Gå til innhold

Skal gresk yogurt smake surt/bittert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri smakt gresk yogurt før, men kjøpte to stykker med gresk yogurt fra Tines nye serie, 14.
Det lukter vanilje, og gledet meg, men ble overrasket da det var ganske sur/bitter smak på selve yogurten.
Skal det være det?
Den er ikke gått ut på dato, hadde den riktignok i bilen over 1 time, men den sto inntil andre ting som holdt seg kaldt og temperaturen i bilen var ikke videre varm.

Anonymous poster hash: b47fb...a7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

gresk yoghurt er ganske sur ja, men ikke bitter. men eg tviler på at den var blitt dårlig.

Skrevet

I forhold til andre tilsvarende greske yoghurter på markedet er den surere ja.

Men det betyr jo bare at den har mindre tilsatt sukker og det gjør jo ikke så mye.

Anonymous poster hash: 343df...733
Skrevet

Hehe, jeg også prøvde den 14 med gresk yoghurt. Var litt sur ja, skal nok være sånn! :)

Skrevet

Ganske surt, men det skal også være litt kremete. Man blir vant til det, tror jeg. Jeg foretrekker gresk yoghurt med 10 % fett spist sammen med bær, det synes jeg smaker nesten litt søtt og kremete. Tynn, sur yoghurt synes jeg ikke egner seg til å spise rent.

Skrevet

Nå blei jeg skuffa av å lese her, har kjøpt meg den greske yoghurten med blåbær, tiltenkt lunsj imårra...

Skrevet

Skal smake syrlig - ikke surt. Er tross alt et syrnet melkeprodukt, og vil da smake syrlig uten søte smakstilsetninger.

Skrevet

Prøv Lindahl sin greske yoghurt i stedet. Den er mye bedre, ikke så syrlig.

Anonymous poster hash: 32683...33e

Skrevet

Jeg har en til i kjøleskapet, med bringebær og granateple + sånn musli.
Kjenner jeg er litt skeptisk etter den forrige.
Det var rett og slett for surt/syrlig for mine smaksløker..

Skrevet

Ha i ei skje med bringebærsyltetøy? :) Det er litt tilvenning å spise youghurt som ikke er søt.

Anonymous poster hash: 23ed5...dd3
Skrevet

Ha i ei skje med bringebærsyltetøy? :) Det er litt tilvenning å spise youghurt som ikke er søt.

Anonymous poster hash: 23ed5...dd3

Det var ikke så dumt, takk for tips :)

Prøvde en av de andre til 14 med gresk yogurt nå, med bringebær og granateple, havre og muslikuler.

Den var ganske god og gikk ned på høykant, nesten så jeg skrapa begeret rent :P

Så deffinitivt funnet en favoritt i den serien!

Har en igjen med havregrøt, gresskarkjerner og eple, men det får bli en annen dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...