Gå til innhold

Er du flink til "tenkespill" på nettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja...så irriterende... Har du funnet alle tingene?

Skrevet

Du må si hvor du står fast først.

Skrevet

Ehm...er det ikke bare et rom da...?? Den ene døren får man jo ikke opp, men kan kikke i nøkkelhullet på, men går man inn i det andre er det helt mørkt og en mann som snakker skummelt! :hår:

Ehm... vanskelig spill!

Skrevet

Skumle lyder... Huff, holdt ut i ti min, bare.

*mørkeredd*

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, jeg kom så langt:

Jeg fant fire lapper med kinesisk skrift

En medisinboks

En øl

En lighter

Hår

Bilde av to stykker

cd-coverfyrstikker

Så, da jeg hadde funnet dette, gikk jeg tilbake til bokhyllen igjen. Da plutselig kunne jeg legge fyrstikkene, cd-coveret og øl'en inne i bokhyllen sammen med de to tingene som stod der!

ok, nå står jeg fast!

skulle prøve igjen i dag, men da fikk jeg ikke tar i lighteren. den ligger under søppelbøtten. det er som om man må få tak i en del ting først før man kan gå under søppelbøtten!??

gurimalla så vanskelig! men nå blir jeg enda mere nysjerrig på å klare det!!

Skrevet

skulle prøve igjen i dag, men da fikk jeg ikke tar i lighteren. den ligger under søppelbøtten. det er som om man må få tak i en del ting først før man kan gå under søppelbøtten!??

Jeg gikk i kjøleskapet først og tok lappen fra under kjøttet og rett etterpå tok jeg først det som var inni søppelbøtten og så lighteren under.

Gjest Anonymous
Skrevet

minner meg om the ring.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger mere input! Hjelp meg da folkens!

Gjest Anonymous
Skrevet

nå har jeg

et cd cover

6 lapper med kinesisk skrift

en lighter

en medisinboks

en ølboks

en lapp med hår

og to bilder

Skrevet

Midt i rommet er det et rødt teppe, klikk på det og ta det. Under ligger et skjelett som holder en nøkkel i venste hånd, ta den (boksen har du tydeligvis). Under bokhyllen ligger en ramme. På øverste hylle i bokhyllen må du zoome inn og ta noen pinner (røkelse) som ligger der. Skriver mer senere, nå må jeg gå. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Så bra!

Dette skal vi klare sammen dere!!

Ikke gi opp!

Gjest Anonymous
Skrevet

Å, nå fikk jeg til noe mere!

Når du går under teppet til skjelettet, så først ta medisinboksen. Deretter nøkkelen i venstre hånd. Så trykket jeg på teppet igjen, og da fikk jeg tak i hele teppet! Da kommer du til en slags firesifret kode-greie!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får ikke tak i hverken lighteren under søppelbøtten eller rammen under bokhyllen!?

Hvilken rekkefølge må jeg gjøre det i da?

Uff, vanskelig!

Men jeg har funnet alle de andre tingene! Mangler bare disse to!

Skrevet

Flere som har funnet en bok med lås på? Kanskje nøkkelen skal brukes til den? (Tror den lå inni skapet ved skjelettet)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, nøkkelen man finner i venstre hånd på skjelettet brukes til boken i bokhyllen med lås på. Åpne opp og les hva som står inni den. Hvis du blar til aller siste side vil du finne en cd!

Men jeg tror at alle disse tingene man finner må finnes i forskjellig rekkefølge ellers får du ikke tak i dem.

Lighteren er vanskelig å finne hvis du har alle de andre tingene. Tro det er noe som bør plukkes opp ganske raskt.

Rammen derimot ligger under der hvor skoene er!

Skrevet

Inne i teppet ligg ein utbretta terning. Dei seks lappane med kinesiske teikn kan plasserast på denne.

(Du må plukke opp teppet slik at den sykkellåsen kjem til syne for å kunna få tak i den terningen.)

Skrevet

Du må plukke opp lighteren ganske raskt. Jeg tar kjøleskapet først og så søppelbøtta, inkludert lighteren, da går det bra. Nøkkelen passer til dagboken ja. Du må bla i dagboken helt til slutten, forbi en masse tomme sider, da finner du en CD.

Gjest gjest1
Skrevet

Hadde kommet meg unna slike spill.. Men nå er jeg hekta igjen... Arrghhh!! :roll:

Blir koko i hodet, og heeelt avhengig.. Men en ok ting da jeg sitter her og er hjemme fra jobb , og trenger litt tidsfordriv..

CAro

Skrevet

OK, er ikkje i mål enno, men dette er så langt som eg er komen:

- har plukka opp alle 6 lappane

- nøkkelen

- medisinboksen

. utbretta terning (etter å ha reve opp teppet)

- to bilete

- lighter

- røykelse

- iskald øl (Går ut frå han bør vera iskald, som det stod i dagboka)

- CD

- ark med hår

- biletrame

Det eg har gjort:

- plassert CD i coveret

- plassert bilete (av mann) i biletrama

- plasserte biletet i bokhylla

- CD-cover med CD framfor det

- Røykelse plassert attmed potta

- Iskal øl attmed der igjen (til venstre)

- brukte lighter og tende på røykelse

- Svidde håret på arket (det stinka)

- har prøvd å finna eit mønster i dei lappane eg kunne plassere på terningen, vha arket i medisinboksen

- anar ikkje kva kode eg skal ha på sykkellåsen

- Når eg 'dingar' på skåla, så rører tonen fredfult ved sjela mi (prøvde eg dette før eg hadde svidd håret, så oppnådde eg nesten kontakt med ei død sjel...)

Men kjem meg stadig ikkje ut.

og anar ikkje kva kode som skal til på sykkellåsen, eller korleis lappane skal plasserast på terningen. Så korleis kjem eg meg vidare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...