AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Vil gjerne høre erfaring fra andre som har barn i barnehagen evt de som jobber i barnehagen. Hva forventer dere å få beskjed om fra de som jobber i barnehagen? Evt hva gir dere beskjed om? Tenker da på type skader, krangling som skjer ol? I dag da vi satt å leste fortalte vesla at en av de andre ungene hadde trampet på ryggen hennes og hun hadde begynt å blø neseblod, hun hadde i følge henne blitt trøstet av to av de voksne. Jeg antar at dette var et uhell under lek, men er ikke dette noe barnehagen burde nevnt ved henting? (Skal høre imorgen ved levering om dette faktisk stemmer da). Men merket jeg ble litt usikker, er jeg "hysterisk" mor som vil ha beskjed om dette, er dette en del av den normale hverdagen i barnehagen og hvis det er det når kan jeg som mor forvente å bli varslet? Anonymous poster hash: dbfb9...c8d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Jeg jobber i barnehage og forteller alltid hendelser der barnet har slått seg mer enn noe som går over med en gang. Forteller også om det er noe annet jeg synes foreldrene har behov for å vite. Tenker at det er bedre å fortelle for mye enn for lite, barn forteller mye hjemme og jeg synes det er greit at foreldrene vet hva som har foregått og kan møte hendelsen da barnet forteller om det Anonymous poster hash: 1ddde...98f 2
Sunshine Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Jeg forventer å få høre om episoder der barnet blir skadet - enten ved uhell eller krangling, og om hun skader noen andre. I tillegg vil jeg vite hvis formen hennes har vært dårlig, om hun ikke har sovet og om hun har spist dårlig. Jeg blir selvsagt veldig glad om jeg får høre om hyggelige ting som har skjedd også, men skjønner at de ikke kan gjøre det til alle foreldre hver dag. 1
minister-mio Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Du burde fått beskjed om det, men det er ikke en alvorlig feil av barnehagen... Min mening 1
Lykkerusen Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 jobber i barnehage og pleier å fortelle foreldre om hverdagen til barnet(jobber på småbarnsavdeling). dette inkluderer hvor lenge barnet har sovet, hvor mye det har spist, generelt humør og evt skader/hendelser.
Sunshine Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Men selv om barnet sier at det har skjedd er det jo ikke sikkert det faktisk skjedde? Det kommer ann på alderen til barnet selvsagt men jeg får stadig høre at "jeg biter alle barna", mens de ansatte kan fortelle at det ikke skjer.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Jeg jobber i barnehage. Jeg forteller om hendelser som jeg anser som alvorlige (dvs at dersom et barn dytter ei jente så hun faller på gulvet uten å dunke borti noe, så forteller jeg ikke om det med mindre hun får kul/begynner å blø/er helt utrøstelig etterpå). Hadde det skjedd på min avdeling som du skriver om her, så hadde jeg fortalt om det. Likevel, det går an å håpe at det ble glemt i forbifarten, det er jo ikke alltid hentesituasjonene i barnehagen foregår såpass rolige at man får tid til å snakke noe særlig. Det hender at man glemmer. Det har jeg også gjort, men da har jeg gjerne sendt en sms til dem det gjelder slik at de ikke tror vi tar lett på alt som skjer av ulykker. Anonymous poster hash: de251...4d3
Gjest Jørild Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Noe sånt hadde jeg forventet å få beskjed om ja! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Takk for tilbakemeldingen, skal høre idag om det faktisk har skjedd. For som noen nevner så kan det også være noe vesla har "funnet opp" eller det kan ha skjedd med et annet barn, men hun kan ha gjort det til sin historie. Er fornøyd med barnehagen så noen stor sak gjør jeg ikke ut av dette, men greit å gi tilbakemelding om at man gjerne vil vite. Hadde jeg visst med sikkerhet at det hadde skjedd er det jo litt enklere å snakke med barnet om det.Anonymous poster hash: dbfb9...c8d 1
Leanne Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Hvis det har skjedd burde du fått beskjed ja.. Men hentesituasjonen kan noen ganger være litt kaotisk med flere foreldre som kommer på likt, flere beskjeder som skal gis. Det hender man ikke rekker å snakke med alle foreldrene heller, eller at man rett og slett glemte å gi deg beskjeden..
Gjest chiki Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Jenta mi sluttet plutselig å prate mye om bestekmpisen og sa han hadde skubbet, ikke ville leke osv. Tenkte de bare hade kranglet. Spurte i barnehagen etter ca 2 uker, og hun kunne fortelle at denne gutten hatte ikke vært særlig snill mot henne siste måneden. Skubbet så hun falt, det var han som hadde stukket henne med en pinne i ansiktet så hun begynte å blø. Synes virkelig man burde få beskjed om slikt!
Miss moneypenny Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Jeg forventer å få høre om episoder der barnet har blitt utsatt for noe av andre barn, selvom utfallet ikke har vært alvorlig. Grunnen til det er at min datter på 4 forteller hva hun har opplevd, og da vet jeg ikke om det har vært et uhell, om det andre barnet har gjort det med vilje, om min datter har misforstått hendelsen, osv. Jeg syns det er vanskelig å trøste/forklare når jeg ikke vet hva som har skjedd. Men det aller viktigste er selvsagt å få beskjed om alvorlige hendelser, form, og eventuelt dårlig matlyst, do-relaterte ting. Ts, jeg spurte de voksne i bhg i et lignende tilfelle
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 I min datters avdeling er det en gutt som har litt problemer med å forholde seg til regler. Han kan være litt voldelig, og ødelegger stadig vekk ting de andre har med seg. I går var det matboksen til jenta vår som hadde blitt ødelagt. Hun sa: Det var XXX som gjorde det. Denne gutten har nok en diagnose, og selv om de ansatte gjør alt de kan for å passe på, får de jo ikke med seg hver lille ting. Og de har jo taushetsplikt. Så det er vel ikke så mye de kan fortelle... Men vi foreldrene er rause med slike ting, jeg får bare gå og kjøpe en ny matboks til vår datter, og ikke lage noen stor sak av det, ikke kreve forklaring fra de ansatte eller noe, når det er åpenbart hvem som er den skyldige. Anonymous poster hash: 8114d...ad9
barnesangen Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er pedagog og jobber i barnehage. På lin arbeidsplass er det rutine at vi forteller foreldrene om hendelser (mer enn at de faller og får skrubbsår på kneet) på tlf til foreldrene straks det har skjedd. Vi ønsker ukke å snakke over hodet på barna ved henting, og vi vil forberede foreldrene på evnt bitemerker, kuler, , større skrubbsår etc før de kommer. Dette har foreldrene øndket selv i en brukerundersøkelse vi har gjennomført. Vi ringer også informasjon tlf når formen er dårlig,diare og annet. Ved omgangssyke er beskjeden de skal hjem. Ved dårlig form nlir foreldrene oppringt om situasjon og kan medvirke i bestemmelsen om hva som skal skje videre. Foreldrene er veldig fornøyd med denne ordningen, og det er lettere for meg som ansatt og ta den tlf i ro og fred enn formidle det i en litt mer hektisk hente situasjon. I din konkrete sak ts burde dere fått beskjed etter mitt syn 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Takk for flere svar, fikk ikke snakket med barnehagen igår, men idag. Og det var litt mindre dramatisk enn vesla fortalte. En annen jente hadde krabbet over henne under lek og det var en blod fra en sprukken leppe, hun hadde blitt godt tatt vare på i etterkant og regner med at litt av skylden også er vinterføre lepper. Fikk også bekreftet at de normalt sier fra, men vinterferieuke og henting sent på dagen midt i henterushet gjorde nok at det ikke ble sagt i fra.Anonymous poster hash: dbfb9...c8d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 Takk for flere svar, fikk ikke snakket med barnehagen igår, men idag. Og det var litt mindre dramatisk enn vesla fortalte. En annen jente hadde krabbet over henne under lek og det var en blod fra en sprukken leppe, hun hadde blitt godt tatt vare på i etterkant og regner med at litt av skylden også er vinterføre lepper. Fikk også bekreftet at de normalt sier fra, men vinterferieuke og henting sent på dagen midt i henterushet gjorde nok at det ikke ble sagt i fra.Anonymous poster hash: dbfb9...c8d Vintertørre lepper skulle det så klart være...Anonymous poster hash: dbfb9...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå