Gå til innhold

Hva spiser du før og etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser du før og etter trening? Og når på dagen trener du? :)

Anonymous poster hash: bdbc0...537
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Kommer an på. I hverdagene spiser jeg ikke noe før trening da jeg står opp før sola og jogger. Da blir det frokost etterpå som består av type egg, skinke, rugknekkebrød etc.

I helgene spiser jeg frokost først. Varierer fra havregryn til eggeøre etc. Etterpå spiser jeg ofte en frukt.

Skrevet

varierer fra hva/hvor lenge jeg skal trene og hvor lenge det er til neste måltid etter trening.

Når jeg trener om morgenen trener jeg kun en halv time og spiser da ingenting før trening. spiser imidlertid litt godt kvelden i forveien. Jeg klarer å gi alt i 30 min på tom mage. Spiser da frokost ca halv time etter jeg er ferdig. Som regel havregryn m/biola, litt nøtter oc bær.

Hvis jeg trener på ettermiddagen/ etter jobb har jeg så klart spist frokost og lunsj tidligere. Noen ganger spiser jeg da ikke mer før trening, andre ganger tar jeg en frukt eller et knekkebrød med ost ca en time før. Jeg synes faktisk det er bedre å trene litt sulten enn med for mye mat i magen og føler ikke at dette går utover energien på trening med mindre jeg skal trene over en time.

Etter trening på ettermiddagen tar jeg en banan dersom jeg skal rett hjem til middag. Er det lenge til middag spiser jeg feks en yt restitusjonsbar.

Skrevet

Brødmat og salat før trening (gjerne lunsjen på jobb). Blir ofte eggerøre også. Trener rett etter jobb. Spiser med en gang jeg kommer hjem fra trening. Da gjerne wok. Wokker grønnsaker, kjøtt/fisk og har oppi masse bønner og linser. Lager egen woksaus av ingefær, chili, soya mm. Ellers blir det salat med kjøtt til.

I dag ble det en kotelett og en diger bakt søtpotet (bakt ferdig før trening og bare varmet opp nå etter trening).

Prøver alltid å spise innen en time etter trening.

Anonymous poster hash: 230cb...d7c
Skrevet

Jeg spiser helt vanlig før og etter trening. De gangene jeg trener på morgenen spiser jeg frokost ca 1-2timer før og det er den samme frokosten jeg ofte har selv om jeg ikke trener: Smoothie med eggeplommer, fløte, avocado, litt myseprotein, og bær. Om det går veldig lang tid mellom frokost og trening hender det jeg lager meg en såkalt "bulletproof" kaffe. Kaffe med litt usaltet smør, kokosolje og litt fløte, som jeg kjører i blenderen. ca 1ts av hver.

Om jeg trener ettermiddag spiser jeg vanlig lunsj før trening. Hender jeg tar en bulletproof kaffe før her også.

Etter trening spiser jeg enten vanlig lunsj eller vanlig middag. Som oftest er dette en eller annen variant av kjøtt med grønnsaker og en fet saus, eller olje.

Skrevet

Jeg spiser som regel på samme måte de dagene jeg trener, som dagene jeg ikke trener.

Dersom jeg trener tidlig på morgenen, altså går nesten rett fra senga til trening, så spiser jeg ikke en stor frokost først. Da holder det med f.eks. en müslibar og en banan, så spiser jeg frokost rett etter jeg er ferdig med treninga. Da går det som regel i brødskiver/knekkebrød med pålegg, havregrøt, frukt, nøtter, yoghurt med müsli, kaffe og melk. Hvis jeg trener på formiddagen, spiser jeg denne frokosten før treninga. Trener jeg på ettermiddagen, etter jobb eller skole, spiser jeg lunsj før (noe lignende mat som i frokosten), og hvis det går for lang tid fra lunsjen til trening, tar jeg ofte noe frukt og müslibar rett før trening. Da spiser jeg middag når jeg kommer hjem fra trening, og da går det mest i kylling, fisk, annet kjøtt, egg, grønnsaker, ris/poteter/pasta/brød. Jeg spiser som regel aldri middag før trening, da jeg føler jeg ikke presterer like godt på trening med middagen i magen (tror dette er en vanesak). Hva jeg spiser etter trening er mer eller mindre tilfeldig, men jeg prøver å få i meg mat innen 1 time etter. Dette er jeg likevel alt for dårlig på, og det går ofte et par timer før jeg får i meg mat. Da hender det at jeg tar en banan eller noe i mellom.

Har altså ikke noe fast mat jeg spiser før og etter trening, spiser veldig likt de dagene jeg ikke trener :)

Skrevet

Før trening: jeg passer på å trene feks etter frokost eller middag når maten har sunket passe. Tar kanskje en frukt rett før!

Etter trening: cottage cheese eller kesam (evt middag hvis det passer sånn)

Anonymous poster hash: bfec3...07e
Gjest Absolutt
Skrevet

Som regel lunsj før trening; knekkebrød og en skyr gir meg energien jeg trenger da. Rett etter trening, gjerne en banan til mellommåltid og middag ikke så lenge etter.

Skrevet

Spiser normal frokost/lunsj og trener alltid etter jobb (2-3 timer etter lunsjen). Drikker proteinshake på treninga rett etter jeg er ferdig før jeg sykler hjem og lager meg et par knekkebrød, et par brødskiver, salat eller eggerøre.

Skrevet

Vanlige måltider ettersom når på dagen jeg trener før men prøve å ta meg en banan eller protein Shake rett etter ellers så blir jg så sugen på sjokolade når jg kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...