Krisssi Skrevet 27. mai 2004 #1 Del Skrevet 27. mai 2004 Er det noen som vet om man kan døpe barn i romjulen? Pga diverse familie arrangementer og familie i flere land tenkte vi det kunne vært en god ide å slå to fluer i en smekk, altså feire jul og ha barnedåp... Men de fleste barnedåper finner jo sted under høymesse på søndager, og jeg er bare usikker på om de foretar barnedåper under julegudstjenestene? (Da mener jeg ikke julaften, men 1 eller 2 juledag kanskje..) Kjempe fint om noen vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 27. mai 2004 #2 Del Skrevet 27. mai 2004 jada det gjør de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krisssi Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2004 Så bra!! Da skal jeg ringe den lokale menigheten og høre hvordan de arrangerer slike ting! (Har god tid da, siden bebisen ikke er født enda..) Hadde vært hyggelig å ha hele slekten samlet til dåpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 27. mai 2004 #4 Del Skrevet 27. mai 2004 de døper iallefall 2 juledag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #5 Del Skrevet 27. mai 2004 Min nevø ble døpt 1.juledag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 27. mai 2004 #6 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det går an å døype eit barn i romjula. Vart sjølv døypt 1. juledag, og om alt går etter planen skal eg gjere det same med min lille, (sjølv om det er langt fram). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 27. mai 2004 #7 Del Skrevet 27. mai 2004 Alle (4stk) niesene og nevøene mine så langt er døpt 1. juledag, så som de andre sier,- det er fullt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 27. mai 2004 #8 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei ! Jeg vil anbefale at du spør presten der du ønsker å døpe. Det er veldig vanlig med dåp 1 juledag. Unntaket er ofte i kirker hvor man ikke har julaftengudstjeneste og derfor har stappfull kirke 1 juledag. Her hvor jeg jobber døper vi 1 juledag.. Noen kirker har også bare dåp f.eks en søndag i mnd,mens andre kan ha dåp hver søndag. Sjekk praksisen der du bor. Men du har jo ikke hastverk. Hilsen Lampeskjerm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. mai 2004 #9 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg er døpt 2. juledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå