Gå til innhold

Sammenligner alle menn med exen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet flere etter det ble slutt for 1 år siden men jeg sammenligner alle menn med exen. Tror aldri jeg kommer til å få så bra sex med noen igjen.. Eller at jeg kommer til å bli forelsket igjen. Dette blir en negativ spiral og jeg dumper menn etter vi har sex. Det føles bare feil. Føler meg slem for det er bra menn jeg har datet i det siste. Går dette noengang over? Hadde dere sluttet å date hvis dere var meg? Jeg kommer aldri bli sammen med exen igjen, han var en utro drittsekk. Føles som jeg er stuck i en evig kjærlighetssorg.

Det uttrykket "the best way to get over someone is to get under someone new" stemmer ikke i mitt tilfelle :(

Anonymous poster hash: 579a8...9c8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er åpenbart ikke klar for dating enda. Du må jobbe mer med deg selv.

For eksempel: Hvorfor du sammenligner alle med exen din? Det er fåtall som er utro.(Virker bare som det er mange her på forumet fordi det er sjeldent vi får høre noen positivt historier i forhold til negative her)

Anonymous poster hash: 77b04...aa1
Skrevet

Du er åpenbart ikke klar for dating enda. Du må jobbe mer med deg selv.

For eksempel: Hvorfor du sammenligner alle med exen din? Det er fåtall som er utro.(Virker bare som det er mange her på forumet fordi det er sjeldent vi får høre noen positivt historier i forhold til negative her)

Anonymous poster hash: 77b04...aa1

Jeg vet, men jeg var helt desperat etter å komme over exen. Synd ingenting hjelper. Er redd for at jeg aldri kommer til å bli så forelsket igjen. Det er virkelig det sykeste jeg har opplevd av følelser.

Samtidig er jeg så redd for å bli såret så det er ikke akkurat noe stas å bli sammen med meg heller :(

Skrevet

Du høres ikke ut som om du er helt klar for noe nytt enda nei. Det du må gjøre er å slutte å dyrke den forbanna kjærlighetssorgen, men det er ikke lett. Jeg har vært der du er nå, min ex var også utro. Jeg hadde samme tanker som deg ang. sex osv. Hvordan skulle jeg finne en som var like bra? Merkelig det der med at en slik drittsekk kan ha så mye "makt" over en i etterkant. Men problemet ligger i deg selv, så du må på en eller annen måte finne en måte å jobbe deg bort fra dette på.

For meg hjalp det å slutte å tenke "positivt" om ham. Hver gang jeg tok meg selv i å tenke "ååå det var så bra sex" eller "vi hadde det jo så morsomt sammen" osv. snudde jeg om og fokuserte heller på de dårlige sidene hans. Jeg gjorde dette konsekvent. Etterhvert som tiden passerte, gikk det mer opp for meg hvor usunt forholdet hadde vært, og at jeg faktisk kjente en slags taknemlighet for at det aldri ble oss to.

Jeg ble mer mottakelig for å date nye menn, og har til og med blitt litt småforelska i en fyr nå. Tenker ikke lenger på eksen, og det er fantastisk herlig.

Jeg vet jo ikke hva som fungerer for deg, men det hjalp iallefall for meg. Så slutt å dyrk kjærlighetssorgen og tankene om ham. Det er kun du som er sjefen over dine egne tanker. Konsentrer deg om deg selv, også kan du heller starte å date når du føler deg klar for det igjen. Lykke til!:)

Skrevet (endret)

Jeg har datet flere etter det ble slutt for 1 år siden men jeg sammenligner alle menn med exen. Tror aldri jeg kommer til å få så bra sex med noen igjen.. Eller at jeg kommer til å bli forelsket igjen. Dette blir en negativ spiral og jeg dumper menn etter vi har sex. Det føles bare feil. Føler meg slem for det er bra menn jeg har datet i det siste. Går dette noengang over? Hadde dere sluttet å date hvis dere var meg? Jeg kommer aldri bli sammen med exen igjen, han var en utro drittsekk. Føles som jeg er stuck i en evig kjærlighetssorg.

Det uttrykket "the best way to get over someone is to get under someone new" stemmer ikke i mitt tilfelle :(

Jeg kjenner meg igjen i noe av dette. Jeg sammenlignet ekssamboeren med alle menn jeg møtte, og gjør det litt fremdeles. Men .... har funnet ut at det er dumt..... For eksen behandlet meg ikke slik jeg ville noen skulle gjøre.. Og dermed så kan jeg bare risikere å bli behandlet bedre :). Men jeg sammenligner veldig utseende..... Eksen lignet Brad Pitt... fin høyde, og greit utseende....( noe jeg ikke tenkte over mens jeg hadde han... , da følte jeg ikke at han var så fin, men han ble finere når jeg ikke hadde han... rart...). Mens det jeg møter på nå er noe helt annet synes jeg. Noen ser bedre ut enn andre,... Og det er noen få som har kommet opp i mot eksen sitt utseende... Men de fleste langt under... Og de som virker mest interesserte ut i meg er langt langt under.....

Men hva er det som teller... : Eksen din var en tosk gjerne! Dermed så er det jo væremåten som teller mest.... så ikke prøv å sammenligne... eller kun prøv å sammenligne væremåten! Det tenker jeg på nå :)

Endret av Meline37
Gjest Runforit
Skrevet

Du er såret og ikke klar enda. Finn deg selv før du starter å date. Date deg selv ;) Gjør ting du trives med og nyt at du er fri og singel til å bare tenke på deg selv og dine behov.

Før du vet ordet av det så er exen glemt og du blir stormende forelsket igjen :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det du må gjøre er å tenke:

Elsker eksen meg, eller er han fornøyd med sitt nye liv?

Hvis du føler at han er mer fornøyd uten deg, er han noe å tenke på da? Da er han ingen tap av et menneske, og det må være et bedre menneske enn han. Slutt å tenk på han. Hjelper ikke at han er pen, det er så mye mer som gjør deg glad i livet, og det er det garantert en mer reflektert god mann vise deg :)

Ikke vær sur på han.. Det hjelper heller ikke. Og senere så vil du gjerne tenke: Det var virkelig bra at jeg kom meg unna eksen , for ellers ville ikke livet mitt vært så fantastisk som i dag :)

Endret av Meline37
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Skrevet

Jeg har vært der du er. Det går over, etterhvert. Jeg fant en mann som lyste opp hverdagen, men til slutt holdt det bare ikke. Han var for snill for min smak. Jeg liker ikke å alltid få viljen min.

En liten solskinnshistorie til deg - det er aldri forsent.

Jeg hadde det slik med en person for 5-6 år siden, min første store <3. Jeg utforsket verden, meg selv og levde livet. Nå har vi tatt opp kontakten igjen og ting går veldig fint.

Jeg ville prøvd å få alt litt på avstand, utroskap er tungt og setter ekstremt dype spor. Mange mennesker bruker flere år eller hele livet sitt på å glemme...

Håper du finner ut av det <3

Hvis jeg forsto deg riktig så er du på vei til å gå tilbake til den utroe eksen nå?

Anonymous poster hash: b671c...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...