukt.

Pleier du å slå av 'mobildata 4G'?

Er det ikke normalt å få en sms når du nærmer deg grensen for datatrafikk?

Evt noen stenger eller reduserer farten.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Skrevet

Om du har en android så kan du se hva du har brukt internettet til på mobilen. Står hvor mange mb hvilken app har brukt.

Pleier du å slå av 'mobildata 4G'?

Jeg har iPhone 5S.

Mobildata har jeg alltid hatt på (bruker snspchat, whatsapp ol når jeg er ute). Men slo det av tidligere i februar.

Det som er rart er at det faktiske forbruket mitt har gått ned etter at jeg flyttet, men mengden GPRS har gått opp.

Skrevet

Jada det er koblet til:)

Sjekk det. Gå inn på www.myip.dk på mobilen, noter deg ip nummeret du får. Gjør så det samme på pcen. Du skal få samme ip begge gangene.

Skrevet

Sjekk det. Gå inn på www.myip.dk på mobilen, noter deg ip nummeret du får. Gjør så det samme på pcen. Du skal få samme ip begge gangene.

IP-nr er det samme:)

Skrevet

GPRS er ikke det samme som 4G. GPRS er det man kaller 2G og er den gamle standarden for dataoverføring.

Jeg synes det høres søkt ut at tilbyderen din spesifiserer mengden GPRS trafikk. Er det ikke oppgitt datatrafikk total (uavhengig av overføringsmetode)?

Hvor mange MB bruker du per måned?

Anonymous poster hash: 88769...1c1
Skrevet

GPRS er ikke det samme som 4G. GPRS er det man kaller 2G og er den gamle standarden for dataoverføring.

Jeg synes det høres søkt ut at tilbyderen din spesifiserer mengden GPRS trafikk. Er det ikke oppgitt datatrafikk total (uavhengig av overføringsmetode)?

Hvor mange MB bruker du per måned?

Anonymous poster hash: 88769...1c1

Uff jeg er så dårlig på alle disse begrepene.

Jeg har et abonnement med 1 GB inkludert per måned. Jeg bruker aldri då mye, da jeg som regel er på trådløst nett hjemme/hos andre, unntatt litt snapchat og whatsapp når jeg er ute.

Jeg har gått kraftig over 1 GB i januar og februar (allerede 1 uke ut i feb var jeg over 1 GB), uten å bruke nettet mer.

Jeg antar at all datatrafikk/mobildata (3G, 4G, E) går innunder GPRS, da 1 GB telles ned innunder GPRS, om du skjønner.

Skrevet

Det er ikke det at det trådløse nettverket er ustabilt da? Du tror du er tilkoblet wifi, men så går det egentlig på mobildata i stedet?

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke en app som "suger" trafikk da? Noe med GPS på eller noe? Som flere sier, sjekk hva de forskjellige appene har brukt :)

• Liker 1
Skrevet

Skal sjekke det ut:)

Det er bare veldig rart at dette problemet oppstod i januar, og jeg har ikke endret noe. Har de samme appene som før.

Skrevet

Noe av det samme har skjedd med meg. Tidlig i februar hadde jeg plutselig brukt 2,5gb... Over natta. Aner ikke hvorfor. Har telenor.

Anonymous poster hash: ac2e8...8da

Skrevet

Jeg har også merket at datamengden min har økt betraktelig etter at jeg fikk iphone 5s, uten at jeg bruker den noe mer eller annerledes enn hva jeg gjorde med min iphone 4. Med 4 gikk jeg aldri over den inkluderte datamengden, mens jeg hver måned siden jeg fikk 5s har gått over hver gang lenge før måneden er omme! Jeg har også Telenor.

Anonymous poster hash: edb35...674
Skrevet

Høres ut som du har automatisk oppdatering av apper. Da går datatrafikken så det synger. Sjekk alle apper og skru av automatisk oppdatering

Anonymous poster hash: 96cf3...e36
  • Liker 1
Skrevet

Bakgrunnsoppdatering?

Dere som har opplevd det samme, har dere funnet ut av det?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...