AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Kjæresten og jeg flytter sammen til høsten. Jeg har hovedomsorgen for min datter, mens hun har samvær annenhver helg. Mottar bidrag på 2800,- Han har barna sine annenhver uke. Står for alt utstyr og klær hos seg. Jobber fulltid, men tjener mindre enn han. Mellom 100.000-150.000 mindre enn han. Han jobber fulltid + en deltidsjobb. ( deltidsjobben fordi han ønsker å få fulltid der etter hvert, greit å ha en fot innenfor) Jeg har sagt at jeg ønsker at vi skal ha felles økonomi, mens han er litt usikker. Hva gjør dere i samme situasjon? Anonymous poster hash: 559c6...0c6
nojac Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 I utgangspunktet ville jeg gått for adskilt økonomi de første par årene. Men du sier ikke noe om boligforholdene. Flytter du inn i hans bolig (og skal betale leie), eller har dere kjøpt fellesbolig? Hvem har i tilfelle stått for egenkapitalen? Sørg uansett for at dere har en klar avtale om hva som skal skje dersom dere ønsker å avslutte samboerforholdet. Viktig at dere blir enige om slikt før dere flytter sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå