AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hei! Jeg går siste året på jus på uio og klaget på en eksamenskarakter jeg fikk til jul. (Bare et valgfag). Det står på fakultetets sider at behandlingstid for klagen er 4 uker etter klagefristen gikk ut. Det betyr at jeg skulle hatt svar på klagen på torsdag forrige uke. Dette er første gang jeg klager på en karakter gjennom hele studietiden så jeg vet ikke om det er normalt at det er "forsinkelser"?. De pleier å være presise med normal sensur. Noen andre med lignende erfaringer? Lurer rett og slett på om jeg må purre, eller om dette ikke er uvanlig og det bare er å smøre seg med tålmodighet. Takk for alle svar:) Anonymous poster hash: e6a4f...dbe
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Studerer jus ved UiO jeg også, dog et par år under deg, og jeg fikk i hvert fall klagen i tide da jeg klaget på en eksamenskarakter i fjor. Jeg tror nesten bare du får kontakte infosenteret, hvis du ikke har fått noe direktenummer til ny sensor. Har opplevd at ting (ikke klager, riktignok) har blitt borte på veien når jeg har henvendt meg til fakultetet før, og da har ikke hjulene kommet igang igjen før jeg har tatt kontakt. Jeg ville i hvert fall forsøkt en forsiktig purring nå. Anonymous poster hash: 89400...256
Nordvesta Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg hadde tatt kontakt og purret på dem. Det er ikke bare studenter som skal overholde fristene. Det går begge veier.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Takk for svar:) Ja, jeg vet jo at klagen er mottatt for i studentweb står det resultat sperret, slik det skal når man har en klage til behandling. Googlet litt rundt på nettet nå, ser det er flere som har dårlige erfaringer med at uio ikke overholder fristene sine. Anonymous poster hash: e6a4f...dbe
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Takk for svar:) Ja, jeg vet jo at klagen er mottatt for i studentweb står det resultat sperret, slik det skal når man har en klage til behandling. Googlet litt rundt på nettet nå, ser det er flere som har dårlige erfaringer med at uio ikke overholder fristene sine. Anonymous poster hash: e6a4f...dbe Skal det? Jeg går på UIB da, men her står gamle karakteren selv om jeg har sendt inn klage... Venter på nytt karakter, men det har bare gått 4 uker, og de har frist på 8 uker. (irriterende å vente så lenge). Fikk først begrunnelse som hadde frist på 2 uker, men måtte sende mail og purre på de, for jeg fikk ikke noe begrunnelse innen 2 uker. Utrolig dårlig av de å ha så lite respekt for studentene at de ikke opprettholder de frister som står oppgitt! Skulle tro de trodde folk klaget på karakterer på gøy. For mange har det veldig mye å si og mye som står på spill både med tanke på økonomi og videre studier osv. Anonymous poster hash: 04d2d...b4c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Karakteren sperres på UiO, ja. På større fag får man e-post om at klagen er mottatt også. Sensurfristen for klager skal være fire uker, men det er avhengig av at klagesensor faktisk sender inn sensuren i tide. I tillegg har det vært vinterferie. Problemet med sensur er at det er én person som er ansvarlig for et fag, som da har mange andre fag også. Hvis denne personen er syk rakner ting fort. Bare ring Infosenteret og si at du ikke har fått klagesensuren, så sender de forespørselen videre til noen som får i oppdrag å kontakte klagesensor. Anonymous poster hash: 874f8...c40
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Utrolig dårlig av de å ha så lite respekt for studentene at de ikke opprettholder de frister som står oppgitt! "De" er ikke UiB, hvis du tror det. "De" er høyt aktede dommere, professorer, byfogder, advokatfullmektiger og regjeringsadvokater. Anonymous poster hash: 874f8...c40
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 "De" er ikke UiB, hvis du tror det. "De" er høyt aktede dommere, professorer, byfogder, advokatfullmektiger og regjeringsadvokater. Anonymous poster hash: 874f8...c40 Hæ? Anonymous poster hash: 04d2d...b4c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Sensorer. Anonymous poster hash: 874f8...c40
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Sensorer. Anonymous poster hash: 874f8...c40 Er da vanlig å bruke lektorer til sensorer. Anonymous poster hash: 04d2d...b4c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Er da vanlig å bruke lektorer til sensorer. Anonymous poster hash: 04d2d...b4c Og eksterne. Spesielt til klagesensur, for da er professorene og lektorene i full gang med undervisning etc. Sist gang jeg hadde klagerunde jeg hadde (stor) var det ikke en eneste universitetsansatt. Uansett, sensorene er ikke det minste opptatt av at studentene venter på svaret. Anonymous poster hash: 874f8...c40
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Uansett, sensorene er ikke det minste opptatt av at studentene venter på svaret. Anonymous poster hash: 874f8...c40 Nei og da må universitetet, UIB, stramme inn. Er da de som har ansvaret uansett hvem sensorene er, det er de som ansetter disse sensorene, og da får de sørge for at de opprettholder fristene. Anonymous poster hash: 04d2d...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #14 Skrevet 1. april 2014 En mnd siden noen svarte her sist, men jeg kan komme med litt innspill, og som fører til spørsmål også For to uker siden mottok kopi av brev sendt til de to nye sensorene som skulle vurdere min eksamensoppgave på nytt. Inntil i dag har det alltid stått samme karakter som opprinnelig på studentweb, og i dag så jeg at den er blitt sperret. Så det kan hende den blir sperret etter en viss tid selv om sensorene har mottatt den. Men da lurer jeg på hvorfor den er blitt sperret nå mens de har fått den for to uker siden? Trodde at hvis den skulle være sperret, er det fra dagen de nye sensorene har fått oppgaven og inntil de gir ny karakter. Så det henger nesten ikke på grep at den er blitt sperret nå.. Har noen opplevd lignende? Og dere som har skrevet før, har dere fåt ny sensur eller ikek ennå? Kommer og opptaderer når noe nytt skjer i tilfelle noen havner i en sånn situasjon og leser tråden Anonymous poster hash: d5fc9...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2014 #15 Skrevet 1. april 2014 Enda ikke hørt noen ting. Er nå 9 uker siden jeg sendte inn klage. For dårlig. Har til og med purret, så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: 04d2d...b4c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Enda ikke hørt noen ting. Er nå 9 uker siden jeg sendte inn klage. For dårlig. Har til og med purret, så ikke vet jeg hva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: 04d2d...b4c Kanskje kan du høre med dine studenrepresentanter? Merkelig at det tar så lang tid. Har de forklart hvorfor? Og hva står det i høyskolens eksamensforskrifter? Vet at fristen kan forlenges når de to opprinnelige sensorer ikke kommer til enighet, da skal en tredje ta oppdraget og det kan ta tid... Ifølge faget ditt også, i enkelte fager er det vanskelig å få tak i sensorer. I alle fall bør din skole forklare deg grunnen til at det tar så lang tid, synes jeg.... Anonymous poster hash: d5fc9...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå