Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og vært sammen med samboeren i 3år nå, men det er bare venne-følelser igjen for han. Jeg kan dessverre ikke se for meg noe framtid sammen, da vi er for forskjellige og føler at de siste mnd har vært mer vennskap. Det er dessverre jeg som har vært mest tilbaketrukkende, pga jeg føler ikke den nærheten (føler det blir feil, siden jeg ser på han mer som venn)

Jeg vil derfor avslutte samboerskapet med han, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg etter bruddet. Bor ikke hjembyen min, så har egentlig ingen nære venner som jeg kan satse på å bo hos fram til jeg har funnet eget. Er som sagt student så har ikke god råd og har ikke mulighet til å leie to steder, og oppsigelseskontrakten er jo på 3mnd. Det blir for ubehagelig for oss begge å dele leiligheten i 3mnd da vi må dele soverom etter å ha gjort det slutt. (det er ganske liten leilighet)

Noen som har vært i lignende situasjon og noen tips?

Anonymous poster hash: b9118...a32
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

vært sammen med samboeren i 3år nå, men det er bare venne-følelser igjen for han. føler at de siste mnd har vært mer vennskap. Det er dessverre jeg som har vært mest tilbaketrukkende

Et samliv på tre år. Man har det litt kjipt i 2-3 måndeder hvor du har vært den som har trukket seg tilbake.

Syns det er rart å gi seg så lett. Forelskelse varer ikke evig. Og resten må man jobbe for.

Skrevet

Et samliv på tre år. Man har det litt kjipt i 2-3 måndeder hvor du har vært den som har trukket seg tilbake.

Syns det er rart å gi seg så lett. Forelskelse varer ikke evig. Og resten må man jobbe for.

Sa ingenting om 2-3 mnd.. Har vært sånn ganske lenge, og så klart det upside og downsides ved å være i forhold så lenge! Ingen tvil om det, og er enig man ikke skal gi seg pga det. Tro meg jeg har prøvd lenge- og han har nok prøvd han og. Men jeg har virkelig ikke noen følelser igjen for han som kjæreste- har ikke lyst til å kose- ingenting. Selvom vi har hatt romantiske stunder sammen (hvor vi har hatt romantisk midddag, men for meg har ikke jeg fått den følelsen av romantikk)

og i og med jeg føler vi er forskjellige og ikke ser noen framtid sammen- blri det feil av meg å bare prøve å holde forholdet sammen når ingen av følelsene har vært der på en god stund. Blir feil ovenfor han tenker jeg, at han skal måtte være sammen med ei som ikke har de samme følesene for han som han har. Han er for god til det, han fortjener bedre enn det. Han fortjener ei jente som elsker han.

Skrevet

Få leilighetenut på finn å se om noen kan overta før oppsigelsestida utløper.

Anonymous poster hash: 4c28b...c3f

Skrevet

Søk bolig via samskipnaden. Da kan du bo billig når du flytter. Søker du nå får du nok et tilbud om bosted innen kort tid - så er det bare å gjøre det slutt og flytte ut.

Anonymous poster hash: d2bfc...b08
  • Liker 1
Skrevet

Få leilighetenut på finn å se om noen kan overta før oppsigelsestida utløper.

Har tenkt på dette. Vet det er folk som legger ut annonser etter leiligheter, som mulig kunne tatt over leiligheten.

Men er kanskje litt dumt å blande inn huseierne inn i dette når vi har skrivd under en kontrakt på 12mnd oppsigelse.. Men det er kanskje ikke så altfor unaturlig ?

Skrevet

Har tenkt på dette. Vet det er folk som legger ut annonser etter leiligheter, som mulig kunne tatt over leiligheten. Men er kanskje litt dumt å blande inn huseierne inn i dette når vi har skrivd under en kontrakt på 12mnd oppsigelse.. Men det er kanskje ikke så altfor unaturlig ? Anonymous poster hash: b9118...a32

Ikke uvanlig at folk ønsker å flytte før oppsigelsen er gått ut. Mange som gjør det. Har gjort det flere ganger selv. Ikke pga samlivsbrudd men av andre årsaker. Ikke uvanlig i drt hele tatt

Skrevet

Søk bolig via samskipnaden. Da kan du bo billig når du flytter. Søker du nå får du nok et tilbud om bosted innen kort tid - så er det bare å gjøre det slutt og flytte ut. Anonymous poster hash: d2bfc...b08

For det første kan ikke hvem som helst søke bolig her. For drt andre er det sprengt kapasitet og er ikke så enkelt å få plass som du gir utrykkfor her

Skrevet

Dere kan jo løse det med at noen flytter ut til venninner? Og legg leiligheten ut på Finn. Huseiere bryr seg ikke om oppsigelsestid så lenge de får erstattet med nye folk uten å tape penger på det, så DET skal du ikke tenke på.

Jeg pleier å tenke slik at hvis du kan se for deg en annen jente ha seg med kjæresten din, uten å bli plaget av det, så er det over. Det er da du vet at du ikke bryr deg lengre.

Anonymous poster hash: 52d92...897
Skrevet

For det første kan ikke hvem som helst søke bolig her. For drt andre er det sprengt kapasitet og er ikke så enkelt å få plass som du gir utrykkfor her

Er man student kan man søke bolig. Er man lite kravstor og innstilt på å bare bo en liten stund er det alltids noe å søke på. Samskipnaden har reddet meg i mange overgangsfaser mens jeg har vært student.

Anonymous poster hash: d2bfc...b08

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Det er nettopp det, jeg kan se for meg kjæresten med en annen jente- pga jeg ikke har de følelesene for han og blir glad å tenke på at han får en jente som har de følelsene for han, det fortjener han.

Som noen nevnte over- at jeg gir for lett på forholdet (det er mye de ikke vet) har ingenting med at jeg gir opp. Vi har snart vært sammen i fire år. Men jeg legger ikke ut alt om forholdet her, hovedsaken var tips om hva jeg skulle gjøre. Noe jeg satte veldig pris på av svar fra dere :)

Så ønsker jo hans beste, blir feil å lede han videre inn i forhold når jeg ikke har følelser for han lengre. Han fortjener å finne den rette for han, like mye som meg.

Skrevet

Ikke uvanlig at folk ønsker å flytte før oppsigelsen er gått ut. Mange som gjør det. Har gjort det flere ganger selv. Ikke pga samlivsbrudd men av andre årsaker. Ikke uvanlig i drt hele tatt

Er det da vanlig å ta kontakt med huseiern først og si man ønsker å flytte ut før oppsigelsestiden, men at man er villig til å kunne ta alt ansvar om å legge ut annonsen og slike ting ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...