Gå til innhold

Blir nettdating regnet som "siste utvei"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sliter jeg litt med å bestemme meg for hva jeg synes om dette konseptet, så jeg spør for å starte en diskusjon - ikke for å se hvem som er enige og uenige med meg selv.

Hva er deres syn på nettdating? Finnes det en alder der dette vil regnes som for tidlig eller kanskje litt teit? Kunne du vært åpen om at driver med nettdating ovenfor venner og familie eller er det noe som mange kanskje skammer seg litt over?

Jeg selv skal ærlig innrømme at jeg er en av de som har vurdert det en gang i tiden men avstått i frykt for å bli gjenkjent. Jeg skal være den første til å innrømme at det var litt pinglete av meg der og da. Akkurat nå søker jeg ikke kjæreste, men jeg ville nok syntes det hadde vært interessert å melde seg på bare for å se hvordan det fungerer, hvordan utvalget er og hvor lett det er å finne noen, men jeg vet enda ikke helt om jeg er helt der at jeg vil. Jeg avstår fra Tinder fra samme grunn. Har prøvd det en gang, men slettet appen med en gang jeg "likte" en person og vedkommende likte meg tilbake. Forsto, av en eller annen grunn, at konseptet ikke passet meg helt der og da. Kanskje det bare ble for enkelt.

Så hva synes dere? Har dere prøvd? Bruker dere det til vanlig? Åpne om det? Skam/ikke skam? Er det sett på som mer sosialt akseptabelt å møte og bli kjent med mennesker ute i det virkelige liv, istedet for å lete etter mulige partnere på nettet?

Anonymous poster hash: 66312...a29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig med nettdating og ingen siste utvei. Løfter ikke på et øyenbryn en gang når noen treffer sin kjære på nett. Anonymous poster hash: 18923...b0c

• Liker 5
Skrevet

Hvis du hadde fulgt litt med på forumet her ville du skjønt at nettdating er veldig vanlig. Nesten alle single mennesker oppretter en profil nå til dags. Det er du som ikke følger helt med i tiden... :)

Anonymous poster hash: d68c3...934
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du hadde fulgt litt med på forumet her ville du skjønt at nettdating er veldig vanlig. Nesten alle single mennesker oppretter en profil nå til dags. Det er du som ikke følger helt med i tiden... :)

Anonymous poster hash: d68c3...934

Og hvis du hadde lest åpningsinnlegget (jeg svarer med samme mynt) snakker jeg ikke om i hvilken grad det er vanlig eller uvanlig.

Anonymous poster hash: b23bc...88a

• Liker 1
Skrevet

Prøver selv å treffe folk utenom internett, mest fordi jeg tror jeg ikke er spesielt pen, så tror jeg selger meg selv bedre i virkeligheten hvor folk ser personligheten min.

Anonymous poster hash: 91731...99f
  • Liker 1
Skrevet

Det er vanlig med nettdating, men for mange - inkludert meg selv,er det nok siste utvei.

Jeg er i 30-årene,jobber på en kvinnedominert arbeidsplass, nesten alle mine venner er i forhold og jeg har liten bekjentskaps- og omgangskrets utenom det.Så ja, for meg er det siste utvei.

Da jeg var i 20-årene var situasjonen omvendt.Hadde nye dates nesten hver helg og hadde aldri kommet på å bruke nettdating da,fordi jeg var for opptatt med de jeg møtte irl.

Anonymous poster hash: dbd80...a39
Skrevet

Vel, med tanke på at min hverdag er såpass travel med barn, hus osv, så er det vanskelig å treffe noen IRL, så da er det enkelt med nettdating. Ser overhode ikke det som siste utvei, men en genial måte å treffe noen på uten å måtte forlate huset :)

Skrevet

Jeg ser ikke på det som siste utvei, men heller en enklere måte for meg å komme i kontakt med menn på, da jeg er litt sjenert og ikke har så lett for å få kontakt med ukjente irl.

- Jente 25

Anonymous poster hash: ad5ee...499
Skrevet

Absolutt ikke siste utvei :)

Er vel snarere tvert om, en fin måte og treffe nye mennesker utenfor sin egen vennekrets, eller møte folk utenfor sin egen by.

- Gutt 24

Skrevet

Skaffet meg Tinder for noen dager siden, skal ærlig innrømme at jeg faktisk er litt flau. Men det er mange der man ikke ville møtt om det ikke hadde vært for nettopp Tinder. Skal på date med en derfra nå snart :fnise:

Anonymous poster hash: 1c5b4...6b7
Skrevet

Jeg ser det ikke som siste utvei, heller som den eneste muligheten til å treffe menn på min egen alder.

Har en jobb der man ikke møter andre mennesker enn de som fysisk befinner seg inne i bygningen (høy sikkerhet, det går ikke an å bare komme slengende innom). På skolen går jeg sammen med et kull som er 10+ år yngre enn meg, og hobbyene mine forbindes med 50+ år gamle menn. Jeg går skjeldent ut på byen og har relativt få venner på min egen alder.

Jeg kjenner mange som har proklamert høylydt at "nettdating er ikke noe for meg" og slettet profilen sin. Bare for å slukøret opprette en ny konto senere... Men dem om det, de får gjøre som de vil. Det er massevis av katter på finn.no

Skrevet

Jeg har fått avsmak fra dette da jeg har sett for mange desperate folk herje villt. De kontakter alt de kan kontakte og møter alt de kan møte. Og stiller bare høyere og høyere krav til dem de vil gå videre med - fordi det er så enkelt å finne seg en ny date, som kanskje er bedre enn denne her. De tror hele tiden gresset er grønnere på den andre siden. Det gror jo ganske godt. Og hele greia blir en desperat jakt på ett eller annet de ikke vet hva de jakter på. (ikke alle er slik, men det er en god del av de)

Merker jo selv at man blir veldig fokusert på det ytre. Spesielt på Tinder. Mens de gutta jeg møter IRL og faller for, er noen jeg helt klart hadde bladd vekk på Tinder.

Men så er det det da... alle sjekker på Tinder ol, og ingen tør å sjekke IRL lengre. På den gode gamle dagse måten. Folk har tydligvis glemt hvordan man sjekker opp folk man møter, fordi de har brukt for mye tid på nettsjekking i stedet. Så det virker som eneste utvei å bruke nettdating, om man skal treffe noen.

Anonymous poster hash: 5b7fe...ec5
Skrevet

Syntes det var teit før, men nå kjenner jeg så mange som har møtt kjæresten sin på nett og som trives sammen. Så jeg har nå skjønt at det kan fungere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...