Gå til innhold

Hvor mye av lakken må jeg pusse bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp et gammelt møbel som er lakkert med farget (grønn) lakk... Hvor mye av lakken må jeg pusse bort før jeg kan grunne? Jeg må ikke pusse helt til fargen er borte?

Anonymous poster hash: bbe78...515
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du trenger bare å pusse bort ujevne overflater, husk å bruk en grunning som hefter på lakk.

Anonymous poster hash: bfe6c...1bd
Skrevet

Og blanke flater. Ny maling fester bedre på matte og pussede flater. Kan vi få se bilde av møbelet?

Jeg elsker slike prosjekter. Lykke til ts! :)

Anonymous poster hash: 7ac2f...2e9
Gjest Linneah2013
Skrevet

Jeg skal pusse opp et gammelt møbel som er lakkert med farget (grønn) lakk... Hvor mye av lakken må jeg pusse bort før jeg kan grunne? Jeg må ikke pusse helt til fargen er borte?

Anonymous poster hash: bbe78...515

Puss bort lakken, ihvertfall til det ikke er glatt lenger, vask deretter med salmiakk, la det tørke helt før du ruller/maler med heftgrunn før du maler. Feilen jeg gjorde med bordet mitt var at jeg pussa for lite av lakken av, selv med heftgrunn under malingen, begynte det ganske fort å "flasse" av maling

Skrevet

Puss vekk lakken, men vask med salmiakk/husvask før du pusser, ellers pusser du fett ned i treet. Vask etter pussingen også. Tørk av med rent vann.

Anonymous poster hash: a4c54...289

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...