Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt bekymra. Jeg eier en leilighet i et borettslag. Jeg har nå fått tilsamme to naboklager. En i august og en nå i februar. Begge to på grunn av fest.

Jeg har absolutt ikke fester hver helg, da jeg som oftest jobber da. I tillegg spiller jeg så si aldri musikk.

Det jeg lurer på er om jeg bør være bekymra for tvangssalg av leiligheten? Hvor mange naboklager kan jeg få før dette eventuelt kan skje?(ikke at jeg har planer om å få noen nye)

Håper noen kan roe nervene mine litt.

Anonymous poster hash: a5e89...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får brev fra styret minst 2 ganger før de kan begynne med tvangssalg.

Men kanskje det er en ide og gi beskjed til naboene nestegang du skal ha fest?

Anonymous poster hash: 2a899...888
  • Liker 5
Skrevet

Hei!

Jeg er litt bekymra. Jeg eier en leilighet i et borettslag. Jeg har nå fått tilsamme to naboklager. En i august og en nå i februar. Begge to på grunn av fest.

Jeg har absolutt ikke fester hver helg, da jeg som oftest jobber da. I tillegg spiller jeg så si aldri musikk.

Det jeg lurer på er om jeg bør være bekymra for tvangssalg av leiligheten? Hvor mange naboklager kan jeg få før dette eventuelt kan skje?(ikke at jeg har planer om å få noen nye)

Håper noen kan roe nervene mine litt.

Anonymous poster hash: a5e89...8a8

Greit med fest men uansett så ska musikken skrus ned etter kl. 2300 men det visste du vel. Det skal mer enn 2-3 klager før du blir kasta ut. Faktisk skal det veldig mye til. Har jobbet i mange år i styret i borettslag så kjenner til slike saker. Vi har hatt beboere som har hatt besøk av politiet og pga musikken. De bor der enda vi får de ikke ut, snakker om i 10 år med gjentatte klager. personvernet er ganske sterkt.

Anonymous poster hash: 7773e...35e

Gjest Blondie65
Skrevet

Har du hørt om:

Husordensregler?

Nabovarsel?

Alminnelig høflighet?

Husordensregler betyr at musikk og støy ikke skal være til sjenanse for naboene etter kl 23.

Nabovarsel betyr at dine nærmeste naboer over, under og ved siden av deg får skriftlig varsel noen dager på forhånd før du skal ha fest. Da har de sjansen til å være et annet sted når festen er. Det betyr også at de vet når du har tenkt å avslutte festen. Som regel vil naboer som har fått varsel om fest være langt mer overbærende med støy fra fest enn de som bare blir overrumplet av festen din.

Og vanlig høflighet betyr at du kontakter de som har klaget og beklager at du har laget bråk. Da vil du oppdage at det kanskje er mye mer lytt enn du er klar over og at noen av dine gjester muligens har laget ekstra spetakkel på vei ut.

Skrevet

Greit med fest men uansett så ska musikken skrus ned etter kl. 2300 men det visste du vel. Det skal mer enn 2-3 klager før du blir kasta ut. Faktisk skal det veldig mye til. Har jobbet i mange år i styret i borettslag så kjenner til slike saker. Vi har hatt beboere som har hatt besøk av politiet og pga musikken. De bor der enda vi får de ikke ut, snakker om i 10 år med gjentatte klager. personvernet er ganske sterkt.

Anonymous poster hash: 7773e...35e

Tror du bommer litt her på begrepene.

Til TS:

Kan du ikke ta hensyn da og slutte å plage naboene dine, og heller møte vennene dine på utesteder?

Anonymous poster hash: e5ae2...343

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...