AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hva er mest effektivt og trener best av løping på mølle og løping ute (med både oppover- og nedoverbakker)? Hva liker dere best?? Anonymous poster hash: 9cc5c...fc8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Løping ute. Anonymous poster hash: 838db...a4a 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Jeg får definitivt best og mest variert trening av å løpe ute, men pga astma må jeg løpe inne om vinteren. Anonymous poster hash: 7dd59...b5c
Mormont Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg liker best å løpe ute, men får kanskje bedre effekt av å løpe på tredemølle. Syns det er mye enklere å styre fart inne, særlig når jeg skal løpe intervaller. Om jeg skal løpe en lang rolig tur foretrekker jeg derfor å løpe ute.
Gjest bustyvel Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Ute, men på vinteren får jeg mer ut av å løpe inne pga. glatt føre.
Rapunzel_ Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 (endret) Jeg var lenge tilhenger av mølleløping, og løp nesten aldri utendørs. I det siste har jeg begynt å veksle mellom å løpe inne og ute, og jeg blir faktisk mye mer sliten av å løpe ute. Altså sliten på en god måte. Føler jeg trener mer og tar meg mer ut når jeg løper ute enn inne I tillegg er det alt for enkelt å bare trykke stopp på tredemølla og gå av når man ikke orker mer, mens når man løper ute må man jo faktisk fullføre løypa! Endret 24. februar 2014 av Rapunzel_
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Intervaller inne på mølle, og rolig langkjøring ute. Synes det er enklere å ha intervaller på mølle, da man har bedre kontroll på tid og fart der. Ute, så koser jeg meg med å jogge i et jevnt og rolig tempo. Anonymous poster hash: f8b62...ed8
Blådiamant Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Synes ute er absolutt å foretrekke. Hopper over greiner, steiner, kvister, sølepytter, opp på kanter, ha muligheten til å variere mellom asfalt, grus og terreng i en og samme tur og kunne løpe opp bakker etc. Rett og slett den store variasjonen som gjør at jeg liker utendørs best.
anybody Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Jeg varierer, jeg liker å kunne utfordre meg selv på mølle med god oversikt. Det motiverer meg å kunne leke litt med fart, helling og forskjellige programinstillinger. Men langkjøring på mølle syns jeg er forferdelig kjedelig, derfor blir det bare korte tempoøkter på 5-8km på mølle. Utendørs er deilig, og jeg elsker når det blir varmere ute så jeg kan løpe mer ute. Tiden går liksom fortere når man løper ute, det er mer å se på osv, så jeg tar langkjøring ute.
Gjest Runforit Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Jeg elsker mølle, men merker stor forskjell når jeg løper ute. Det er tyngre å løpe ute.
Teriyaki Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Foretrekker å løpe ute, men siden jeg kun løper i terreng så blir det på mølle når det er vinter. Har alltid 5% stigning på mølla da for å gi kroppen litt mer motstand som man får av å løpe ute, men det blir likevel ikke det samme. Dessuten går tiden fortere når man løper ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå