Gå til innhold

Elitepartner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et nettsted for folk med svært gode CV-er og veldig lav sosial intelligens? :P

Ikke at ingeniører og andre høyt utdannede mennesker nødvendigvis har lav sosial intelligens, - men om man melder seg inn på et sånt nettsted derimot....

• Liker 3
Skrevet

Eller penger og intelligente greier som kvantefysikk og mikrobiologiske variasjoner i polstringen i sofaen.

Nei jeg aner ikke jeg. Tenker bare at om folk først skal på en datingside så er det et greit sted å starte, da finner man lettere noen som liker det du liker jobbmessig uten å måtte tråle Tinder.

Jeg syns Tinder er like lett.

"Liker byen Stavanger (avstand), liker å ta seg en øl og reise (profilbilder), liker friluftsliv (hvertfall nok til å tørre å ha det på bilde), ålreit humor (profiltekst)" <- der har vi allerede mer til felles enn om han bare har plassert seg selv i kategorien: "Ambisiøs, eller kommer fra gamle penger, eller er høyt utdannet, eller har vunnet Idol, eller er en kjendiskokk, eller er en tier i utseende, ELLER noe helt annet som man kan kategorisere som elite."

• Liker 3
Skrevet

Kleint for meg, fordi jeg ikke liker at noen tror de er bedre enn andre, da. Virker litt sånn på reklamen. Og en mann som tror han er bedre enn andre vil jeg ikke ha. Og helst en partner som står under meg i det meste, slik at jeg ikke skal føle meg underlegen.

Men det var meg, jeg skjønner forsåvidt poenget deres, men tenkte jeg det ikke, det var samme medlemmer der som overalt ellers, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 2c6f0...ef3
  • Liker 1
Skrevet

Kleint for meg, fordi jeg ikke liker at noen tror de er bedre enn andre, da. Virker litt sånn på reklamen. Og en mann som tror han er bedre enn andre vil jeg ikke ha. Og helst en partner som står under meg i det meste, slik at jeg ikke skal føle meg underlegen.

Men det var meg, jeg skjønner forsåvidt poenget deres, men tenkte jeg det ikke, det var samme medlemmer der som overalt ellers, selvfølgelig.

Tenkte du det ikke, hva da? Såvidt jeg ser ingen her som har påstått de er medlem.

Skrevet

Hvorfor er det kleint? Sjangsen for å finne en som passer dine kriterier og livsstil er større når man bruker en datingtjeneste for likesinnede.

Problemet er nok at risikoen å bli lurt - dvs for å møte bedragere som uriktig prøver å gi inntrykk av å tilhøre eliten eller forstyrrede personer med en fullstendig forvrengt selvoppfatning - er svært stor.

Anonymous poster hash: 4891f...aa4

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

De eneste menneskene der som jeg tenker kan være interessante er dem som har meldt seg inn for moro skyld fordi reklamen er så ufattelig dårlig.

De mennesker som faktisk tenker "dette er noe for meg!" må ha en sosial intelligens på amøbe-nivå.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Skrevet

Lenge leve janteloven??

Sorry. Det finnes et klasseskille i Norge mellom utdannede og fagskole /uten utdanning. Selvfølgelig er det enkelte som fornekter det, fordi det er ubehagelig å være mer ansett som mer verdt enn andre, samt. at det er ubehagelig å innse at de med utdanning blir mer verdsatt sosialt enn en selv

Jeg har selvfølgelig giftet meg med en mann i min egen klasse (som jeg elsker av hele mitt hjerte, om noen skulle være i tvil) , menn uten skikkelig utdanning har aldri vært av interesse ettersom familien min er velutdannede.

Anonymous poster hash: 3422a...7dd

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du reagerer sånn, egentlig. Vi sitter jo her og himler med øynene over det nettstedet, og det gjør de fleste folk i samfunnet. Forstår ikke helt hva slags offerrolle du forsøker å innta, du sier jo bare helt ukontroversielle ting som så godt som alle er enige om. Anonymous poster hash: a8870...6ff

Du fikk ikke med deg setningen etter det? Det var tydligvis ironisk. Selvfølgelig er jeg verdt like mye selv om jeg ikke har høy utdannelse. Neste gang må jeg nok vifte med ironiflagget for tydligivs ble kommentaren min blitt tatt litt for alvorlig når jeg ser hvor mange likes du fikk på kommentaren din :P du fikk ikke med deg helheten i det jeg skrev? My bag. Neste gabg blir det masse smileys bak :) :) :);):P

Anonymous poster hash: e1add...9fa

Skrevet
Lenge leve janteloven??

Sorry. Det finnes et klasseskille i Norge mellom utdannede og fagskole /uten utdanning. Selvfølgelig er det enkelte som fornekter det, fordi det er ubehagelig å være mer ansett som mer verdt enn andre, samt. at det er ubehagelig å innse at de med utdanning blir mer verdsatt sosialt enn en selv

Jeg har selvfølgelig giftet meg med en mann i min egen klasse (som jeg elsker av hele mitt hjerte, om noen skulle være i tvil) , menn uten skikkelig utdanning har aldri vært av interesse ettersom familien min er velutdannede. Anonymous poster hash: 3422a...7dd

Janteloven? Noen som har sittet 3-4 år lengre på skolebenken er bedre enn andre mener du? De er på et høyere nivå og har kun noe tilfelles med andre som har tatt høy utdannelse, selv om det er to vidt forskjellige yrker? Man kan da ha noe tilfelles med andre selv om utdanningen ikke varte like lenge? Det finnes andreninteresser utenom jobb. Jeg vil iallefall ikke snakke om jobb på fritiden min, jeg har mye annet jeg bryr meg om enn jobb. Men hvis man ikke har dernså bør mn kanskje finne seg en med samme utdanning og yrke så de får snakket om det hele dagen lang :P

Kjenner mange med høy udanning jeg men som ikke har fått seg jobb innenfor utdanningen sin. Hva med de da? Er de gode nok til æ være med i eliten? Med sine 400 00 kroner i studiegjeld ?: P

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjæresten min var postmann eller lege. Det er andre ting enn jobb jeg verdsetter i et forhold.Ingen av de to yrkene er like mitt yrke men jeg kan uansett ha like mye tilfelles med en postmann som med en lege. Det er ikke utdannelsen som avgjør om vi fungerer bra sammen :) jeg skal ikke være med dem på jobb uansett. Så lenge kjæresten trives i jobben sin og har nok penger til å overleve til neste lønning er det bra nok for meg :) det som er viktig er om personlighetene våre matcher,at vi har det bra sammen, har et forholdsvis likt syn på livet og en dose humor og selvironi :)

Gjest Lincoln
Skrevet

Lenge leve janteloven??

Jeg har selvfølgelig giftet meg med en mann i min egen klasse (som jeg elsker av hele mitt hjerte, om noen skulle være i tvil) , menn uten skikkelig utdanning har aldri vært av interesse ettersom familien min er velutdannede.

Synd du er gift da, der gikk de glipp av en kunde!

• Liker 2
Skrevet

Hvem som helst kan utdanne seg. Å være sosialt flink, skape noe selv, være ett godt medmenneske, være ett interessant menneske krever mye mer. Ei alenemor på 19 kan utdanne seg med støtte av staten. I Norge kan hvem som helst gjøre det. Uavhengig av personlighet og intelligens.

At folk som kun er ute etter status utdanner seg,som noen av de i denne tråden, er ikke noe nytt. Men de mangler stort sett alt det andre.

Skrevet

Tenkte du det ikke, hva da? Såvidt jeg ser ingen her som har påstått de er medlem.

Har ikke sagt det, jeg.

Skrevet

Det blir for dumt at det skal komme inn en gjeng med folk som føler seg støtt/fornærmet inn i tråden for å forsøke å rakke ned på de som er på utkikk etter en partner med høy utdanning/interessant jobb. At dere ikke bryr dere om utdanning og jobb er helt greit, men for mange er det viktig. Å komme med patetiske utsagn som at det da skorter på alt mulig annet, som sosial intelligens, og å påstå at alle kan ta en høy utdanning, er begge deler svada - og det vet dere selv. Det er heller ikke snakk om å være ute etter menn/kvinner med mye penger (den høyeste utdannelsen i landet, doktorgrad, gir faktisk ikke automatisk noe særlig høy lønn), men det er snakk om å finne noen man er på bølgelengde med. For meg er jobben min viktig, og jeg ønsker at partner skal tenke det samme. Det har med interesser og verdier å gjøre. Men personen skal søvfølgelig også ha en bra personlighet og andre kvaliteter. Akkurat som en som vil ha en kristen kjæreste oppsøker en kristen datingside, fordi det er viktig for henne. Man er ikke dermed fornøyd bare man finner en eller annen kristen, andre ting skal også klaffe, men man slipper å lete mellom mange som ikke er kristne.

Men siden Elitepartner fungerer uansett ikke slik de annonserer med, så jeg er ikke aktiv der. Synes bare det er en god ide. Og det trenger ikke dere ikke-utdannede som ikke er så opptatt av jobb bli fornærmet for.

Anonymous poster hash: 17cd2...bc7

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Slike nettsider tror jeg ikke fungerer i Norge, slik som den f.eks ville gjort i USA.

Å ha en utdannelse i Norge er ikke status i seg selv, og sier ingenting om hvor "elite" man er.

Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er ikke folk uten utdanning mindre verdt. De er mennesker de også!

MEN, som mange påpeker her (og like mange fnyser av), like barn leker best. Og det finnes sivilingeniører som har masse til felles med en butikkmedarbeider, men i det store og hele så er det ikke slik.

"Alle kan ta en utdanning" er det folk som sier. Og ja, alle KAN, men langt fra alle har ståpåvilje nok til å fullføre en beinhard utdanning. Bare tar meg selv som eksempel, vi begynte med 60 stykk i klassen, etter 4 år er vi 30 igjen.

Jeg har hatt to lange forhold, begge mennene var noen snille og herlige mennesker, morsomme og ansvarsfulle. Men når alt kom til alt, hadde vi ingenting å prate om. De hadde heller ikke noe ambisjoner, de var ferdig yrkesutdannet og hadde jobb, hvorfor skulle de ville mer? De ville ikke reise, eller lese bøker, eller få en ny hobby. Eller jo, de ville, men det var bare tomme ord...

Slik er ikke de menneskene jeg har møtt mens jeg har studert. Virkelig, de jeg har studert med virker mer like meg. Derfor ser jeg ikke hvorfor det er feil å ville ha noen på sin bølgelegde, bare fordi det muligens innebærer utdannelse.

Anonymous poster hash: 63f92...c67

Skrevet

Hvem som helst kan ikke ta utdanning, nei. Det er mange som mangler viljestyrken og selvdisiplinen som trengs - og knapt kommer seg igjennom grunnskolen.

Mennesker med lengre utdanning har da som regel disse egenskapene til felles, noe som faktisk har en stor betydning for resten av livet sammen.

Men jeg skjønner jo at de som ikke forstår dette ofte er mennesker uten høyere utdanning, som det viser seg her i tråden.

Tror nok det er flere uten utdanning som mangler sosial intelligens, enn de med utdanning....

• Liker 1
Skrevet

Men jeg skjønner jo at de som ikke forstår dette ofte er mennesker uten høyere utdanning, som det viser seg her i tråden.

Tror nok det er flere uten utdanning som mangler sosial intelligens, enn de med utdanning....

Jeg har høyere utdanning, flere grader, og har svart i denne tråden.

Når du kommer med slike påstander uten grunnlag tror jeg heller det er hos deg det skorter.

Skrevet

Fant mannen min på match.com. Det var viktige for oss begge å finne en med høyere utdannelse. Såklart er det andre ting i tillegg som også er viktige, men ville helst ha en som er likestilt med meg og at vi har noenlunde like verdier når det gjelder utdanning. Det har vel med preferanser å gjøre. Vet at det er mange som feks søker etter noen med lik livssyn som de feks eller vil ha noen med den og den etnisiteten eller utseendet. Smaken er som baken :)

Anonymous poster hash: 17ab6...59a

Skrevet

Dersom du virkelig har "flere grader " så burde du ha lagt merke til bruken av "ofte " og "tror" før du skrev et svar. Er nok ikke hos meg det skorter nei, uten at jeg behøver å vise til gradene mine, årsinntekt eller omgangskrets. :) Kort sagt; jeg lever et langt mer bekvemt liv enn de fleste både i forhold til det sosiale, økonomiske og akademiske. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...