Gjest Myumi Skrevet 31. mai 2004 #41 Del Skrevet 31. mai 2004 Dette her blir bare mindre og mindre troverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #42 Del Skrevet 31. mai 2004 ??? Først var det heilt naturleg at de laga maten nakne før gjestene kom, no har de kanskje grilla nakne, men ellers hugsar du ikkje? Beklager, greier framleis ikkje å ta dette heilt seriøst... Forøvrig så hugsar eg ikkje alltid kva eg har hatt på meg då eg laga maten, men viss eg ikkje hadde hatt på meg noko som helst, ville eg nok hugsa det... Jeg beklager at jeg skaper en viss forvirring her. Jeg er den siste naturisten som er sitert over. Jeg burde ikke ha underskrevet som "Naturist" når en av de andre gjestene har underskrevet som det samme. Så sitatene over er fra to forskjellige gjester. Nei, jeg husker ikke hvor ofte eller mye vi har laget maten nakne. Jeg antar at vi husker like godt om siste større middag ble laget neken eller påkledd som andre husker om den ble laget i olabukser eller ikke. Naturist nummer 2 (eller er det 3?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturist Skrevet 31. mai 2004 #43 Del Skrevet 31. mai 2004 Vår familie lager noen ganger mat sammen nakne, andre ganger har noen av oss klær på. Nå om sommeren er det mest behagelig å bare stå opp naken og gå rett i kjøkkenet for å lage frokost til mannen min og barna. Ingen har nevnt kjønnshår i vår familie. Vi gleder oss jo til vi kan bade nakne på naturiststranda vår, hele familien. En gang fikk mannen min reisning mens barna så det. Da måtte vi foreldre forklare barna hva det var. Nakenhet er veldig positivt, fordi barna lærer om seksualitet tidligere enn andre barn. Dessuten får de se endel i praksis. Dette er jo ikke noe å skamme seg over. En annen kristen tilhenger av nakenhet sa at sex og nakenhet ikke hører sammen. Men jeg må innrømme at det er er en seksuelt ladet tone hver gang storfamilien er samlet. Men de hender jo aldri noe som går over grensene, så barna synes dette er helt greit. De er dessutne ikke så gamle ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 31. mai 2004 #44 Del Skrevet 31. mai 2004 Men jeg må innrømme at det er er en seksuelt ladet tone hver gang storfamilien er samlet. Men de hender jo aldri noe som går over grensene' date=' så barna synes dette er helt greit. De er dessutne ikke så gamle ennå.[/quote'] :o Herregud, nå ble jeg faktisk fysisk kvalm. Er du klar over hva du sitter og skriver? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen-libertariansk Skrevet 31. mai 2004 #45 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg støtter naturistene, for det er slik gud har skapt oss til denne verdenen. Både barn og voksne. Slike er det bare! I en kald verden full av harde mennesker er det fint at noen familier er nakne med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 31. mai 2004 #46 Del Skrevet 31. mai 2004 'Kristen-libertiansk'? :roll:Når ein i tillegg ser på dei andre gjestene: 'Naturist', 'Naturist 2' og 'Kristen naturist' - vel, ser absolutt ingen grunn til å ta noko som helst i denne tråden seriøst. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 31. mai 2004 #47 Del Skrevet 31. mai 2004 Pøh.. Det kan skje om han går MED klær også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Libertariansk mann Skrevet 31. mai 2004 #48 Del Skrevet 31. mai 2004 Sett ut fra libartarianernes ståsted blri det feil å være kristen samtidig so men er libertariansk. Ut fra det liberale ståstedet har ethvert menneske rett til å gå naken rundt omkring når det vil. Staten kan ikke bestemme at man skla ha klær på seg. Knut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gerda Skrevet 31. mai 2004 #49 Del Skrevet 31. mai 2004 Eg likar ikkje nakenhet når familien e i lag...samma om en e kristen eller hva det no e. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 31. mai 2004 #50 Del Skrevet 31. mai 2004 La nå naturistene få være i fred! Jeg ser ikke helt hva som er galt i å gå naken rundt hjemme, lage mat naken eller sitte og spise naken. Barn som vokser opp i et naturisthjem har det vel ikke verre enn andre barn? Med mindre det er en seksuell undertone, slik en av gjestene beskrev. Barn bør skjermes for voksnes seksualitet, og utvikle sin egen seksualitet i det tempoet som er riktig for dem. Men etter hva jeg har oppfattet, har naturisme overhode ingenting med seksualitet å gjøre. Om det finnes enkelte individer som er naturister fordi det gir dem en seksuell spenning, bør man ikke tro at alle naturister er slik! Selv er jeg ikke naturist. Og har komplekser nok til at det hemmer meg i enkelte sammenhenger. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde vokst opp i et hjem der kropp var naturlig? Ikke noe man skulle skjule og nesten skamme seg over? Selvfølgelig finnes det en gylden middelvei, men fy så kjedelig det hadde vært uten ytterpunktene. Og en ting til: dere må da se forskjellen på gjesteinnleggene her? Det ene innlegget høres veldig seriøst og troverdig ut, og ikke støtende i det hele tatt. Enkelte andre innlegg vil jeg velge å ta med en klype salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 31. mai 2004 #51 Del Skrevet 31. mai 2004 Etter å ha lest en del av innleggene her må jeg si jeg er overrasket over hvor mye intoleranse og skråsikkerhet en del viser om noe de tydeligvis ikke har peiling på. Jeg tror naturistbarnas største trussel ikke er hva de opplever i naturistmiljøene men hva andre voksne har av fordommer og eventuelt planter av slike fordommer hos sine barn. Noen skriver om å varsle barnevernet etc. hvis de hadde opplevd i sitt nærmiljø at foreldre var nakne sammen med barna sine. Slike uttalelser demonstrerer en imponerende intoleranse. For ordens skyld: Naturist foreninger er seriøse organisasjoner som samarbeider med myndigheter og andre og som opptrer som seriøse partnere. De har ansvar for utestrender, driver leie av bad og driver overnattingssteder. De har også ofte et godt barne og ungdomsarbeid. Jeg har aldri opplevd seksuell utfoldelse i seriøse naturist miljøer hvor det har vært andre mennesker til stede. De ganger jeg har kommet over folk som har hatt sex så har det vært folk som har trodd de var alene. Og flertallet av gangene antar jeg at det har vært vanlige mennesker. Og som nevnt over: Det finnes like mange forskjellige naturister som det finnes andre. Og jeg har ingen grunn til å tro at de er mer opptatt av sex enn andre heller. Noen skriver at man mister noe av spenningen ved å se partneren naken. Jeg har ikke opplevd det slik. Jeg har både vært forelsket og sammen med kvinner både i og utenfor naturistmiljøet. For min egen del kan jeg i hvertfall si at min tenning er helt uavhengig av om jeg har sett de nakne først eller ikke. Min tenning er i mye større grad knyttet til personlighet enn til kropp. Men det finnes sikkert flere forskjellige oppfatninger her også. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nudeguest Skrevet 1. juni 2004 #52 Del Skrevet 1. juni 2004 Ja, her har det virkelig kommet mange innlegg siden vi dro på hytta i pinsen. Mange forskjellige holdninger. De som tror at nakenhet virker dempende på det erotiske tar helt feil. For meg er det i alle fall motsatt. Jeg nyter å se min elskede slik han er for meg. Se måten han beveger seg på, studere deler av kroppen hans. Har jeg erotiske tanker i hodet blir jeg skikkelig tent. Hvis jeg ikke er i det humøret, nyter jeg bare det å selv å være naken. Skal man nyte det å være naken, må man også bestemme seg for at det ikke er noen katastofe om noen ser deg naken. Noen liker helst å være nakne når de er sikre på at ingen kan se dem, mens andre synes åpenbart at det er greit å være nakne sammen med andre på naturiststrand mv. Der er vi alle forskjellige. For meg ble det mye mer befriende etter at jeg ble med samboeren min på naturiststrender eller badet og solte oss nakne i syden og bestemte meg for at det ikke gjør noe om andre ser deg naken. Hvis man ikke bestemmer seg for det, og egentlig bare går å lurer på om noen kan se deg, ja da kan man vel like gjerne kle på seg så er man kvitt det problemet. Når det gjelder hensy til barn eller ungdommer er jeg enig i at man må være forsiktige. Samboeren min har 2 barn med eksen. Når barna er hos han, så er det klart at vi ikke lever ut vår seksualitet når de er tilstede. Men om de ser meg naken på badet, eller om vi er på hytta og tar morgenbadet i nettoen, så er det helt greit. Desuten merker man jo fort på barna/ungdommene hva som er greit og omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anniken Skrevet 1. juni 2004 #53 Del Skrevet 1. juni 2004 En gang fikk mannen min reisning mens barna så det. Da måtte vi foreldre forklare barna hva det var. Nakenhet er veldig positivt, fordi barna lærer om seksualitet tidligere enn andre barn. Dessuten får de se endel i praksis. :o :klø: Øhh seriøst... Dette synes jeg er bare fælt og svært spesiell oppdragelse.. Men meg om det. Å få stå når barna dine er rundt føttene på deg henger ikke ihop. Det er rett og slett ekkelt. -og ikke minst upassende. Og trenger virkelig små barn seksualopplæring i den alderen?? Du sa selv at de var ganske små enda.. Jeg er helt målløs! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturist Skrevet 1. juni 2004 #54 Del Skrevet 1. juni 2004 Det var da svært som enkelte tar på vei. Vi naturister kan jo være uheldige i blant, uten å mene noe med det, f.eks. at mannen min plutselig fikk stå. Han sa han ikke kunen styre det, det bare kom. Barna så det uheldigvis. Men de har ikke sagt noe på det, så vi regner med at det går greit. Det er jo ikke slik at vi naturister tenker på sex hele tiden. Selv om i visse grener av naturistene finnes noen mer ekstreme enn andre, som i andre miljøer. Barna blir naturister de også, og da er det jo greit at de vet hvordan faren ser ut naken og hvordan kroppen vår virker, hv aslags funksjoner den har. Filmen "Kroppen min" viste det jo så fint for oss på kino. Barna likte den veldig godt, for de har sett kropp før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stakkars barn Skrevet 2. juni 2004 #55 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg synes det er synd på barna som vokser opp i slike naturist-miljøer, for det er vel ikke sunt for dem å få prakket på seg all nakenheten uten at de kan gjøre noe med det..? Jeg synes det er totalt forkastelig å stå å røre i grytene nakne..Jeg ville aldri ha hatt naturister i venneflokken etter å ha lest dette hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 2. juni 2004 #56 Del Skrevet 2. juni 2004 Denne tråden er en eneste suppe av nakenhet, incestuøs oppførsel og regelrett barnemishandling :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StavangerMann Skrevet 3. juni 2004 #57 Del Skrevet 3. juni 2004 Nei nå får du gi deg Mezzaluna. Nakenhet er naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 3. juni 2004 #58 Del Skrevet 3. juni 2004 Her i huset er vi og nakne blant barna, blant annet i dusjen! Gjerne også mens mor springer inn på soverommet for å hente seg klær. Og muligens vis det kommer en liten tass når mor sitter på do. Men å springe naken rundt på kjøkkenet mens jeg steker fiskekaer. Nei, det kunne ikke falle meg inn. Nakenhet er naturlig i enkelte settinger, men langt fra overalt! Og få reisning mens barna ser på synes jeg faktisk bare var motbydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajira Skrevet 3. juni 2004 #59 Del Skrevet 3. juni 2004 Dette er også en sånn tråd som er blitt ganske underholdende etterhvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #60 Del Skrevet 3. juni 2004 Hjelp! Hallo folkens, her var det vel et sammensurium av tråder og temaer! 1. Til trådstarter: Å være naken med kjæresten sin syns jeg er bra, sunt og godt. Jeg har laget mat i nettoen, til kjæresten, men dog med et lite forkle på og høyle hæler, noe som slo godt an For meg ville det å være naken hele tiden ta bort mye spenning! 2. Til alle dere kristne naturister, hvis dere er kristne vet dere at Gud staves med stor G, bare det svekker troverdigheten deres maximalt. 3. Jeg hadde ei venninne der familien gikk rundt nakne hele tida, det måtte jeg også når jeg var der. (som barn) Jeg har aldri truffet noen jenter, som fortsatt i voksen alder er mer ufrie og utrygge i forhold til egen seksualitet kropp og følelsesliv. Da mine foreldre fant ut hvordan det var der, ble det slutt på overnattingene sporenstreks!!! Får jeg barn ønsker jeg at de skal bli gladere i kroppen sin enn jeg har vært, men det inkluderer ikke å sitte nakne i sofaen og se pappan sin få stå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå