Gå til innhold

Spennende tapas/fingermat - som ikke må kokes/stekes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt på meg en utfordrende "jobb" for en venninnes 30-årsdag. Jeg skal tilberede fingermat/tapas i et lokale der det ikke finnes steke- eller kokemuligheter. Jeg kan ikke tilbrede hjemme og ta med, siden dette lokalet er en flyreise unna.

Jeg er i gang med å planlegge meny og retter, men foreløpig er jeg ikke fornøyd. Altfor "ordinært" (lefseruller med div. fyll, diverse kald mat tredd på pinner). Jeg synes ikke det blir spennende nok. Eller kanskje det er jeg som ikke har gode nok idéer til hva fylle rullene med eller hva jeg skal ha på pinnene.

Noen som har noen gode idéer/oppskrifter?

Anonymous poster hash: e5a0d...6cb

Fortsetter under...

Tapas er sjelden på pinne eller i "ruller" (pinchos er på pinner). Hva med å ha fat med spekeskinke, kalde kjøttboller, chorizo, brød, aioli, smør, salat osv og ha papptallerner og plastbestikk tilgjengelig? Alt er jo kuttet opp i porsjonsbiter egentlig, så det kan spises med hendene og en gaffel. Tapas er som regel veldig ujålete greier...

Endret av Lea2
  • Liker 1

Sashimi med ponzusaus

Laksetartar på toast eller kjeks

Grønn salat

Ost og kjeks

Spekeskinke og pølse

Reker med wasabimajones

Neindu må få lånt deg et kjøkken...evt høre om noen som bor i nærheten kunne varmet opp noe, stekt båtpoteter, kjøttboller, ellerno.....

• Liker 1

Annonse

Takk for tips.

Jeg skal søke litt mer på internett og se hva jeg finner av oppskrifter. Dette skal ikke være "koldtbord" med en masse pålegg og salater. Dette skal være ferdig tilberedt fingermat.

Og det er umulig å låne et kjøkken. Jeg kjenner ingen som bor i nærheten av selskapslokalet, og ser ikke for meg å ringe på døren til fremmede mennesker for å spørre om å få låne kjøkkenet,

Bor ikke venninnen din i nærheten der hun skal ha selskapet da?

Nei.

Og jeg har gjentatte ganger i denne ganske korte tråden sagt at jeg ikke har mulighet til å steke og koke. Så da må både dere som svarer og jeg forholde oss til det.

Dytter litt her, i håp om flere tips og oppskrifter.

Menyen foreløpig:

Flere typer lefseruller med fyll av smøreoster og krydder, samt en variant med laks.

Små pinner med små tomater, mozarellakuler og basilikum

Skinkeruller fylt med ost, satt på pinne og med oliven til pynt

Pinner med pære og parmesan

Ruller av bresaola, fylt med parmesan og ruccola. Rullene festes med tannstikker.

Nei.

Og jeg har gjentatte ganger i denne ganske korte tråden sagt at jeg ikke har mulighet til å steke og koke. Så da må både dere som svarer og jeg forholde oss til det.

Hadde egentlig tenkt å svare, men gidder ikke siden du er så muggen.

Anonymous poster hash: 77bad...705

• Liker 13

Du har satt tapas/fingermat som tittel på tråden.

Det du er ute etter er fingermat, evt kanapéer. Men pga tittelen du valgte får du mange tapasretter som svar, og da nødvendigvis ting som spekeskinke etc, fordi dette er den enkleste formen for kalde tapas.

Så sånn er det.

Anonymous poster hash: 68d16...fa5
  • Liker 7

Annonse

Hadde egentlig tenkt å svare, men gidder ikke siden du er så muggen.

Anonymous poster hash: 77bad...705

Ikke muggen, men litt oppgitt over at så mange av svarene er om at jeg ikke har steke/kokemuligheter. Jeg skriver det ganske tydelig i HI. At jeg ikke kan steke/koke. Og da er det sånn.

• Liker 3

Du har satt tapas/fingermat som tittel på tråden.

Det du er ute etter er fingermat, evt kanapéer. Men pga tittelen du valgte får du mange tapasretter som svar, og da nødvendigvis ting som spekeskinke etc, fordi dette er den enkleste formen for kalde tapas.

Så sånn er det.

Anonymous poster hash: 68d16...fa5

Ja, jeg skriver tapas/fingermat, fordi begge deler er av interesse. Og fordi mange blander disse begrepene. Skråstreken her betyr tapas og/eller fingermat.

Annonse

Nei, jeg bare forkaster type koldtbord, med en masse fat med pålegg på.

Jeg vil ha gode smaker som er ferdig "satt sammen", som en bitteliten rett.

Ikke fater med skinker og oster. Eller salatboller.

Beklager hvis jeg formulerte meg dårlig i HI.

Jeg kommer ikke på noe som helst...

Men dersom noen av de andre som skal i dette selskapet bor i nærheten, kanskje de kan hjelpe til med ovn? Enten en som kan fraktes til der dere skal være, eller at de evt koker opp noe pasta dagen før slik at du kan lage pastasalat for eksempel. Grill? Primus?

Anonymous poster hash: 44b89...139

Pinner med spekeskinke og melon

Pinner med brie og drue

Pinner med fetaost, vannmelon og mynteblad

Crostini med tomatsalat/minibruschetta

Crostini med reker, aioli, dill og sitronbit

Crostini med blåmuggost og marmelade, evt pære

Anonymous poster hash: 20aa4...38f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...