Gå til innhold

Personlige tiltak for å øke global oppvarming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mye regn her i Bergen og ingen snø. Så det hadde blitt så mye bedre med litt ekstra varme siden det først ikke snør. Hvilken personlige tiltak kan dere anbefale meg for å øke farten til den globale oppvarmingen?

Jeg har tenkt å begynne å brenne alt jeg har, samt skaffe meg gassfyring. Smuglet inn selvfølgelig, slik at jeg ikke trenger å betale skatt. Noen andre tips?

Anonymous poster hash: 8fa65...026
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt litt på å brenne gummihjul i hagen. Vet noen om det er lurt?

Anonymous poster hash: 8fa65...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iMariuz

Dirt Hour: alle setter AC på fullt, alle biler og motoriserte kjøretøy på tomgang, på med alle elektriske aparater, obligatorisk dekkbrenning i alle hager, det burde sette miljøvernshippiene på plass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller ha villere stormer og mer nedbør, bare for å få opp årlig snittemperatur 1-2 grader C?

lurt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer CO2 trenger ikke gjøre det varmere her til lands i snitt, værsystemene kompliserer ting.

Men jeg er gjerne med på å føkke opp earth hour. Å være snill en time i året hjelper ikke stort. På samme måte som å spise kun cornflakes mellom jul og nyttår hjelper nada, om man spiser ribbe hver dag mellom nyttår og jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At den globale gjennomsnittstemperaturen øker betyr ikke at det nødvendigvis blir bedre vær akkurat der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske:

Blir sikkert trivelig hos deg når klimaendringene blir store nok til at Golfstrømmen går til helvete.

Anonymous poster hash: 5cf91...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er gjerne med på å føkke opp earth hour. Å være snill en time i året hjelper ikke stort. På samme måte som å spise kun cornflakes mellom jul og nyttår hjelper nada, om man spiser ribbe hver dag mellom nyttår og jul.

Synes det er litt morsomt jeg, hvordan folk skrur av lysa og istedet tenner ørten stearinlys og telys og alt de kommer over mens de sirkelrunker over egen miljøbevissthet.

Anonymous poster hash: 02b63...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt morsomt jeg, hvordan folk skrur av lysa og istedet tenner ørten stearinlys og telys og alt de kommer over mens de sirkelrunker over egen miljøbevissthet.

Nå er vel hele poenget med dette å skape bevissthet. Det er altså en symbolhandling.

Da blir det litt merkelig å kritisere det for å være noe det er ment å være.

Det som eventuelt er morsomt her, eller kanskje heller tragisk, er hvordan du ikke innser at mennesker gjør symbolhandlinger og ritualer absolutt hele tiden. Utrolig mye av det du selv foretar deg i løpet av en dag har kun symbolsk betydning, men slike markeringer er nettopp en del av det å være et flokkdyr som mennesket tross alt er. Det er slik samfunn limes sammen.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel hele poenget med dette å skape bevissthet. Det er altså en symbolhandling.

Det er en heller dårlig symbolhandling attpåtil. De aller fleste lys inneholder parafinvoks utvunnet fra olje. Så man "skaper bevissthet" om miljøet ved å tenne fyr på fossilt brensel.

Lurer på om jeg skal tenne fyr på den spillolja jeg har stående i garasjen neste gang? Da later jeg ihvertfall ikke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en heller dårlig symbolhandling attpåtil. De aller fleste lys inneholder parafinvoks utvunnet fra olje. Så man "skaper bevissthet" om miljøet ved å tenne fyr på fossilt brensel.

Det er en så liten effekt at flisespikkingen din bare blir tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...