Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært mye mellom venninnen min og meg opp gjennom årene og jeg har svelget mange kameler og tilgitt mye jeg kanskje ikke burde ha gjort. Idag gikk hun nok engang over streken.

Hun visste jeg hadde en katt som døde her om mandagen. Hun spurte meg hva som hadde skjedd med den og jeg forklarte at den ble så syk at jeg måtte ta den til dyrlegen og avlive den der pga det. Hun sier hvorfor lot du ikke bare katten dø ute? Så sier jeg at dyra mine er som barna mine og at de fortjener å dø på en verdig måte. Hun sier igjen. Jeg hadde bare forlatt katta ute jeg og latt han dø der. Og tenk på hvor mange dyrlege utgifter jeg ville spart som hun sa..

Jeg kjente jeg ble skikkelig provosert av uttalelsen. Jeg kan forstå at noen mener at dyr kun er dyr men jeg sørger over tapet av min døde katt og da går det ann å vise litt empati og ikke komme med sånne ting. Eneste hun oppnådde var at gikk der i fra veldig fort. Synes det var forferdelig dårlig gjort av hun. I tillegg måtte hun informere meg om at kjæresten hennes hadde tatt livet av kattunger med pistol.

Hva er det med folk? Eier de ikke respekt for folk i sorg? Og hvordan er den beste måten å kutte et vennskap på.

Anonymous poster hash: b4b3c...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kutte ut vennskapet bare fordi hun har litt andre meninger enn deg? Ok.

Anonymous poster hash: e9cd4...1b1
  • Liker 2
Skrevet

Venninna di har usmakelige holdninger, er enig at det er dårlig gjort, og jeg hadde blitt forbanna! Men om hun ellers er en god venn ville jeg ikke kuttet henne ut.

• Liker 3
Skrevet

Kan du gi oss andre eksempler på å gå over streken? Det her var ikke akkuratt noen dealbreaker for et vennskap.

Anonymous poster hash: c7b87...981

Skrevet

Ts..Det handler ikke om å ha andre meninger enn meg. Det handler om at hun kan respektere min sorg. Selv om hun mener det hun gjør kunne hun holdt kjeft om det når hun vet hvor mye den katten betydde for meg. Det har med høflighet å gjøre. Jeg har det vondt nok fra før av og da hjalp det ingenting å komme med slike ting. Da kunne hun heller holdt kjeft. Handler om respekt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde kuttet henne ut lett! Husker når kjæledyrrotta mi døde for noen år siden, jeg var helt knust og en kompis presterte å si "Det var jo bare ei rotte" mens jeg satt der og hikstet. Vi var ikke venner lengre etter det for å si det sånn.

Venninna di viser tydelig at hun ikke har respekt for verken sorgen din eller levende skapninger som ikke er som henne og det er ikke en venninne jeg ville hatt.

• Liker 2
Skrevet

Ts..Det handler ikke om å ha andre meninger enn meg. Det handler om at hun kan respektere min sorg. Selv om hun mener det hun gjør kunne hun holdt kjeft om det når hun vet hvor mye den katten betydde for meg. Det har med høflighet å gjøre. Jeg har det vondt nok fra før av og da hjalp det ingenting å komme med slike ting. Da kunne hun heller holdt kjeft. Handler om respekt.

Kondolerer med katten din :(

Anonymous poster hash: 1ba73...45b

Skrevet

Tror du misforstod.

Skrevet

Hvis du skal kutte noen som venn bør du først være 100% sikker. Siden dette skjedde i dag er du kanskje litt blendet. Ville ventet noen dager til før jeg bestemte meg.

Anonymous poster hash: fdc16...c71

Skrevet

Litt andre meninge?

Hva med sjokkerende horrible holdninger og ingen respekt for andre menneskers følelser?

Nei takk!

Anonymous poster hash: a91cd...12b

• Liker 3
Skrevet

Andre eks ja... jeg hadde en hemmelighet ovenfor eksen da vi var sammen. Ikke noe utroskap eller sånne ting. Var noe som omtent var nøytralt som jeg ville skulle bli mellom meg og henne. Hun sladret til min daværende kjæreste om det og det ble unødvendig mange konflikter ut av det.

I sommer skulle jeg og kjæresten også på fst hos henne of overnatte. Pga dårlig kommunikasjon ble hele helgen ødelagt og hun slengte dritt til min nærmeste familie om hvor teit jeg var osv. Kort sagt så satt hun meg i et dårlig lys. Hun lot også moren sin komme og kjefte oss huden full meg og kjæresten min. Jeg føler vel at vi er for voksne til å blande inn foreldrene våre i en konflikt mellom oss to. Vi er i 30 åra begge to.. og det at hun blandet inn sin mamma uten å snakke med meg om det først gjorde mef mildt sagt forbanna.

I tillegg blander hun seg inn i mitt og kjæresten sitt forhold og hvordan vi lever støtt og stadig. Vi har et avstands forhold nå og jeg får stadig høre det må jo være så vanskelig. Forholdet kommer jo til å ryke..hun mente rtil og med at vi måtte stare med å få barn nå og da sier jeg at vi vil ikke ha noen før vi flytter sammen. Nei vi kunne jo ha barn da og bo hver for oss...

Skrevet

Det er mye mer..men det er det jeg ønsker å nevne. Har ballet seg på mye det siste året..

Skrevet

Kondolerer med katten din :(

Takker

Anonymous poster hash: 1ba73...45b

Skrevet

Bare si det til henne, det har skjedd mye ikke så bra mellom dere i det siste, og du vil ha pause. Om pausen føles bra, så fortsetter den. Om hun spør, så si at du vil ha mer avstand i fremtiden.

Gjest Sunhill
Skrevet

Jeg hadde droppet henne. Hadde aldri klart å vært venn med et menneske som er så lite empatisk.

• Liker 2
Skrevet

Hvis vennskapet med henne bryter deg ned mer enn det bygger deg opp, så er det vel et relativt enkelt valg. Du kan jo sette deg ned og lage en liste over negative og positive sider, da blir forholdet deres konkretisert og du kan se svart på hvitt hva du taper og hva du vinner på å avslutte vennskapet.

Jeg synes for øvrig at du bør ta dette valget uavhengig av hva medlemmer på et diskusjonsforum synes. Det er ditt liv, dine følelser og ditt vennskap, og det er du som skal kunne stå for det du velger.

Skrevet

Hvis du ikke får noe positivt ut av å ha det vennskapet, så er det vel i grunn ikke noe vits å fortsette det. Hørtes bare slitsomt og nedbrytende ut. Jeg ville kutten henne ut!

Skrevet

Først: Kondolerer med katten!!

Syns det var utrolig usympatisk sagt. Om så var at hun ikke greide å skjønne hvorfor det var vondt for deg (noe som er uforståelig nok i seg selv) burde det AT det er vondt for deg være nok til at hun tok hensyn og kondolerte, og brydde seg. Hvis hun bryr seg om deg bør hun også bry seg om dine følelser.

Hvis en venninne hadde reagert sånn om jeg mista et dyr hadde jeg ikke greid å være venn med vedkommende. Spesielt ikke hvis det bare er enda en ting som topper seg etter mye dritt. Men også det alene...altså, å blåse av andres sorg på den måten er fullstendig uforståelig for meg.

Enten kan du si rett ut at du føler dere ikke har nok felles interesser eller ikke passer som venner eller at det hun sa såret deg såpass at du ikke helt ser hvordan dere kan få et normalt vennskap igjen...Eller du kan fade henne ut.

• Liker 2
Skrevet

Tror du misforstod.

Nei det gjorde jeg ikke. Ts er hårsår. Avliving hos dyrelegen er ikke mindre smertefullt for et dyr.

Gjest Coolaid
Skrevet

Uavhengig situasjonen med katten....

Dersom venninnen din ikke bringer noe positivt til relasjonen mellom dere så er det vel ikke en bra relasjon å ta vare på? Det må være gjensidig gevinst for begge at dere er venninner.

La det dø ut uten noe mer dramatikk dersom vennskapet ikke fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...