Gå til innhold

Når er det best å ta kosttilskudd som skal tas mellom måltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker et kosttilskudd som skal tas mellom måltider, både morgen, før trening og etter. Men er det noen som vet hva "mellom måltider" egentlig vil si? Er en time før et måltid nok? En halvtime? Eller bør det være to timer? Og hvor lenge etter et måltid må jeg vente før jeg kan ta dem?

Jeg spiser ofte hver fjerde time, er det da mest optimalt at jeg tar tablettene 2 timer etter et måltid?

Hva med de som skal tas morgen? I hverdagene går det maks en halvtime fra jeg står opp til jeg spiser frokost. Burde jeg ta de med en gang jeg står opp eller drøye noen timer etter frokost?

Anyone? :P

Anonymous poster hash: 95500...2db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke kosttilskudd er dette?

Skrevet

Det er kreatin pyruvate :)

Ts

Anonymous poster hash: 95500...2db
Skrevet

Ta det før og etter trening f.eks. Tror ikke det spiller så stor rolle, men de mener kanskje at opptaket er best når du ikke har andre ting som fordøyes samtidig. I så fall vil 2t etter et måltid eller 1t før være mer enn tilstrekkelig til å være "mellom" måltider.

Til info så er det ikke bevist større effekt av kreatin pyruvate/kre-alkyl/o.l. enn kreatin monohydrat. Som er betraktelig billgere per dose. Bare litt mer upraktisk å ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...