AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 For ca. fire user side sendte jeg en bekymringsmelding til barnevernet, sendte det pr. ordinær post på et standard skjema jeg hentet på nett. Jeg regner forsåvidt ikke med å høre noe mer om saken, regner med at jeg blir kontaktet i fall det skulle være noe de har gått videre med og ønsker utfyllende opplysninger om. Men er det heller ikke vanlig at man får en respons i form av "mottatt melding" eller noe sånt? Regner jo med at jeg har sendt til riktig adresse og at brevet er kommet fram, men likevel… Det hadde vært greit å få en bekreftelse, synes jeg. Anonymous poster hash: 43afb...1b0
Blackbird Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 For ca. fire user side sendte jeg en bekymringsmelding til barnevernet, sendte det pr. ordinær post på et standard skjema jeg hentet på nett. Jeg regner forsåvidt ikke med å høre noe mer om saken, regner med at jeg blir kontaktet i fall det skulle være noe de har gått videre med og ønsker utfyllende opplysninger om. Men er det heller ikke vanlig at man får en respons i form av "mottatt melding" eller noe sånt? Regner jo med at jeg har sendt til riktig adresse og at brevet er kommet fram, men likevel Det hadde vært greit å få en bekreftelse, synes jeg. Anonymous poster hash: 43afb...1b0 Hei. Så vidt jeg vet er det 3 ukers responstid. Dersom det drøyer lenger kan du ringe og purre på, noe jeg har gjort. Legger ved lovteksten. Ellers finner du info på http://www.barnevernet.no/http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100/KAPITTEL_7#§6-7a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Ser man det, ja. De skal faktisk gi tilbakemelding innen 3 uker. Det er ikke gjort. Anonymous poster hash: 43afb...1b0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Når det gjelder privatpersoner så trer dette ofte inn: "Tilbakemelding kan unnlates i tilfeller der meldingen er åpenbart grunnløs, eller der andre særlige hensyn taler mot å gi tilbakemelding" Av hensyn til taushetsplikten er det svært sjelden av private meldere får en tilbakemelding, bortsett fra i tilfeller der foreldre som blir meldt inn gir samtykke til at tilbakemdling blir sendt melder. Anonymous poster hash: eb546...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Når det gjelder privatpersoner så trer dette ofte inn: "Tilbakemelding kan unnlates i tilfeller der meldingen er åpenbart grunnløs, eller der andre særlige hensyn taler mot å gi tilbakemelding" Av hensyn til taushetsplikten er det svært sjelden av private meldere får en tilbakemelding, bortsett fra i tilfeller der foreldre som blir meldt inn gir samtykke til at tilbakemdling blir sendt melder. Anonymous poster hash: eb546...0a3 Ok. Som jeg har framstilt saken, kan jeg ikke skjønne at den skal oppfattes som grunnløs, i hvertfall. Og så lenge tilbakemelding kun er en bekreftelse på mottatt melding, så burde det jo ikke undergrave taushetsplikten. Jeg skjønner jo at jeg ikke vil få noen beskrivelse av eventuell saksgang. Men jeg kan jo bare ringe og spørre, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 43afb...1b0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Har du ring og fikk du noe svar? Anonymous poster hash: 6895e...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå