AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hva synes dere om Rica som navn? Kan man kalle ungen sin det?Anonymous poster hash: 6996b...158
Gjest Inggolf Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 For meg så er og blir Rica et hotell... 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Ja, jeg heter det Anonymous poster hash: c2eef...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Kall da heller den stakkars ungen Erica eller Rikke. Anonymous poster hash: ea286...316 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Ja, jeg heter det Anonymous poster hash: c2eef...4f7 Du som heter Rica, bor du i Norge? / er du Norsk? Liker Rica som navn, men alle er så negative til det...Anonymous poster hash: 6996b...158
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Rica som ble unnfanget på Rica hotell Synes ikke noe om det som navn til et barn.. Anonymous poster hash: 9c8b7...c67
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Oldemoren hennes heter Rica og ville oppkalle barnet etter henne. Rica hotel ble etablert i 1975 og bestemoren min, altså oldemoren til barnet mitt var født på 30-tallet... Ser ikke for meg at bestemor i en alder av 45 skulle bytte navn fordi en hotellkjede bestemte seg for å bruke navnet hennes. Anonymous poster hash: 6996b...158
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Oldemoren hennes heter Rica og ville oppkalle barnet etter henne. Rica hotel ble etablert i 1975 og bestemoren min, altså oldemoren til barnet mitt var født på 30-tallet... Ser ikke for meg at bestemor i en alder av 45 skulle bytte navn fordi en hotellkjede bestemte seg for å bruke navnet hennes.Anonymous poster hash: 6996b...158 Det er nå så, men alle forbinder det med hotellkjeden, så stakkars unge. Anonymous poster hash: 38bdd...63f 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Oldemoren hennes heter Rica og ville oppkalle barnet etter henne. Rica hotel ble etablert i 1975 og bestemoren min, altså oldemoren til barnet mitt var født på 30-tallet... Ser ikke for meg at bestemor i en alder av 45 skulle bytte navn fordi en hotellkjede bestemte seg for å bruke navnet hennes.Anonymous poster hash: 6996b...158 Tidene endrer seg. Nå er det bare hoteller som heter det. Anonymous poster hash: 5140b...a05
Gjest navnelapp Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Køyr på, snart endrar alle hotella namn til Scandic uansett. 2
SnappleIsland Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Mamma heite Rica. Synes det er et ok navn, men så har jeg jo vokst opp med at hun heter det så... Er vel hva man er vant til. Hvis man aldri har hørt noen som heter det, og bare hotell-kjeden så synes man sikkert det er upassende. Da jeg gikk på barneskolen fikk vi en gutt i klassen som hadde en mor som het Torunn og jeg syntes dette var hysterisk morsomt da jeg aldri hadde hørt det navnet før og var sikker på at det måtte være et guttenavn som stammet fra Tore... Nå derimot, når jeg har kjent dem i mange år, synes jeg ikke det er noe rart. Et annet navn jeg ikke kunne nedlegge at noen døpte ungene sine var navnet Hildegunn.... Mange synes visst det er et vanlig navn, men for meg hørtes Hildegunn ut som Ottarnils eller Lailaberit... To motstridende navn liksom, som gjorde at navnet hørtes "hakkende" ut... Nå vet jeg om noen som heter Hildegunn og det er ikke så rart lenger. trodde mamma var eneste som het Rica i Norge, men ser visst ut som det er flere... D eneste plagsomme er når folk ringer for å bestille rom eller er ute etter kundeservice, og du må forklare dem at de har ringt til Rica privatperson og ikke til et hotell, og de virker ikke å forstå det... Mamma hadde mange slike episoder før.
Pusheen Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Kall barnet hva du vil du Rica var nytt for meg, men tviler på at folk rundt babyen kommer til å tenke på hotell etter at de blir kjent og knyttet til henne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå