Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med denne strikkeoppskriften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte be om hjelp til disse jeg også. Hva er det du lurer på?

Anonymous poster hash: 52aaa...6eb
Skrevet

Bare følg oppskriften. Du skal ikke strikke rundt, men frem og tilbake, altså på 2 pinner :)

Skrevet

Kan legge til at jeg har allerede strikket et par av disse og en av to på neste par. Etter oppskriften skulle de minste passe til 0-3 mnd, mine ble mye større enn det. Bare sånn til info. Strikker ikke løst heller.

Skrevet
Plukk opp 12(14) masker på hver side av fotlappen og strikk nå alle maskene på pinnen igjen
= 58(64) masker på pinnen.
Strikk 12 pinner med alle maskene
Skjønner ikke helt det der. Hvilke masker er de 58?

Anonymous poster hash: 49716...0ea
Skrevet

Det er de du har tilsammen etter å ha plukket opp masker på hver side av midtlappen. Er det dit du har kommet nå?

Skrevet

Nei er ikke der helt enda. Har tegnet det opp bare:p

Anonymous poster hash: 49716...0ea
Skrevet

Ok. Først legger du opp antall masker du skal ha, så strikker du frem og tilbake til det første stykket er 8 (9)cm. Kutt tråden. Så tar du de ytterste maskene på hver side og setter på hver sin store sikkerhetsnål. Så strikker du frem og tilbake på maskene i midten til det måler 12 (14). Kutt tråden.

Så trer du maskene fra sikkerhetsnålene tilbake på pinnen. Begynn å strikk fra den siden du kuttet tråden.

Når du har strikket over maskene fra sikkerhetsnålen, så må du begynne å plukke opp masker fra midtstykket. Det skal være en video på garnstudio som viser hvordan man gjør dette, men finner den ikke igjen, dessverre. Så fortsetter du bare og strikker over de maskene på midtstykket (den lille fliken), så plukker du opp masker fra den andre siden, så strikker du de siste maskene som satt på sikkerhetsnålen.

Så snur du arbeidet og strikker frem og tilbake 12 pinner, slik at det blir 6 riller. Det vil si alle de 58 (64) maskene.

Nå begynner avfellingen. Nå må du telle slik at du finner de 10 midterste maskene. Begynn på en ny pinne og strikk forbi de ytterste maskene + de ni miderste. Den tiende strikker du sammen med den utenfor. Så snur du arbeidet og tar den første masken av og strikker vanlig frem og tilbake over de siste ti maskene, men slik at du strikker den tiende masken sammen med den utenfor. Fortsett til det er fire masker igjen på hver side. Fell av og sy sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...