AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Er det vanlig at hunder stadig vekk tråkker i dritten sin? At bøsjen blir værende i rumpa, små rester? At de får bæsj på lårene når de gjør fra seg? Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Nei. Da er de enten syke, bør skifte fôr, eller har altfor lang pels. Anonymous poster hash: f499e...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Nei. Anonymous poster hash: d86f8...383
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Hva når de får godt nok fôr, er korthåret og friske? (Nettopp vært hos vet, slurte og om fôret).Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Men jeg skjønner ikke sammenhengen mellom sykdom og det å tråkke i bæsjen sin. Pykisk syk?Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Hva slags fôr får hunden da? Hvor ofte bæsjer den og hvilken konsistens og farge har det som kommer ut? Anonymous poster hash: f499e...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Eter orijen, bæsjen er brun og fast. Men tråkke i den skal han hele tida. Eller få dritt på seg på andre måter.Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Tråkke i bæsjen kan hunden f.eks. gjøre om den har vokst opp veldig trangt eller tilbragt mye tid i bur, slik at den har vært nødt til å tråkke i avføringen, og blitt vant til det. Det kan også skyldes stress, eller ja, psykisk sykdom, men det er nok ikke særlig vanlig. Anonymous poster hash: f499e...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Hvis hunden er frisk og normal ellers ville jeg bare behandlet det som en dårlig vane og trent hunden til å unngå bæsj. Bevisstgjør hunden på tilstedeværelsen av bæsj og belønn for å unngå. Noe a la look-at-that-trening for hunder som utagerer, kanskje?Anonymous poster hash: f499e...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Tråkke i bæsjen kan hunden f.eks. gjøre om den har vokst opp veldig trangt eller tilbragt mye tid i bur, slik at den har vært nødt til å tråkke i avføringen, og blitt vant til det. Det kan også skyldes stress, eller ja, psykisk sykdom, men det er nok ikke særlig vanlig. Anonymous poster hash: f499e...fd3 Den ha rvokst opp fritt innendørs og utendørs. Har stressproblemer. Kanskje han er gal og tror han er en meitemark. Ikke vet jeg... Men det er vel usannsynlig.Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Hvis hunden er frisk og normal ellers ville jeg bare behandlet det som en dårlig vane og trent hunden til å unngå bæsj. Bevisstgjør hunden på tilstedeværelsen av bæsj og belønn for å unngå. Noe a la look-at-that-trening for hunder som utagerer, kanskje?Anonymous poster hash: f499e...fd3 Jeg så senest istad at han så bæsj, og unngikk den. Nsten som om han synes bæsjen var ekkel. Han tisser på seg selv og, på forlabbene. Men han vil være ren. Skjønner ikke det der, ikke mye lenger jegholder ut. Fik sammenbrudd istad da jeg måtte vaske gulvet imens en annen en skrek meg i øret omtrent.Anonymous poster hash: e702c...830
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Jeg så senest istad at han så bæsj, og unngikk den. Nsten som om han synes bæsjen var ekkel. Han tisser på seg selv og, på forlabbene. Men han vil være ren. Skjønner ikke det der, ikke mye lenger jegholder ut. Fik sammenbrudd istad da jeg måtte vaske gulvet imens en annen en skrek meg i øret omtrent.Anonymous poster hash: e702c...830 Anonymous poster hash: f499e...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Jeg så senest istad at han så bæsj, og unngikk den. Nsten som om han synes bæsjen var ekkel. Han tisser på seg selv og, på forlabbene. Men han vil være ren. Skjønner ikke det der, ikke mye lenger jegholder ut. Fik sammenbrudd istad da jeg måtte vaske gulvet imens en annen en skrek meg i øret omtrent.Anonymous poster hash: e702c...830 Det siste skjønte jeg ikke. At hannhunder tisser på forlabbene sine er dessverre ganske vanlig. Kan løses ved å tørke av dem med en fuktig klut/håndkle når man kommer inn, eller skylle raskt av i dusjen om man har dusjen nært inngangen. Anonymous poster hash: f499e...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Det siste skjønte jeg ikke.At hannhunder tisser på forlabbene sine er dessverre ganske vanlig. Kan løses ved å tørke av dem med en fuktig klut/håndkle når man kommer inn, eller skylle raskt av i dusjen om man har dusjen nært inngangen. Anonymous poster hash: f499e...fd3 det gjeør ikke noe poenget var vel at det er hektisk her, og at jeg ikke takler dette oppå alt annet. Men for meg hjelper det ikke å bli kvitt urinen (forresten er dusjen i andre enden av hjemmet) når han har dritt på seg. Anonymous poster hash: e702c...830
Skywalker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Etter min erfaring er folk mer full av dritt enn hunder er. 2
Chien Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Er det vanlig at hunder stadig vekk tråkker i dritten sin? At bøsjen blir værende i rumpa, små rester? At de får bæsj på lårene når de gjør fra seg?Anonymous poster hash: e702c...830 Nei.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Har en hund som synes bæsj er superekkelt! Holder seg langt unna om han ser noe i grøftekanten og ruller det en ned når han er på do spretter han opp og spurter avgårde som et lyn. Trodde de fleste hunder ikke brydde seg om det. Anonymous poster hash: 45a95...904
Gjest Evans Skrevet 25. februar 2014 #18 Skrevet 25. februar 2014 Hunden vi har innimellom klarer alltid å unngå å tråkke i sin egen bæsj, men han har tissa på båndet sitt noen ganger, men da er det nesten like mye vår skyld som ikke har sett at han har fått det inn under bakbenet. Føler egentlig at han er veldig renslig. Han tørker seg jo så klart ikke bak, men det henger aldri igjen bæsj i pelsen hans.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #19 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har en langhåret rase og det har aldri vært noe problem med bæsj som henger overalt. Anonymous poster hash: 5045c...d08
Chloe- Skrevet 25. februar 2014 #20 Skrevet 25. februar 2014 Jeg så senest istad at han så bæsj, og unngikk den. Nsten som om han synes bæsjen var ekkel. Han tisser på seg selv og, på forlabbene. Men han vil være ren. Skjønner ikke det der, ikke mye lenger jegholder ut. Fik sammenbrudd istad da jeg måtte vaske gulvet imens en annen en skrek meg i øret omtrent.Anonymous poster hash: e702c...830 Du burde ikke ha hund. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå