kajira Skrevet 3. juni 2004 #61 Del Skrevet 3. juni 2004 En applaus til glammy for det siste innlegget hennes her.... :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #62 Del Skrevet 3. juni 2004 :oops: Takk 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 3. juni 2004 #63 Del Skrevet 3. juni 2004 :o Herregud, nå ble jeg faktisk fysisk kvalm. Er du klar over hva du sitter og skriver? :o Ble kvalm jeg også.... Greit når det bare er voksne, men med barn til stede.... Og hvis det er en slik seksuell tone som du skriver, kan det vel hende at noen går over grensen en eller annen gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #64 Del Skrevet 4. juni 2004 2. Til alle dere kristne naturister, hvis dere er kristne vet dere at Gud staves med stor G, bare det svekker troverdigheten deres maximalt. Jeg skrev mitt innlegg 31 Mai kl 00:57 og er så vidt jeg vet den eneste her som omtaler meg selv som kristen naturist. I mitt innlegg har jeg skrevet Gud med stor G hele veien så vidt jeg kan se. Hvis det ikke ser slik ut på nettleseren din så er det kanskje noe feil med den? Og hva mener du med svekking av min troverdighet? Mener du at jeg ikke er seriøs i forhold til min tro og min aktivitet i kirken? Eller tror du at jeg ikke er seriøs som naturist? Kristen naturist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Libertariansk naturist Skrevet 4. juni 2004 #65 Del Skrevet 4. juni 2004 Og hva med meg? Jeg føler at jeg ikke ble tatt helt seriøst da jeg skrev at jeg og min familie tilfeldigvis er libertarianere OG kristne. Er det vanskelig å akseptere kanskje? Vår familie går flittig i kirken og snakker ofte om vår tro. Samtidig er vi libertarianere som er imot staten. Er det så vanskelig å forstå? Vår familie ble også enig (på familieråd) at vi synes det er naturlig med nakne kropper når stor-familien omgås. Nakenhet kommer jo fra Guds skapelse og burde ikke være noe vi skammer oss over. Kristen libertariansk naturist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. juni 2004 #66 Del Skrevet 4. juni 2004 Til dere som omtaler dere som naturister: Jeg er jo helt enig i at menneskekroppen ikke er noe å skamme seg over. Jeg er mer enn gjerne naken i (for meg) naturlige situasjoner. Men det betyr egentlig alene eller sammen med mannen min. Det jeg ikke helt skjønner er hva som gjør det så spesielt å være naken store deler av tiden. Hvor ligger utbyttet av å være nakne f.eks sammen med storfamilien. Jeg skjønner absolutt fascinasjonen med å bade naken og sole seg naken. I slike tilfeller er det deilig å ha pålite eller ingen klær. Men jeg skjønner ikke helt fascinasjonen for nakenhet i de andre situasjonene. F.eks å spise kake sammen med tante Klara naken. Og så lurer jeg på en ting til. De alle fleste tenåringer blir usikre på sin egen kropp i tenårene. Fordi den forandrer seg og blir til en kropp de ikke kjenner og har helt kontroll over. Denne følelsen synes rimelig universell for tenåringer uansett hvor de kommer fra. Og jeg ville blitt overrasket om den ikke var tilstede hos tenåringer i naturistfamilier også. Hva gjør dere for å forsikre dere om at ungdommer synes det er OK å være naken sammen med "tante Klara", når de har en kropp som er midt i forandringen til en voksenkropp. (Og hva om en tenåringsgutt opplever å få reisning i et familieselskap. En voksen kan vel skule det eller le det bort. Men det er jo ikke så enkelt for en som er midt i livets største storm) Dette er spørsmål som er veldig seriøst stilt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2004 #67 Del Skrevet 5. juni 2004 3. Jeg hadde ei venninne der familien gikk rundt nakne hele tida, det måtte jeg også når jeg var der. (som barn) Jeg har aldri truffet noen jenter, som fortsatt i voksen alder er mer ufrie og utrygge i forhold til egen seksualitet kropp og følelsesliv. Da mine foreldre fant ut hvordan det var der, ble det slutt på overnattingene sporenstreks!!! Får jeg barn ønsker jeg at de skal bli gladere i kroppen sin enn jeg har vært, men det inkluderer ikke å sitte nakne i sofaen og se pappan sin få stå! Nå vet jeg ikke hvor gammel du var når du besøkte denne familien. Det er forskjell på om du var 4 år eller 10 år. Når vi har barn på besøk så informerer vi foreldrene på forhånd om det som er "uvanlig" i vår familie. De får vite at vi alltid ber bordbønn og kveldsbønn. (Unntaket er store fødselsdager med skoleklasse eller barnehage. Da dropper vi bordbønnen.) De får også beskjed om at vi vanligvis bader nakne. Dette har med alminnelig respekt for andre å gjøre og det har ikke noe spesielt med naturister å gjøre, Men når det gjelder nakenhet og små barn så er vi kanskje ikke like nøye for de minste barna. Selv på tekstil-bad så kan en ha med små barn av motsatt kjønn inn i garderoben. Som det er poengtert flere steder over er det stor forskjell også på naturister. For oss er det bare naturlig å være nakne når vi soler oss eller bader. Ikke når vi spiller badmington, lager mat, har selskap e.l. Og når det gjelder din venninne som er mer usikker på sin seksualitet enn andre: Selvfølgelig er det stor forskjell også på naturister og selvfølgelig finner du alle mulige mennesker og problemer også der. Men å tro at et gjennomsnittsbarn oppvokst i en naturistfamilie har større seksuelle hemninger enn andre har jeg ingen som helst tro på. Jeg vet ikke hvor mange naturistbarn du har sett vokse opp men det virker ikke som du har grunnlaget for noen seriøst statistikk. Kristen naturist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2004 #68 Del Skrevet 5. juni 2004 Og så lurer jeg på en ting til. De alle fleste tenåringer blir usikre på sin egen kropp i tenårene. Fordi den forandrer seg og blir til en kropp de ikke kjenner og har helt kontroll over. Denne følelsen synes rimelig universell for tenåringer uansett hvor de kommer fra. Og jeg ville blitt overrasket om den ikke var tilstede hos tenåringer i naturistfamilier også. Hva gjør dere for å forsikre dere om at ungdommer synes det er OK å være naken sammen med "tante Klara", når de har en kropp som er midt i forandringen til en voksenkropp. (Og hva om en tenåringsgutt opplever å få reisning i et familieselskap. En voksen kan vel skule det eller le det bort. Men det er jo ikke så enkelt for en som er midt i livets største storm) Dette er spørsmål som er veldig seriøst stilt!! Jeg er en "moderat" naturist og for meg er det naturlig å være naken når jeg bader eller soler meg, for meg er det ikke naturlig å være naken i selskaper, når jeg lager mat e.l. Som du skriver så er det forholdsvis universielt at i en periode i puberteten så er det en del som er usikre på egen kropp. Det gjelder selvfølgelig både i naturist og i ikke-naturist miljøer. Det er faktisk ingen forskjell. Når du spør hva man gjør i naturistmiljøer så er svaret at man gjør omtrent det samme som i ikke-naturist miljøer. Et barn som er oppvokst i et ikke-naturist miljø som opplever slike problemer vil ønske å skjule seg for alle inkludert sitt eget kjønn. I naturist miljøer vil også et barn ønske å skjule seg for alle inkludert sitt eget kjønn. Så i naturist miljøene vil barnet ønske å skjule seg og det vil ikke gjøre forskjell på sitt eget og det motsatte kjønn. Det man gjør i begge miljøer er at man lar barnet i en viss grad få lov til å gjøre som det vil men man vil oppmuntre barnet til å være sammen med de andre og man vil prøve å styrke barnets selvtillitt og trygghet til egen kropp på forskjellige måter. Når du fokuserer på det med å være naken sammen med det motsatte kjønn så ligger det underforstått i det at du tror at det ligger i en spenning i det at det er en slags potensiell seksualpartner. Dette er selvfølgelig ikke forskjellig fra hva homofile og lesbiske har opplevd gjennom alle år i skolegym etc. Ens reaksjon på dette er avhengig av hva en er vandt med. Forbinder en noe seksuelt med det å være naken så vil en lett kunne få reaksjoner i henhold til det. Barn som er vandt med å være nakne sammen vil ikke oppleve det som spesielt seksuelt spennende. Voksne som er vandt med å være nakne sammen vil ikke oppleve det som spesielt seksuelt spennende. Voksne som forbinder nakenhet bare med seksualitet vil kunne trigge seksuelt på å være naken sammen med andre voksne. Altså avhengig av hva man er vandt med. For å ta noen andre eksempler: I noen kulturer sier uskrevne regler at hvis en kvinne ser en mann direkte inn i øynene så betyr det at hun er interessert i sex. I en slik kultur vil en mann som opplever dette lett kunne få seksuell tenning. I vår kultur er det ikke slik og de fleste menn får ikke reisning selv om du ser han inn i øynene. For å ta et annet eksempel: I noen kristne kulturer i utkantstrøk i Norge er holdningen at dans er tett tilknyttet sex og umoral. Det finnes mange eksempler på at menn fra slike miljøer når de første gang kommer på et diskotek (f.eks. i student sammenheng) får en vesentlig sterkere seksuell tenning enn det menn flest får som er vandt med slike miljøer. Så seksuell tenning er avhengig av om man forbinder situasjonen med sex eller ikke. Og alle dere som ikke er vandt med å være nakne sammen med folk av motsatt kjønn vil lettere oppleve en seksuell tenning enn folk som er vandt med det. Du ville bli overrasket over hvor raskt man spenningen går over når man begynner å vanke i slike miljøer. Hvis det er viktig for deg å beholde spenningen ved å være naken sammen med andre av motsatt kjønn eller din kjøreste så bør du selvfølgelig være minst mulig nakne sammen med de/han. Og vil du beholde spenningen og mystikken rundt sex så bør du selvfølgelig utsette den lengst mulig. (Og dere kan selvfølgelig slutte å se hverandre i øynene...) Hva gjør man hvis en gutt får reisning sammen med tante Klara? Vel, hva gjør man hvis en gutt rødmer når han snakker sammen med tanta Klara? Eller hva gjør man i vanlige miljøer hvis en homofil gutt får reisning av å være sammen med de andre guttene i dusjen på skolen? I alle tilfelle vil vedkommende kunne bli fryktelig flau. Man må forsøke å bagatelisere det å gjøre minst mulig ut av det samtidig som man følger opp vedkommende best mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Libertariansk naturist Skrevet 5. juni 2004 #69 Del Skrevet 5. juni 2004 Det er jo endel dilemmaer tilknyttet dette med nakenhet og famile. I tillegg er vi kristne og politisk interesserte. Mor og far er medlemmer av en smal liberal-politisk klubb i Norge, mens barna ikke er gamle nok ennå-men de blir med oss i kirken. Av og til drikker vi kaffe og spiser kaker nakne sammen, andre ganger ikke. Det kommer an på anledningen. Når barna blir tenåringer får de velge selv om de vil gå nakne rundt i huset og ved måltidene. Men vi håper jo at de velger å gå nakne så lenge som mulig, fordi det er naturlig og i pakt med Guds frie natur. Våre kristne venner deler ikke vårt syn- de er ikke naturister. Heller ikke noen av liberalerne i Oslo er naturister så vidt meg bekjent. Men alle respekterer at vi er kristne, naturister og er imot staten. Flere i vår familie er naturister, og hvis de har lyst til å være nakne sammen med oss er det bare hyggelig. Når barna blir tenåringer tar vi de problemene som de kommer. Kanskje de da ønsker å gå lettkledd. De får velge selv, men de synes alt dette er naturlig fordi de er oppdratt slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #70 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har møtt mange folk men aldri noen naturister,spesielt ikke kristen-naturister. Er det så utbredt å være naturist da? Jeg føler meg ikke komfortabel med slikt :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #71 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har møtt mange folk men aldri noen naturister,spesielt ikke kristen-naturister. Er det så utbredt å være naturist da? Jeg føler meg ikke komfortabel med slikt :o Hvordan vet du at du ikke har møtt noen naturister? Fordi de ikke spontant har fortalt deg det? Det er veldig forskjellig hvilken terskel folk har for å fortelle om sitt privatliv. Som denne tråden viser så finnes det mange fordommer mot naturister. Selv om man selv synes det er ok å være naturist så er det ikke sikkert at en ønsker i enhver sammenheng å overbevise folk om at "Nei, selv om far og datter er nakne sammen så har de ikke sex med hverandre" og andre merkelige fordommer. For å ta utgangspunkt i meg selv og min ektefelle så har vi skiftet jobb begge to i løpet av de siste fem år. Begge har opplevd at det både på gammel og ny arbeidsplass fantes naturister (og kristne men ikke kristne naturister). Jeg opplever vel mye av det samme både når det gjelder naturisme og kristen tro: Mange forteller ikke om det spontant selv men hvis du selv forteller at du er kristen og/eller naturist så er det ofte at det dukker opp en eller flere til. Men ofte først etter at du har sakt i fra selv. Er det mange naturister? Jeg vet ikke hvor mange tusen organiserte naturister det finnes i Norge men det er i hvertfall sikkert at antallet uorgansierte naturister er mange ganger dette antallet. Det finnes et stort antall mennesker som besøker naturiststrender i Norge eller når de er i utlandet. Og det finnes også et stort antall friluftsmennesker og mennesker med fritidsbåter som gjerne bader nakne sammen med en mindre, lukket gruppe av mennesker av begge kjønn. (Hvis vi tar med de som gjerne bader nakne i et skogstjern sammen med flere av samme kjønn så blir antallet virkelig stort selv om de siste ikke kan kalles naturister i vanlig forstand.) Finnes det mange kristne naturister? Jeg har inntrykk av at andelen av kristne blandt naturister hverken er større eller mindre enn i befolkningen ellers. Når jeg er i naturistmiljøet treffer jeg av og til noen kristne. Når jeg er i kristne miljøer (sommersamlinger etc.) og spør etter naturister pleier jeg også å treffe noen. F.eks. er Norges mest kjente naturist, Per Lønning tidligere biskop. (Han gikk av i protest mot abortloven for svært mange år siden. Han er forøvrig bror av Høyres Inge Lønning på Stortinget). Utenom han har jeg truffet et titalls kvinnelige og mannlige prester på forskjellig nivå. (Til sammenligning har jeg aldri truffet noen som meg bekjent har vært dømt for missbruk av barn, voldtekt eller lignenende. Og jeg antar at hvis slike fantes så vil naturistforeningene være ganske kjappe med å få de fjernet.) Det at du føler deg ukomfertable med kristne, naturister, eller kristne naturister synes jeg ikke er noe rart hvis du ikke har truffet de (eller ikke vet at du har truffet de). De fleste føler det ukomfertabelt og utrygt med alt som er ukjent enten det er kristne, naturister, pakistanere, muslimer, leger, psykologer, gamle, barn, det motsatte kjønn etc. Men etter å ha truffet et par individer av typen blir man kvitt fordommene og finner ut at de er ganske greie og ikke så veldig forskjellig fra en selv. Men som jeg skriver over så bør du treffe et par individer innen hver gruppe. Innen alle grupper finnes det alltid noen negative individer så ikke døm pakistanere, kristne, naturister, menn etc. ut fra det første kanskje "dårlige" individed du møter. Hilsen kristen naturist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er det mulig?! Skrevet 6. juni 2004 #72 Del Skrevet 6. juni 2004 Du kristen-naturisten ovenfor: hvordan kan du som kristen forsvare at "far og datter går nakne sammen"? Dette høres da svært incestiøst ut. Tenk deg selv, en mor og hennes 16 år gamle sønn nakne sammen hånd i hånd- han på fanget hennes..ehh? tror du ikke gutten vil få stå- tenåring som han er?! :o En far som omgås naken sammen med sin tenåringsdatter er intet annet enn usømmelig og incestiøst!! Jeg tror folk som har behov for å gå nakne sammen slik i storfamilie har problemer fra barndommen: psykiske eller at de har blitt seksuelt misbrukt. Eller at de vi lha et påskudd for å kunne misbruke barna sine. (Akkurat som menn i barnehager og prester har blitt tatt for pedofili) Nei, det lukter noe muffens her..når en i tillegg er politisk liberal...det høres helt merkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gonsales Skrevet 6. juni 2004 #73 Del Skrevet 6. juni 2004 (Akkurat som menn i barnehager og prester har blitt tatt for pedofili) Du kan da virkelig ikke mene at alle menn som jobber i barnehager og som er prester er pedofile? Håper jeg misforsto deg der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 6. juni 2004 #74 Del Skrevet 6. juni 2004 :o :klø: Øhh seriøst... Dette synes jeg er bare fælt og svært spesiell oppdragelse.. Men meg om det. Å få stå når barna dine er rundt føttene på deg henger ikke ihop. Det er rett og slett ekkelt. -og ikke minst upassende. Og trenger virkelig små barn seksualopplæring i den alderen?? Du sa selv at de var ganske små enda.. Jeg er helt målløs! :o Det er helt utrolig ekkelt!!! Stakkars unger som må oppleve dette :o De kommer til å få sjelelige sår, og ingen må komme og fortelle meg at de har godt av det, og at de får et godt forhold til sin egen kropp! Det er absolutt ingen som har godt av å se sine foreldre synlig seksuelt opphisset!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 6. juni 2004 #75 Del Skrevet 6. juni 2004 Dette er kvalmt, du kvalmer meg, gå vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 6. juni 2004 #76 Del Skrevet 6. juni 2004 Og hvis de må "se det i praksis" må dere da være splitter pine gal! Perverst spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #77 Del Skrevet 6. juni 2004 Du kristen-naturisten ovenfor: hvordan kan du som kristen forsvare at "far og datter går nakne sammen"? Dette høres da svært incestiøst ut. Om man går nakne sammen så behøver ikke det bety at man har lyst på hverandre. Spør dine homofile og lesbiske venner om de har lyst på alle de har vært i dusjen sammen med. I følge vanlig oppfatning så skal en bli dømmet ut fra hva en sier og gjør. Ikke ut fra hvordan er går kledd (eller ikke er kledd) eller hva slags fantasier andre har om en. Hvis vi skal trekke inn det kristne perspektivet så kan vi ta med Jesu ord i bergpreknenen om at enhver mann som ser på en kvinne med begjær skal dømmes som om han hadde begått uttukt med henne. Hvis en far fantaserer om sex med sin datter (noe heldigvis de færreste fedre gjør) så bør han holde seg unna sin datter uansett om han er naturist eller ikke. Det står ikke noe i Bibelen om at man gjør noe galt hvis man hverken sier, tenker eller gjør. Tenk deg selv, en mor og hennes 16 år gamle sønn nakne sammen hånd i hånd- han på fanget hennes..ehh? tror du ikke gutten vil få stå- tenåring som han er?! :o For det første tror jeg de færreste 16år gamle gutter har lyst på å leie moren sin eller å sitte på fanget hennes. For det andre tror jeg at de færreste 16år gamle gutter tenner på moren sin. For det tredje er det en slags forutsetning om "nyhet" for at en skal føle forelskelse eller begjær. En gutt som har sett moren sin naken gjennom hele livet vil neppe tenne plutselig på henne. Men selv om jeg ikke tror det er en vanlig problemstilling skjer det selvfølgelig at barnet blir forelsket/begjærer en av sine foreldre, speiderlederen, læreren etc. Da er det voksnes ansvar å takle dette på en voksen måte uansett om de er naturister eller ikke. Her det ingen forskjell. En far som omgås naken sammen med sin tenåringsdatter er intet annet enn usømmelig og incestiøst!! Siden de fleste fedre har omtrent like lyst (eller skal vi heller si like lite lyst) på sex med sin datter som med sin sønn: Er det da også incestiøst om han bader og dusjer naken sammen med sin sønn? Og hvis en far tar med både sin sønn og en av hans kamerater på offentlig bad og dusjer sammen med de: Er han da barnemisbruker? Siden mange menn dusjer sammen med andre menn betyr det at de er nesten homofile/bifile og nesten utro (hvis de har en partner)? Jeg tror folk som har behov for å gå nakne sammen slik i storfamilie har problemer fra barndommen: psykiske eller at de har blitt seksuelt misbrukt. Eller at de vi lha et påskudd for å kunne misbruke barna sine. Ja, vi har gjerne villest fantasier om de vi vet minst om. Tidligere trodde man også at det var vanlig at jødene spiste spebarn og at "negre" var dummere enn alle andre. Videre; for orden skyld så er det stor variasjon også blandt naturister. Jeg er selv ikke en som finner det naturlig å være naken sammen med storfamilien. Av egen erfaring kjenner jeg tre jenter som ble missbrukt som barn. Ingen av de tilhører naturistmiljøet. Jeg antar at det er tilfeldig og at også missbruk skjer der selv om jeg ikke kjenner til det. Men det som jeg er helt sikker på er at om missbruk eller misstanke om missbruk ble kjent så ville vedkommende ganske umiddelbart blitt kastet ut av det organsierte naturistmiljøet. Det er ganske mange familier med i naturistmiljøet og de ønsker selvfølgelig et trygt miljø for sine barn. (Akkurat som menn i barnehager og prester har blitt tatt for pedofili) Forstår ikke helt hva du skriver her: Mener du at menn som jobber i barnehage er der fordi de ønsker å missbruke barn? Nei, det lukter noe muffens her..når en i tillegg er politisk liberal...det høres helt merkelig ut. For ordensskyld vil jeg gjøre oppmerksom på at det er flere naturister som har svart på denne tråden som har forskjellige oppfatninger. Felles er at de ønsker å sole og bade seg nakne og at de ikke har spesielle motforestillinger mot at det er representanter for det motsatte kjønn til stede. I tillegg har naturistene som har svart individuelle egne oppfatninger: Noen er nakne sammen med storfamilien, andre er det ikke. Noen lager mat nakne, andre gjør det ikke. Noen synes det er greit å få reisning med barn til stede, andre synes det ikke. Noen er kristne, andre er det ikke. Og siden du refererer til mitt innlegg rett over ditt og så skriver om å være politisk liberal: Det er to kristne som har svart her hvorav jeg selv ikke er politisk liberal mens den andre kristne er det. Kristen naturist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #78 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er helt utrolig ekkelt!!! Stakkars unger som må oppleve dette :o De kommer til å få sjelelige sår, og ingen må komme og fortelle meg at de har godt av det, og at de får et godt forhold til sin egen kropp! Det er absolutt ingen som har godt av å se sine foreldre synlig seksuelt opphisset!!! Dere moderne rikmannsbarn med stort hus et minst et rom for hver: Tror dere barna i de gamle arbeiderfamiliene hvor mor, far og syv barn bodde på et rom tok skade av å høre at mor eller far var så opphisset at de fikk en orgasme eller flere? Kanskje de ble skadet for livet? Siden det var ganske stor del av befolkningen som levde slik kan vi vel forklare mange av våre felles problemer derfra? (Forøvrig har jeg lest et eller annet sted at arbeiderkvinnene hadde jevnt over større glede av sex en rikmannskvinnene. Og arbeiderkvinnene var vel gjerne døtre av arbeidere og hadde vel opplevd disse traumatiske opplevelsene fra egen barndom...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #79 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor så mange har problemer med å forstå naturistene. De fleste foretrekker å bade nakne når de er alene på eget bad. Det er da naturlig å tenke at de da også egentlig ville ønsket å bade nakne ute hvis det var varmt i været, sola stekte og vannet var varmt. Når de alikevel ikke gjør det så antar jeg at det ikke er fordi de ikke ville hatt glede av det men fordi de ville mislike å bli sett på og ville mislike at andre tolket det som noe annet enn det det var (at de bare ville sole seg og bade nakne). Hvorfor da tillegge naturister en hel del andre motiver enn rett å slett det å kjenne sola på kroppen og slippe å bruke klær når det er varmt? Og at naturistene driter i om det er andre som ser de eller ikke og hvilket kjønn de eventuelt har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 7. juni 2004 #80 Del Skrevet 7. juni 2004 Dere moderne rikmannsbarn med stort hus et minst et rom for hver: Tror dere barna i de gamle arbeiderfamiliene hvor mor, far og syv barn bodde på et rom tok skade av å høre at mor eller far var så opphisset at de fikk en orgasme eller flere? Nå er det jo for det første stor forskjell på å SE og HØRE! For det andre kan du spørre hvem som helst; ingen vil vite noe om foreldrenes sexliv - det er mer enn nok å vite at de har et! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå