AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hei! Jeg er litt bekymra. Jeg eier en leilighet i et borettslag. Jeg har nå fått tilsamme to naboklager. En i august og en nå i februar. Begge to på grunn av fest. Jeg har absolutt ikke fester hver helg, da jeg som oftest jobber da. I tillegg spiller jeg så si aldri musikk. Det jeg lurer på er om jeg bør være bekymra for tvangssalg av leiligheten? Hvor mange naboklager kan jeg få før dette eventuelt kan skje?(ikke at jeg har planer om å få noen nye) Håper noen kan roe nervene mine litt.Anonymous poster hash: ba8db...ae1
Gjest Lille-pus Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Hva med å først sjekke husordensregler og eventuelt høre med styret i borettslaget? Jeg tror det skal mere til enn to naboklager for å utløse et tvangssalg altså. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Det skal mer enn to klager til. Men ikke ha flere fester. Anonymous poster hash: 85e57...1da 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Kan du ikke gi nabovarsler før du har fest da...? Anonymous poster hash: 29488...e61
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Jeg skulle ønske min nabo kun hadde fest hvert halvår.... Velger man å bo i en blokk får man jaggu tåle at naboene en sjelden gang har en fest, så lenge det ikke er hver helg. Anonymous poster hash: efa46...5f5 1
cattleya Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Men har da aldri hørt om tvangssalg av noen annen grunn enn manglende betaling, de kan ikke tvangsselge leiligheten på grunn av støy vel??? For øvrig er det jo bare å forholde seg til husordensreglene i boretslaget så kan de jo klage alt de vil
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Hei! Jeg er litt bekymra. Jeg eier en leilighet i et borettslag. Jeg har nå fått tilsamme to naboklager. En i august og en nå i februar. Begge to på grunn av fest. Jeg har absolutt ikke fester hver helg, da jeg som oftest jobber da. I tillegg spiller jeg så si aldri musikk. Det jeg lurer på er om jeg bør være bekymra for tvangssalg av leiligheten? Hvor mange naboklager kan jeg få før dette eventuelt kan skje?(ikke at jeg har planer om å få noen nye) Håper noen kan roe nervene mine litt.Anonymous poster hash: ba8db...ae1 Glem det. Begynn å ta hensyn til naboene. Du har valgt en boform sammen med andre....selv om du skal ha deg en fest...så kan det hende at naboen skal opp på jobb. Det er mye til før et tvangssalg...namsann må inn i bildet osv. I verste fall kan du få oppsigelse....og da blir det du selv som står for salget. Kom naboklagene fra naboene, eller fikk du det skriftlig fra styret? Anonymous poster hash: 3bfd0...4ab
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Velger man å bo i en blokk får man jaggu tåle at naboene en sjelden gang har en fest, så lenge det ikke er hver helg.Anonymous poster hash: efa46...5f5 Nei det er motsatt. Velger man å bo i blokk sammen med andre mennesker, velger man samtidig å ha naboer som man skal ta hensyn til. Det gjelder for alle. Ordensreglementet er der av noen veldig gode grunner.Vil en feste og gi blaffen, får en kjøpe seg enebolig langt fra folk. Anonymous poster hash: e4d1f...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå