Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 20 år gammel jente, som lenge har slitt med lav vekt. Er 160 cm, og har veid alt fra 45-48 kg de siste årene. Kjæresten min (vi har vært sammen i tre år, samboere i ett av dem) har aldri sagt noe om at han synes jeg er for tynn. Jeg har hatt som mål å gå litt opp i vekt, og har nå klart å nådd 51 kg. Altså ikke så veldig mye mer enn jeg veide før. Kjæresten min har likevel påpekt flere ganger at jeg har "fått litt mer på kroppen". Hvis jeg spiser noe usunt kan han si "sikker på at du skal spise alt det der? Du har jo lagt på deg litt i det siste...." eller "ikke rart du legger på deg slik du spiser". Han sier det med en negativ tone, og det får meg til å føle at det er galt at jeg har gått litt opp i vekt. Jeg vil heller være stolt over at jeg har klart det, men greier det ikke siden han synes noe annet. Har prøvd å sagt til han at han sårer når han sier slik, men da svarer han bare at "jeg sier jo bare sannheten. Du har jo lagt på deg, og du vet det selv, så hvorfor skal ikke jeg påpeke det?" så ler han bare. Orker ikke å snakke med han om det, fordi han blir bare så ekkel. Vet ikke hva jeg skal gjøre :( Vanskelig å skjule at jeg noen ganger spiser usunt, siden vi er samboere.

Anonymous poster hash: 5e287...401
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen for en skjitstøvel! Det du må er å vurderer om dette empatiløse vesenet er noe du ønsker å leve med. At han er så opphengt i dette tyder på at han kanskje foretrekker meget tynne jenter?

Anonymous poster hash: 3cea7...da2
  • Liker 28
Skrevet

Fy faen for en skjitstøvel! Det du må er å vurderer om dette empatiløse vesenet er noe du ønsker å leve med. At han er så opphengt i dette tyder på at han kanskje foretrekker meget tynne jenter?

Vet ikke om han foretrekker det, men han har aldri sagt noe til meg (før jeg la på meg) at jeg var fin siden jeg var så tynn eller noe. Han har heller ikke sagt nå i ettertid at han synes jeg var finere før, men han har bare kommentert det at jeg har lagt på meg :( Har jo ikke lagt på meg så mye, så synes derfor det er ekstra rart.

Ts

Skrevet

At du gidder å finne deg i slikt tull.

Anonymous poster hash: 6ab75...ea0
  • Liker 5
Skrevet

kan minne om en fyr du kommer til å se tilbake på om mange år og tenke; fy faen for en drittsekk.

Anonymous poster hash: 33d7a...42f
  • Liker 11
Skrevet

ja kjempe "drittsekk" fordi han ikke vil at dama skal bli feit..

Anonymous poster hash: 14fc2...0ff

• Liker 3
Skrevet

Har du fortalt han at du faktisk har lagt på deg med viten og vilje? At det ikke er noe som bare har skjedd pga feil kosthold, men fordi du faktisk vil?

Hvis du har det, og han har iq nok til å forstå det, men likevel driver slik, ja, da bør du vurdere om han er noe å samle på.

Hadde han bare hatt dårlig humor, sagt slik i spøkefull tone, hadde det vært noe helt annet. Men, sier det i sur og alvorlig tone, da ringer det noen varselklokker.

• Liker 5
Skrevet

Ikke vær samboer med ham, da. Du kunne gått opp ti kg til uten at det hadde gjort noe.

Anonymous poster hash: a7b4e...fd8

Skrevet

Å være på at ikke partner skal bli feit er en ting, men her er det jo snakk om ei som vil legge på seg fordi hun har vært for tynn. To helt forskjellige saker det.

• Liker 9
Skrevet

Det denne fyren gjør er å sende vonde stikk (noe man absolutt ikke skal gjøre mot hverandre), til ei som lenge har jobbet for å bli normalvektig. Faen er problemet ditt?

• Liker 5
Skrevet

Har du fortalt han at du faktisk har lagt på deg med viten og vilje? At det ikke er noe som bare har skjedd pga feil kosthold, men fordi du faktisk vil?

Hvis du har det, og han har iq nok til å forstå det, men likevel driver slik, ja, da bør du vurdere om han er noe å samle på.

Hadde han bare hatt dårlig humor, sagt slik i spøkefull tone, hadde det vært noe helt annet. Men, sier det i sur og alvorlig tone, da ringer det noen varselklokker.

Har ikke sagt sånn alvorlig at jeg har gjort det med vilje, men har lenge gitt uttrykk for at jeg vil gå opp noen kg. Han har aldri sagt noe spesielt om det, men ikke oppmuntret meg til det heller.

Ikke vær samboer med ham, da. Du kunne gått opp ti kg til uten at det hadde gjort noe.

Anonymous poster hash: a7b4e...fd8

Det er jo litt vanskelig å flytte fra han bare fordi han sier sånn.

- Hvorfor flyttet du fra kjæresten din da?

- Fordi han påpekte i en negativ tone at jeg har lagt på meg...

Skrevet

Har ikke sagt sånn alvorlig at jeg har gjort det med vilje, men har lenge gitt uttrykk for at jeg vil gå opp noen kg. Han har aldri sagt noe spesielt om det, men ikke oppmuntret meg til det heller.

Ja, men da har du en oppgave i dag, fortelle han i klare ord at du har lagt på deg med vilje. Og, at du vil ha slutt på kommentarene.

Slutter han ikke, så kan du bare flytte fra han med den begrunnelsen at han ikke respekterer deg som person. DET bør være en meget god grunn til å avslutte et samboerskap.

Men, gi han først en sjanse til å forstå at han faktisk er ekkel og respektløs overfor deg.

• Liker 3
Skrevet

Det han driver med anses som psykologisk mishandling.

Hvis han hadde klappa til deg, hadde det vært greit? Psykologisk mishandling kan skade en vel så mye som fysisk mishandling.

Anonymous poster hash: 11ab1...b3f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er jo ikke feit? Men tror kanskje han er redd for at jeg skal legge på meg for mye, når jeg først er i gang. Han har også tendens til å kommentere tjukke jenter vi ser på gata, så han har åpenbart noe i mot slike. Men jeg er jo ikke feit, så derfor plager det meg at han er nagativ til at jeg har lagt på meg litt. Trives mye bedre som jeg er nå enn før, kroppen trives ikke med å være for tynn.

Skrevet

Jeg er jo ikke feit? Men tror kanskje han er redd for at jeg skal legge på meg for mye, når jeg først er i gang. Han har også tendens til å kommentere tjukke jenter vi ser på gata, så han har åpenbart noe i mot slike. Men jeg er jo ikke feit, så derfor plager det meg at han er nagativ til at jeg har lagt på meg litt. Trives mye bedre som jeg er nå enn før, kroppen trives ikke med å være for tynn.

Han har sikkert ikke noe problem med de få kiloene du har lagt på deg hittil, men han er kanskje redd for at det skal utvikle seg videre?

Anonymous poster hash: 9b169...c50

Skrevet

Si at du prøver bevisst å legge på deg pga at du synes du er for tynn, men at han ikke trenger å være redd for at du skal bli fet, fordi du ikke har planer om å legge SÅ mye på deg. Spør om det plager han at du har tenkt å gå opp x antall kilo. Hvis han svarer nei, kan du si at da er det fint om han da slutter å kommentere vektoppgangen din på en negativ måte.

Skrevet

Det er utrolig leit å lese hvordan din samboer behandler deg. Det han gjor, er så sende vonde stikk, påpeke med negative kommentarer og dra deg ned. Hvis du har lenge ønsket å gå opp i vekt, og det har vært godt for din helse og selvtillit, så er det absolutt noe jeg oppfordrer deg til å gjøre. Det er strengt tatt din kropp og ditt liv. Når det er sagt, hadde ikke jeg tolerert sånn oppførsel fra hans side. Han er ikke moren din, og hva gir han retten til å kommentere din vekt på den måten. For guds skyld, ikke gjør noe for å tilfredstille han, forsett med det du gjør. Hvis han slår opp med deg på grunn av vekta di, eller begynner å komme med flere kommentarer, så er det kanskje greit, da får du et klart bilde av hvordan han fungrer....

• Liker 1
Skrevet

Kjære alle sammen; Nå er det jo en vesentlig forskjell mellom å gå opp balansert i vekt, og å legge på seg helt feil. Man kan være tynn som en flis og likevel på en pudding på magen. Det er ikke sexy, og fremfor alt; det er usunt.

TS: OK, typen din er kanskje litt douche. Litt. Men hvis du vil opp i vekt anbefaler jeg deg å trene vekter og spise sunt, men mer. Det går an, men det krever masse arbeid. Det er iallefall ingen løsning å hive innpå med brus og godteri.

• Liker 2
Skrevet

For en dust! Jeg er selv 160, og veier 54 kg. Det helt ideelle hadde nok vært 52 (med min benbygning). Synes du skal si til ham at du føler deg mer komfortabel sånn du ser ut nå, og at han kan kutte ut de negative kommentarene.

Anonymous poster hash: 4421e...915
Skrevet

For en dust! Jeg er selv 160, og veier 54 kg. Det helt ideelle hadde nok vært 52 (med min benbygning). Synes du skal si til ham at du føler deg mer komfortabel sånn du ser ut nå, og at han kan kutte ut de negative kommentarene.

Anonymous poster hash: 4421e...915

Altså, dette blir etterhvert jævelig upresist.

La oss si at du har skjelett, hjerne og innvoller til en "tørrvekt" på, tja, la oss si 40 kilo. Så er resten av kroppen muskulatur, fett og hud. Dersom du ligger på 54 kilo og er fullstendig inaktiv kan du ha en muskal-fett ratio som er helt insane: Ingen muskler og relativt godt med fett. Dersom du trener mye kan du fort veie 55 og likevel være "tynnere" enn du hadde vært dersom du var inaktiv. Vekt er ikke bare vekt. Man kan ikke bare slenge ut et tall og forvente at det minste er mest sexy?!

Med andre ord: La oss nå for guds skyld heller begynne å snakke om trening og sunt kosthold. Kilovekt er egentlig uinteressant. Dersom typen din spør om du drikker for mye brus og spiser godteri, så kanskje det ikke egentlig er et uttrykk for at du VEIER for mye, men at du har en usexy utrent kropp? Just sayin.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...