Gå til innhold

Har ingen forlover :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har mistet kontakten med alle barndomsvenninner, som vel er "vanligste" valg for forlover. Av de venninnene jeg har nå er det heller ingen jeg er så nærme at det føles naturlig å spørre.. Jeg har søstre som selvfølgelig stiller opp om jeg spørr, men da blir det så tydelig at jeg ikke har noen venner :( Søstrene mine har heller ikke det samme problemet, så jeg kommer ikke til å bli spurt av dem tilbake. Jeg bekymrer meg også veldig over hvem jeg skal invitere i utdrikningslaget, og om noen i det hele tatt vil komme. Samme med selve bryllupet. Vurderer å bare droppe forlover og utdrikningslag, men kommer sikkert til å angre på det også :( Kjæresten har ikke samme problem. Beklager mye klaging. Tenker at jeg kanskje har satt meg litt fast i bekymringer og negative tanker. Kanskje noen har noen gode forslag? Er redd disse egentlig veldig dumme problemene kommer til å overskygge og nesten ødelegge noe av det beste som har skjedd meg - at jeg skal gifte meg med mannen jeg elsker!

Anonymous poster hash: 9485b...452

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Hvorfor blir det liksom så tydelig at du "ikke har venner" dersom du velger en søster?? Trodde det var ganske vanlig, jeg.

• Liker 26
Skrevet

Du har sikkert helt rett. Bare jeg som har vært litt lenge alene med tankene. Takk for at du svarte :)

Anonymous poster hash: 9485b...452

Skrevet

Ingenting galt i å velge en søster?

Anonymous poster hash: 11046...976
  • Liker 3
Skrevet

Hei søte deg!! :) Jeg hadde samme problemet som deg, alle barndomsveninner var glidd ut av livet mitt.
Velg den veninnen du er nærest nå, er min anbefaling. Det gjorde jeg, på tross av at vi kun hadde kjent hverandre i et år - så har vi blitt verdens beste venninner nå som hun fikk dette ærefulle oppdraget :)

I utdrikkningslaget inviterer du barndomsveninner, søstre, evt. svigerinner, kusiner og andre venner som har betydd mye for deg.

Ikke overtenk det - det er det viktigste! :)

Anonymous poster hash: 19393...d77
  • Liker 4
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Ingen ting galt i å velge søster! Kjenner flere som har gjort det, uten at dette har med hvor mange venner de har. Noen vil rett og slett helst ha søsteren sin. Så det synes jeg ikke du skal tenke på, tror ingen ville tenke at det er rart :)

Skrevet

Ser heller ikke noe galt i å velge søsteren din!
Jeg for min del (ikke forlovet, bare gleder meg over gjennomsnittlig mye til å gifte meg) ville stått mellom bestevenninnen min og søsteren min nå, fordi jeg og søsteren min er så nære :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte søsteren min. Det er hun som står meg nærmest.

• Liker 1
Skrevet

Bare tenk hvor billig du slipper unna, da du faktisk har en søster, hadde du ikke hatt det, da kunne det blitt vanskeligere :)

Søster er et trygt og sikkert valg.

Utdrikningslag er det jo bare å hoppe over

Skrevet

Jeg har litt samme "problemet", dvs, jeg har noen være venner men de bor langt unna og ulike ting. Så jeg spør min søster, selv om vi ikke er så veldig nære venner så tror jeg dette er en god anledning for oss å komme nærmere hverandre.

Utdrikningslag dropper jeg, da det ville blitt en ganske ensom affære. :ler: Med venner som er spredt i hele landet og som har nok med å spare penger til å faktisk komme i bryllupet blir det ikke aktuelt, dessuten kjenner ikke mine venner hverandre heller. Syns ikke det er noe leit å droppe utdrikningslag, kan heller finne på noe trivelig med søsteren min.

Mannen min er det verre med. Han har få venner (selvvalgt, han føler seg ikke ensom), og tenkte å spørre broren sin. Men så kom det frem at broren hans ALDRI vil være forlover noen sinne (det kom frem i en helt annen sammenheng). Så hvem i all verden skal han spørre da?!?

Skrevet (endret)

Mannen min er det verre med. Han har få venner (selvvalgt, han føler seg ikke ensom), og tenkte å spørre broren sin. Men så kom det frem at broren hans ALDRI vil være forlover noen sinne (det kom frem i en helt annen sammenheng). Så hvem i all verden skal han spørre da?!?

Hva med mor eller far? Evt et annet familiemedlem?

Jeg har også et forloverproblem. Jeg har flere nære venner jeg kunne ha spurt, men vi skal ikke ha noen venner i bryllupet så jeg vet ikke hvordan det vil bli mottatt.

Jeg ville i utgangspunktet ikke ha noe bryllup, så kompromisset ble at vi kun inviterer nærmeste familie. Dersom forloveren min faktisk skal være til stede i bryllupet må jeg velge enten bror, mamma eller pappa..

Utdrikningslag vil jeg uansett ikke ha, så det bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Endret av Naria
Skrevet

Min søster hadde ingen forlover, eller det var vel ei som var med og skrev under på noen papirer, men det var alt. Hun ville ikke ha så mye oppstyr rundt seremonien. Festen holdt de noen uker etter, og da var det mer som en "vanlig" fest på en fin restaurant.

Skal dere gifte dere i kirken? En manglende forlover blir vel litt mer tydelig da, kanskje.

Anonymous poster hash: b6d4a...586
Skrevet

Man MÅ ha en forlover når man gifter seg. Forlover er det samme som et vitne. Det kan være hvem som helst som er myndig.

Anonymous poster hash: b098e...648
Skrevet

Man MÅ ha en forlover når man gifter seg. Forlover er det samme som et vitne. Det kan være hvem som helst som er myndig.

Anonymous poster hash: b098e...648

Nei, forlover og vitne er ikke det samme. Det stemmer at man må ha en forlover som skriver under på forlovererklæringen og man må ha et vitne, men disse personene trenger ikke være en og samme.

Foreldrene mine valgte sine beste venner som forlovere, men da de faktisk giftet seg var det noen tilfeldige som jobbet på tinghuset som var vitner. Ellers var det ingen andre enn mamma, pappa og vigsler til stede.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var forlover for min søster og ser absolutt ingenting rart i det? Hun ønsket heller ikke noe utdrikningslag, så vi reiste i stedet en langhelg til utlandet bare vi to. Utrolig koselig i stedet for å arrangere utdrikningslag med kun noen få venner.

Anonymous poster hash: 1d9af...699
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror ikke du skal behøve å føle deg spesielt ensom eller alene om du velger en søster som forlover. Jeg tror det er mange som velger søsken som forlover i stedet for å velge venner. Min mann hadde sin bror som forlover da vi giftet oss. Han har likevel en kompis som er utenfor sin egen slekt. :)

Skrevet

Jeg har mange gode, nærme venninner rundt meg, men for meg så var det mest naturlig å velge min lillesøster :)

Venner kommer og går, men familie er alltid der. Så for meg så var det egentlig ingen tvil om hvem som skulle være forlover.

Og nå slipper jeg å velge mellom venninnene mine. Har hørt om flere som har fått en del drama når du må velge mellom venninner.

Vinn-vinn situasjon for meg hvertfall :)

Lykke til i valget ditt, og ikke lag mer stress for deg selv enn nødvendig :)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere som velger sin søster som forlover, selv om de har venner de også kunne valgt. Lykke til med bryllup! :)

Anonymous poster hash: f2bd5...08d
Skrevet

Jeg vet også om flere som har valgt søsteren sin som forlover/ brudepike.

Det er nok bare du som stusser over dette Ts :) Husk, det er din dag. Det er det folk bryr seg om - ikke hvem du velger som forlover.

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte min søster som forlover, men har mange venner! Men mange bor et stykke unna, så tenkte det var mer praktisk å velge søsteren. Hun ble jo kjempeglad :)

Anonymous poster hash: 34c85...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...