Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #81 Skrevet 7. juni 2004 Nå er det jo for det første stor forskjell på å SE og HØRE! For det andre kan du spørre hvem som helst; ingen vil vite noe om foreldrenes sexliv - det er mer enn nok å vite at de har et! Jeg har notert meg at noe av det pinligste som finns er at å vite at ens egne foreldre eller barn har et seksualliv. Man at en tar skade av det har jeg ikke fått med meg ....
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juni 2004 #82 Skrevet 7. juni 2004 [Og hva mener du med svekking av min troverdighet? Mener du at jeg ikke er seriøs i forhold til min tro og min aktivitet i kirken? Eller tror du at jeg ikke er seriøs som naturist? Kristen naturist Det er litt vanskelig med alle disse gjestene, men det var gjester som skrev om gud, det var sikkert ikke deg, når man skriver om gud og at man er kristen, så synes jeg ikke det virker troverdig. Jeg kommer fra et kristent hjem der kropp og bordbønn var naturlig, jeg ser ikke problemer med det, selv om vi ikke fant det nautrlig å være nakne. Jeg har ikke problemer med å forstå at det finnes kristne naturister, kristne liberale naturister eller what not.
Gjest Barbara Jean Skrevet 7. juni 2004 #83 Skrevet 7. juni 2004 Uansett hvor fordomsfull naturistene synes jeg er: etter å ha lest innleggene ble jeg kvalm. Så fo rmeg nakne fedre og døtre, og mødre og sønner- i kaffeslabberas og alene på tomannshånd. Klart det foregår misbruk her! Æsj... En her skrev at Inge Lønning er naturist? - det visste jeg ikke. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #84 Skrevet 7. juni 2004 Uansett hvor fordomsfull naturistene synes jeg er: etter å ha lest innleggene ble jeg kvalm. Så fo rmeg nakne fedre og døtre, og mødre og sønner- i kaffeslabberas og alene på tomannshånd. Klart det foregår misbruk her! Æsj... En her skrev at Inge Lønning er naturist? - det visste jeg ikke. :-? Så du også for deg nakne fedre og sønner? Og mødre og døtre? Eller søstre? Hvilke fantasier hadde du da? Selvfølgelig foregår det også misbruk i naturistmiljøer selv om jeg aldri har hørt om det. Det finnes ikke et eneste miljø av en viss størrelse som er forskånet for det. Men du antyder indirekte at det er større der enn andre steder. Har du noe som helst grunnlag for å påstå det eller er det bare basert på dine egne skitne fantasier? Og hvor har du det fra at Inge Lønning er naturist? Kan du klippe ut og sitere det stedet hvor det står? Kristen naturist
Gjest Noe skurrer Skrevet 7. juni 2004 #85 Skrevet 7. juni 2004 Det er jo en kjennsgjerning at store deler av seksuelt misbruk av mindreårige foregår i miljøer med lærere, prester, ungdomsledere /speider etc.), blant kristne, sekter og blant naturister. Det kan umulig være sunt for barn å vokse opp med foreldre som flyr nakne rundt og rører i vaffelrøra ? Jeg synes synd på dem..
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #86 Skrevet 8. juni 2004 Det er jo en kjennsgjerning at store deler av seksuelt misbruk av mindreårige foregår i miljøer med lærere, prester, ungdomsledere /speider etc.), blant kristne, sekter og blant naturister. Det kan umulig være sunt for barn å vokse opp med foreldre som flyr nakne rundt og rører i vaffelrøra ? Jeg synes synd på dem.. "kjennsgjerning" ? Er dette alvorlig ment? Hva slags grunnlag har du for å påstå dette? Jeg vet fra avisoppslag at det har skjedd tilfeller av misbruk utført av lærere, prester, ungdomsledere/speiderledere og kristne. Jeg har ikke fått med meg noen oppslag om sekter eller naturister men vil ikke anta at disse miljøene er fritatt. Men å anta at lærere, prester, ungdomsledere/speiderledere, kristne, sekter og naturister har en større tilbøylighet for å misbruke barn enn andre har jeg aldri hørt at det har vært noe grunnlag for å påstå. På meg virker det svært arrogant og fordomsfult å påstå at det er mer misbruk av barn i naturistmiljøer enn i andre miljøer. Det er ingen statistikk som tyder på det. Det er ingen seriøs forskning som har indikert noe slikt. De er ingen av naturistene som har svart her som har indikert det. Det er med andre ord ingen som helst grunnlag for en slik påstand annet en fantasier hos en gruppe mennesker som ikke kjenner miljøet på noen måte. Og alikevel fortsetter man å hevde at man har rett. Siden en utenfor vet bedre enn vi som er i miljøet: Betyr det at vi som er i miljøet lyver eller er naive? Og hvis dette er en "kjennsgjerning": Siden det ikke er noen offentlig reaksjon mot dette: Betyr dette at pressen, politiet og barnevernet er udugelige eller blinde og ikke "ser" alt det enkelte av dere ser? Jeg synes ærlig talt at det er skremmende med folk som fortsetter å hevde sine fordommer skråsikkert om miljøer de ikke kjenner og som det ikke er noe seriøst, oppbjektivt grunnlag for å kritisere. Dette er på samme nivå som å fortsette å påstå at jøder spiser småbarn ennå en ikke kjenner noen tilfeller selv og det ikke er noe annet seriøst grunnlag for det en egne fantasier og kanskje noen ubegrunnede rykter. Denne måten å tenke på er i hvertfall ikke et godt grunnlag for å måte andre mennesker på som er forskjellig fra en selv etnisk, sosialt, religiøst o.s.v. Og er det så vanskelig å forstå at noen liker å være nakne bare fordi det er behagelig å ikke ha på klær når man bader eller soler seg? Selv om det er andre mennesker til stede! Og hva skulle det usunne være med ha foreldre som løper nakne rundt og rører i vaffelrøra? Kristen naturist
Gjest nudist32 Skrevet 17. juni 2004 #87 Skrevet 17. juni 2004 Jeg og samboeren min er begge naturister, vi liker begg å gå nakne rundt hjemme når anledningen byr seg. Men bare inne og med gardinene trekt for. Vil ikke presse vår nakenhet på naboene. Om sommeren er vi så ofte som mulig på nudist strender. Elsker følelsen av å være naken ute i solen sammen med andre nudister. Gir litt pirring å se og bli sett. Vi vurderer også å hå sex ute på et sted som ligger slik til at det er mulighet for at andre kan oppdage oss. Deilig tanke, men vet ikke om det bare blir med tanken
Gjest Barn? Skrevet 17. juni 2004 #88 Skrevet 17. juni 2004 Og dere tar vel med barna, bibelen og politikken ut på nakenorgiene? :evil: :evil: :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #89 Skrevet 17. juni 2004 Og dere tar vel med barna' date=' bibelen og politikken ut på nakenorgiene? :evil: :evil: :evil:[/quote'] Nå liker jeg ikke helt ordet "nakenorgie". Det er vel muligens fordi jeg forbinder "orgie" med uhemmet sex med mange partnere. Siden jeg både står for et seksualsyn som er vesentlig strengere enn folk flest og fordi jeg aldri har opplevd sexorgier (eller sex i det hele tatt) i naturistsammenheng så blir ordet helt galt for meg og gir helt gale assosiasjoner. Men hvis vi definerer nakenorgie til det å være naken sammen uten sex slik naturister gjør og andre kan gjøre når de bare er sammen med sitt eget kjønn så blir grunnlaget annerledes og jeg kan gi et slags svar. Siden vi ikke er interessert i politikk tror jeg heller ikke vi har diskutert det uten klær. Jeg kan ikke huske om vi har lest Bibelen nakne. Men jeg husker at vi har lest barnebibler nakne. Vi har også bedt aftenbønn noen ganger nakne. Det vi vel har gjort oftest er å be for maten nakne. Og noe annet vi har gjort ofte er å diskutere kirkepolitikk, etikk og moral. Det er temaer jeg har diskuterte mange ganger opp igjennom årene på stranda, i bassenget eller i bastua med prester og andre interesserte innen naturistmiljøet. Med vennlig hilsen Kristen naturist
jouvel Skrevet 18. juni 2004 #90 Skrevet 18. juni 2004 Når mannen min og jeg inviterer familiene til søndagskaffe og slikt, passer vi på å kun invitere dem som er naturister. Hei Naturist Jeg bare lurer på hvordan dette foregår. Kommer gjestene påkledd og ringer på, for så å kle av seg når de kommer innenfor døra? Eller kommer de nakne hjemmefra? Nysgjerrig og kvalm jouvel
nat26 Skrevet 18. juni 2004 #91 Skrevet 18. juni 2004 I helgene går vi rundt i leiligheten nakne begge to.Så lenge ingen andre er til stedet så...
Gjest Naken-gudstjenester Skrevet 18. juni 2004 #92 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har hørt at dere kristen-naturister har naken-gudstjenester i regi av naturist-prestene. Er dette sant?! :o En bekjent av meg fortale meg dette over lunch på jobb i dag og han mente at også alle barna til naturistene deltok i nattverder og gudstjenester nakne...Dette minner om sex-sekter. Stakars barna som blir tvunget med i naturist-miljøene! Akkurat som incest-barna vet de jo ikke om noe annet...de tror at det er slik det skal være. Hvis det er tilfellet vil jeg bare si: It is a seek, seek world out there! Jeg ble veldig kvalm...
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #93 Skrevet 20. juni 2004 Jeg har hørt at dere kristen-naturister har naken-gudstjenester i regi av naturist-prestene. Er dette sant?! :o En bekjent av meg fortale meg dette over lunch på jobb i dag og han mente at også alle barna til naturistene deltok i nattverder og gudstjenester nakne... Som jeg har skrevet før: En naturist er en som ønsker å bade og sole seg naken selv om det er andre av samme og motsatt kjønn i nærheten. Tenk deg helt alminnelige mennesker (enslige, kvinner, menn, familier, gamle, unge, tenåringer etc.) som opptrer som vanlige mennesker bare at de er nakne på stranda og i vannet. Utenom dette er det få felles trekk og naturistene er omtrent like forskjellige som folk flest. Noen ønsker å sole seg litt for seg mens andre ønsker å ligge blandt andre. Noen naturister kan også tenke seg å være nakne når de spiller fotball, de fleste ikke. Noen er nakne når de lager mat, mange ikke. Noen vil gå nakne i butikken, mange vil ikke det. Og selvfølgelig er det like stor variasjon blandt kristen-naturister. Å si at kristne naturister generelt feirer naken gudstjenester blir dermed feil siden det vil oppleves unaturlig for de fleste. Jeg har aldri vært med på eller hørt om naken gudstjenster i Europa men vet at det foregår i Usa. Jeg tviler på at det er noen interesse for det blandt kristne naturister i de Nordiske land. Jeg tror ikke at kristen naturistene vil skille seg ut med egne aktiviteter slik. Vi vil heller være naturister sammen med andre naturister og kristne (og delta på alminnelige kristne aktivitetere) sammen med andre kristne (med klær). Dermed finnes det ikke egne naturistprester. De prestene som er i naturist miljøene er alminnelige menighetsprester av begge kjønn og i alle aldre. Dette minner om sex-sekter. Nå har jeg aldri vært med i noen sex-sekt og vet egentlig lite om slike sekter. Jeg viste ikke at man feiret nattverd sammen med barna i sex-sekter :-? Stakars barna som blir tvunget med i naturist-miljøene! Tja, når barna er små så "tvinger" vi vel barna med på de aktivitetene vi holder på med om det er å besøke bestemor, dra i fødselsdagsselskap, gå i kirken eller å bade. Når de blir større så får de selvfølgelig i større grad velge selv. Man jeg har nå inntrykk av at barna i stor grad velger det også selv. Også de større tenåringsbarna blir jo gjerne med å bader frivillig når resten av familien gjør det. Akkurat som incest-barna vet de jo ikke om noe annet...de tror at det er slik det skal være. Nå synes jeg å trekke sammenligning med incest-barna er vel grovt. Hvis jeg forsøker å heve meg over det så kan jeg kan si at de naturistbarna jeg kjenner er absolutt klar over at de fleste ikke er naturister. De fleste barn i kristne familier er også klar over at de fleste ikke er kristne. Og om de ikke har blitt klar over det i barnehagen blir de i hvertfall klar over det når de begynner på skolen. Hvis det er tilfellet vil jeg bare si: It is a seek, seek world out there! Jeg ble veldig kvalm... Jeg antar at du egentlig mener "sick" og ikke "seek". Men jeg holder meg gjerne litt til "seek"="å søke". Jeg tror det er veldig sunt å søke verden der ute. Etter å ha treffet en del andre kulturer så blir ens egne verdier ikke så selvfølgelige og opplagte som de gjerne blir hvis en lever isolert. Det er ikke sikkert at man skifter egne verdier men kanskje man får mer respekt for andres (selv om en holder fast ved egne.) Selv om det ville vært hyggelig så er det ikke viktig for meg at alle blir kristne naturister. Men det som er viktig er at man respekterer hverandres forskjellighet. Vi er forskjellige både av kroppsform og av holdninger og syn på mye og det synes jeg vi skal ha lov til. Jeg synes ikke alle må mene/opptre/være kledd slik flertallet tilfeldigvis mener nå. At noe tilfeldigvis er flertallets syn betyr ikke nødvendigvis at det er det eneste riktige. Det har historien vist oss mange ganger. Det som skremmer meg litt rundt denne tråden er de som holder på sine forestillinger om at naturistmiljøet er en incestiøst sexsekt ennå de ikke har noe som helst grunnlag for det annet enn sine egne fantasier. Hvis de er like lite interessert i å korrigere eventuelle forestillinger i henholdt til fakta når det gjelder Nordlendinger, Bergensere, Pakistanere, amerikanere, skotter, buddister, homofile, jøder, Jehovas Vitner, kristene, parkeringsvakter, røkere etc. så mener jeg at de har et alvorlig sosialt problem. Og da håper jeg de ikke er i en situasjon slik at deres holdninger påvirker andre eller får konsekvenser for andre. Med vennlig hilsen kristen naturist
Gjest Naturist på 7-eleven! Skrevet 20. juni 2004 #94 Skrevet 20. juni 2004 Jeg så en kristen-naturist på 7-eleven i dag!! Håper politiet tauet ham inn.. :o
Gjest Fighter Skrevet 20. juni 2004 #95 Skrevet 20. juni 2004 Det er mulig du så en naken person på 7-eleven, men hvordan vet du at h*n var kristen? Tror forresten ikke naturister går rundt nakne der de ikke kan det(der det ikke er godtatt i samfunnet).
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #97 Skrevet 21. juni 2004 Sykt :o Hva mener du med sykt og hva mener du er sykt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå