Gå til innhold

10. klassing sliter i matte - privatundervisning? tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et kjært familiemedlem som sliter noe voldsomt i matten i 10. klasse. Han har tentamen i begynnelsen av april og er livredd for å gjøre det for dårlig.

Flere i familien har prøvd å hjelpe ham, men ingenting gir særlige resultater.

Noen her inne som har vært igjennom noen lignende og som kanskje har noen livreddende tips??

Fortsetter under...

Annonse

Det er fortsatt lenge til og han kan få god hjelp. Tror det er lurt å engasjere en som er kun noen år eldre, eller en flink jevnaldrende, de har et annet syn på det enn voksne og lærere og klarer lettere å relatere seg til hva som er vanskelig. Voksne prøver ofte å forklare for mye, og ser ikke kjernen i problemet fordi de ikke skjønner hvordan man tenker.

Tusen takk for mange gode tips! Røde Kors leksehjelp er et kjempefint tiltak som vi har brukt masse! Men det må nok sterkere lut til har vi skjønt... Mer strukturert og målrettet.

Har fått tips om privatundervisning i små grupper for tiendeklassinger (i Oslo) med fokus på tentamen, en slags oppkjøring til tentamen. Vil helst gå gjennom profesjonelle aktører, og ikke gjøre dette "svart".

Fikk masse tips og hjelp da jeg ringte ungdomsakademiet. Og hvis flere vil teste med oss kan dere se her: http://www.ungdomsakademiet.no/kurs-...n-i-matematikk

Noen som har prøvd dette før?

Gjest Runforit

Jeg kommer til å bruke en litt eldre elev når den tid kommer om det trengs. Mye letter å få hjelp av noen som snakker "samme språk". Har ikke noe med å gjøre det svart, men at når de er jevnaldrende så er det lettere å sette seg inn i forskjellige problemstillinger fordi den litt eldre fremdeles har ferskt i minne hvordan ting er i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...