Venus_venus Skrevet 27. mai 2004 #1 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg har fått diagnosen Hortons hodepine, også kalt Cluster migrene eller klasehodepine. Jeg er medisinert med Imigram og Relpax uten at jeg får de helt store virkningene/effekt av det. Noen som har samme diagnose og som vet hva som eventuelt kan hjelpe? Har også B12 og B9 (folat/folin) mangel. Noen som vet om dette har sammenheng med migrenen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2004 #2 Del Skrevet 27. mai 2004 Stakkars deg. Veldig deldig stakkars deg. Jeg kjenner to som har det og de ligger månedsvis av gangen med en hodepine så sterk at jeg ikke en gang kan forestille meg det. Han ene jeg kjenner best (han andre bare vet jeg hvem er) tar smertestillende med sprøyter. Piller git lite/ingen virkning pluss at det tar for lang dit før de fungerer. Smertestillende bør tas de første minuttene i et anfall. Jeg har en god del artikler og fagskrifter om denne sykdommen hos moren min. Jeg kan ta de med neste gang jeg er der. Der er det utrolig masse informasjon. Både stilling av diagnose, behandlingsmetoder etc. De færreste leger vet noe særlig om denne sykdommen. Send meg gjerne en pm. Tror jeg vet om en som er spesialist på området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 27. mai 2004 #3 Del Skrevet 27. mai 2004 Glemte logge inn. Husk at de får allmennlegen din til å henvise deg til en lege i Oslo som kan en del om sykdommen. Mulig dette allerede er gjort. Sykdommen kalles også selvmordshodepine. Navnet sier seg dessverre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 27. mai 2004 #4 Del Skrevet 27. mai 2004 Onkelen min har denne sykdommen og det eneste som hjelper han er innleggelse på sykehus der han får morfin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 27. mai 2004 vackraflickan: Legen min er utenlandsk så jeg vet ikke om han henvist meg til noen i Oslo. Diagnosen er nylig og endelig stilt etter seks år. Har blitt diagnostisert og medisinert på alle mulige måter. Sendt til øyelege, ørelege, kiropraktor, fysioterapeut bla bla. Så sluttet fastlegen min og det kom en ny, han stilte diagnosen på første time. Har lest en del om det på nettet etter det, og det stemmer med symptomer etc. Om du har navn på spesialist så vil jeg gjerne ha det. Men jeg vet ikke hvordan jeg sender PM, har bare mottatt. Hvor finner jeg deg og kan sende post? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 27. mai 2004 #6 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei! Fant noen artikler. Moren min bor ikke i byen så det hun har får jeg ikke før jeg drar på besøk til henne. Clusterhodepine - klinikk, patofysiologi og behandling Tror ikke det er lov å legge ut mail adresser så jeg sender deg en pm med adresse til forfatteren. Utrolig hva man finner på internet. Akutt hodepine - diagnostiske overveielser Pasienter med clusterhodepine ved en nevrologisk avdeling Jeg har ikke lest artiklene, men håper de hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå