Gå til innhold

Nakenhet og nytelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, det hadde jeg ikke reagert på. Det er da ikke som om naturister stikker kjønnorganene sine eller andre nakne kroppsdeler i maten mens de lager den, eller at et kjønnhår hopper opp i gryta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myumi

Ærlig talt, det hadde jeg ikke reagert på. Det er da ikke som om naturister stikker kjønnorganene sine eller andre nakne kroppsdeler i maten mens de lager den, eller at et kjønnhår hopper opp i gryta.

Hvordan vet vi at mannen ikke "har seg" med kyllingen før den settes i ovnen?

Eller hva om han står og rører i gryta, slipper sleiven, klør seg (menn klør seg jo alltid) og griper sleiven, ett hår har satt seg fast på en finger og vips detter ett langt fett kjønnshår oppi gryta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
Mezzaluna' date=' din fantasi er det tydeligvis ikke noe i veien med :tunge1:[/quote']

Den går litt på høygir i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturist

Jeg ser av innleggene deres at dere ikke er komfortable med nakenhet. Men for vår familie er dette bare noe naturlig. Vi vokste opp slik begge to, fra vi var små har vi løpt nakne rundt. Når vi lager mat er vi jo rene på hendene..

Vi har håndklær og noe plastikk på møblene våre for at det ikke skal feste seg lukter og slikt. Det er klart vi fjerner det før gjestene kommer. De to barna våre er ikke så gamle ennå, men de skal også bli natursiter. Det er jo slik gud skapte oss og vi vil ikke være falske og gjemme oss bak klær. Barna må forstå at nakenhet er vanlig. Det å se faren sin naken ved frokostbordet om morgenen, og senere ved middagen, er noe barna har vokst opp med. Jeg synes det bare er flott at barna ikke blir flaue over kroppene sine når de blir eldre.

En gang hadde vi et uhell i pannekake-røra, men siden det har vi vært ekstra forsiktige, så det har ikke hendt igjen. Jeg er storfornøyd og skulle ønske mange flere var naturister. Da kunne vi ha praktisert det f.eks. på en egen naturist-resturant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: ROMANTISKT... kunne tenke meg og prøve det inne for 1 periode for og se hvordan det var, men ike ute, er for mange naboer her rundt om...

Og kun når jeg og kjerringa er alene da(ungene er borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
De to barna våre er ikke så gamle ennå, men de skal også bli natursiter.

De skal bli naturister? :o :o

Det er jo slik gud skapte oss og vi vil ikke være falske og gjemme oss bak klær.

Så vi som bruker klær er falske? Dette var jo informativt.

Barna må forstå at nakenhet er vanlig.

Nakenhet er naturlig og vanlig men man skal slippe å få andres nakenhet midt i fleisen når det ikke er ønskelig.

Det høres ut som om dere er medlemmer av en slags sekt. Jehovas Nakne Vitner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sitat: Det er jo slik gud skapte oss og vi vil ikke være falske og gjemme oss bak klær.

Det å ha på seg klær har vel ingenting med falskhet å gjøre vel?

For min del har det noe med velvære å gjøre.

Men jeg konstaterer at vi er på to planeter når det gjelder tenkesett...

Og for all der bare gå så mye nakne dere vil for meg asså.

Men jeg kom til å tenke på en ting..har nettopp sendt dattra mi avgårde, hun skal overnatte hos en venninne, de er begge 17 år, og jeg hadde nok steilet veeeeldig hvis hun hadde kommet hjem i morgen og fortalt at der i gården var hun den eneste som hadde klær på i huset. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomWilly

Jeg må si jeg likte ideén :kysse:

Jeg hadde ikke hatt noe imot å leve i et slikt naken-samfunn... :sjarmor:

Som singel gutt hadde det vært kult å delta naken da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farlig begjær

Jeg skal ikke understreke hva jeg tenker om de to barna som ser faren og moren sin naken ved frokosten og middagen. Blir det innavl til slutt kanskje? Jeg hadde meldt dere til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Jeg klarer ikke engang med min beste vilje og se at dette er sunn oppførsel. Men heldigvis er jeg ganske så overbveist om at dette bare er tull. Å utsette barn for slik oppførsel er så grovt at jeg nesten ikke klarer å forestille meg at slike foreldre finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... synes nakenhet er helt naturlig, og hadde ikke hatt noe imot å gå på ei naturist-strand. Men alt til sin tid. Jeg liker å sove naken, tror det er sunt for kroppen å være uten klær en del av døgnet... men jeg foretrekker at det er den delen av døgnet som er på soverommet.

Jeg har en stesønn på 16, og selv om jeg har vært i livet hans siden han var sju har jeg aldri gått naken rundt foran ham. Og det handler ikke om hva jeg er komfortabel med eller ikke. Det handler om å respektere hans grenser.

Jeg får litt assosiasjoner til syttitallskameratene her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jeg får litt assosiasjoner til syttitallskameratene her!!
:ler: Du sier noe!

Folk må gjerne være naturister for meg, men syns vi skal holde Gud utenom. Hvis argumentasjonen er at "Gud skapte oss slik", blir det jo en del ting vi ikke skal gjøre. (Tenker dere at vi ikke skal fly, for skulle vi det, ville Gud skapt oss med vinger også eller? Eller"Hvis det var meningen at vi skulle hatt strikk i håret, hadde Gud skapt oss med hestehale? eller "hvis det var meningen at det skulle lukte deodrant under armen hadde Gud skapt oss med innebygd rollon ?? :o )

Reagerer også litt på dette med at barna deres skal bli naturister. Kjenner noen som ble pådyttet naturiststrand av foreldrene (disse foreldrene skjønte heller ikke poenget med at barna skulle lukke badedøren når de var på badet). Tror det er ekstremt ubehagelig for barn (over en viss alder) å bli pådyttet foreldrenes nakenhet, og ikke minst, å måtte selv vise seg naken for de andre i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Som vanlig når naturisme diskuteres så er det en del

som kommer med en del fordommer og som ikke har

peiling på hva de snakker om. Noen har en tendens til

å mene mest og sterkest om det de vet minst om.

Naturister avspeiler befolkningen. Blandt naturister finner man

like mange politiske partier, yrkesgrupper, sosiale status samt religiøse

og etiske syn som man finner bland folk flest.

Noen her mener tydeligvis at nakenhet betyr sex. Nakenhet

er en tilvenning og om det ligger sex i det er avhengig av hva

man er vandt med og hva sosiale regler tilsier. Når bikinien

ble innført mente mange at de som brukte bikini var "billigere" enn

de som brukte hel badedrakt. For en ti-femten år siden før

alle solte seg toppløse på badestrendene mente mange at de første

til å sole seg toppløse var "billigere" enn andre.

For noen år siden når ungjentene begynte å gå rundt med bar mage

mente noen at de spilte på sex. Selv mente de ikke det.

Så for noen av dere betyr nakenhet sex mens for andre betyr det ikke

nødvendigvis det. For noen betyr å si "Ja, takk" til å bli spandert

en øl på at man er interessert i noe mer. For andre er det ikke slik.

Når unge kommer i puberteten så blir mange usikre på seg selv og noen

også på sin egen kropp. Noen av de ønsker da å være alene når de

dusjer eller skifter. Hvis man skal tolke det som et "instinkt"

eller tegn på at dette er riktig så betyr det at vi heller ikke

skal oppmuntre de til å være nakne sammen med sitt eget kjønn.

Faktisk blir de som er usikre på egen kropp også usikre på

å være naken sammen med sitt eget kjønn. Det er få

(om noen i det hele tatt) som kun blir usikre

på det motsatte kjønn men trygge på sin nakenhet i forhold

til eget kjønn.

Noen liker ikke at Gud blir blandet inn i dette. Vi er personlige

kristne og naturister. Vi har bodd flere steder i Norge og vært

aktive i menighetene (statskirken) flere steder vi har bodd.

Vi har vært medlemmer av menighetsråd og aktive i

ungdomsarbeid. Vi har møtt både prester og biskoper vi

har arbeidet sammen men i naturistsammenhenger. Vi har

mange ganger bedt til Gud nakne, både vi sammen og

sammen med andre kristne naturister. Vi anser oss

ikke som særlig liberale etisk sett. F.eks. synes vi sex før

ekteskapet er synd og vi ville aldri kunne levd i et samboerskap.

Men vi er selvfølgelig ikke typiske hverken som naturister eller

som nordmenn flest. Men vi er heller ikke alene med

våre holdninger i noen av gruppene.

I likhet med de fleste andre foreldre ønsker vi at barna skal

leve opp med de samme verdier som vi selv har satt pris

f.eks. kristendom, etikk, moral og naturisme. Men når de blir

store nok skal de selvfølgelig få velge selv og de skal få

vite at andre har andre syn og at de er like gode som oss.

Og de skal lære at en far f.eks. kan være naken sammen

med sin 16årige datter uten at det ligger noe seksuelt over det.

I motsetning til hva tydeligvis enkelte andre mener.

For oss har naturisme vært naturlig fordi:

- Vi liker å bade nakne

- Vi mener at naturister har en sunnere holdning til kropp enn det folk flest har, og det ønsker vi å identifisere oss med. Jeg opplever

kroppsfikseringen som vesentlig større blandt ikke naturister enn

blandt naturister. På en naturiststrand kan du være kraftig overvektig,

ha mange hudsykdommer, være tynn, stygg, normal, mangle et bryst

eller et ben, være ung, gammel etc. uten at du blir sett rart på. På en alminnelig strand skaper

dette adskillig større oppmerksomhet. Jeg opplever det som at det

er langt flere som ønsker å eksponere seg eller å titte på andre på

en alminnelig strand enn på en naturiststrand. Og på en naturiststrand

behøver man ikke å ha siste mote i badedrakt.

Hilsen kristen naturist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg spør ein gong til: Det at de lagar mat til gjestene dykkar medan de er nakne, og så kler dykk til dess gjestene kjem - veit desse gjestene at det er slik? Kall meg gjerne veldig fordomsfull og prippen altså, men eg ville blitt ganske skeptisk til å ete mat som nokon hadde tilberedt i Adams drakt...

Er forresten sjølv kristen, og vil berre få påpeike at det å vere kristen og naturist har like lite samanheng som det å vere kristen og kjøre volvo eller noko sånn - det er berre snakk om to tilfeldig samanfallande interesser/livsstilar. (Berre sånn at det ikkje vert sett likskapsteikn mellom ting i hytt og pine her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men eg spør ein gong til: Det at de lagar mat til gjestene dykkar medan de er nakne, og så kler dykk til dess gjestene kjem - veit desse gjestene at det er slik? Kall meg gjerne veldig fordomsfull og prippen altså, men eg ville blitt ganske skeptisk til å ete mat som nokon hadde tilberedt i Adams drakt...

Om vi har laget mat nakne husker jeg ikke. Jeg husker ikke

lang tid etterpå hva jeg hadde på meg når jeg laget maten

(Husker du det?) Jeg antar at en del ganger om sommeren så

har vi laget mat nakne (f.eks. grillet). Når vi lager mat er selvfølgelig renslighet

og hygiene alltid viktig uansett. Våre venner og vår familie vet at vi er naturister.

(Pleier du å fortelle dine gjester hva du hadde på deg når du laget maten?

Naturist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal ha større selskaper kler vi oss i klær, for alle i denne verden er jo ikke naturister. Men maten har vi naturlig nok tilberedt nakne før gjestene ankommer.

Om vi har laget mat nakne husker jeg ikke. Jeg husker ikke lang tid etterpå hva jeg hadde på meg når jeg laget maten

(Husker du det?) Jeg antar at en del ganger om sommeren så

har vi laget mat nakne (f.eks. grillet). Når vi lager mat er selvfølgelig renslighet og hygiene alltid viktig uansett. Våre venner og vår familie vet at vi er naturister.

(Pleier du å fortelle dine gjester hva du hadde på deg når du laget maten?

Naturist

??? Først var det heilt naturleg at de laga maten nakne før gjestene kom, no har de kanskje grilla nakne, men ellers hugsar du ikkje?

Beklager, greier framleis ikkje å ta dette heilt seriøst...

Forøvrig så hugsar eg ikkje alltid kva eg har hatt på meg då eg laga maten, men viss eg ikkje hadde hatt på meg noko som helst, ville eg nok hugsa det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...