AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 Jeg driver å baker en del på fritiden min og tar bilder til facebook, instagram, blogg o.l. Til nå har jeg brukt iphone og vanlig digitalkamere, men nå ønsker jeg å kjøpe meg et kamera som tar fine klare bilder. Ønsker å kjøpe et som er enkelt i bruk og ikke koster skjorta og ræva. og ønsker helst at det skal være Canon. Noen som har tips?Anonymous poster hash: 707a7...9bd
Gjest navnelapp Skrevet 24. februar 2014 #3 Skrevet 24. februar 2014 Kjøp Canon 600 eller høgare nummer og suppler med eit lyssterkt objektiv.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/hybridkamera/hybrid/canon-eosmblackef-m18-55is/175338.5609/ Noe sånt som det der er mer enn nok for alt utenom proffbruk. Kvaliteten er allerede med et slikt et mer enn god nok for en hobbyfotograf. Og da mener jeg bokstavlig talt mer enn god nok. Det finnes ikke lengre noen som helst grunn til å gå videre opp i pris med mindre du går opp på fullformatkameraer slik som feks EOS 6D/7D. Anonymous poster hash: 20d50...f07 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har lagt merke til at når folk spør om anbefalinger til et speilreflekskamera, så sier mange at de bør gå å holde i kameraet og kjenne hvordan det ligger i hånden. Så kanskje du burde gjøre det også og si heller hvilke kamera du likte? Anonymous poster hash: 606ba...106
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Storfornøyd med mitt Canon Eos 600D! Anonymous poster hash: 6af34...ee0
Sofie1 Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Ett Canon 600 D bør være bra nok til den bruken. Og husk, det er som regel ikke kameraet som gjør de beste bildene, men den som står bak det. Kan du ikke å bruke de manuelle innstillingene så hjelper det ikke så mye med ett fint kamera.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/hybridkamera/hybrid/canon-eosmblackef-m18-55is/175338.5609/ Noe sånt som det der er mer enn nok for alt utenom proffbruk. Kvaliteten er allerede med et slikt et mer enn god nok for en hobbyfotograf. Og da mener jeg bokstavlig talt mer enn god nok. Det finnes ikke lengre noen som helst grunn til å gå videre opp i pris med mindre du går opp på fullformatkameraer slik som feks EOS 6D/7D. Anonymous poster hash: 20d50...f07 Anonymous poster hash: 4467f...d95
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/hybridkamera/hybrid/canon-eosmblackef-m18-55is/175338.5609/ Noe sånt som det der er mer enn nok for alt utenom proffbruk. Kvaliteten er allerede med et slikt et mer enn god nok for en hobbyfotograf. Og da mener jeg bokstavlig talt mer enn god nok. Det finnes ikke lengre noen som helst grunn til å gå videre opp i pris med mindre du går opp på fullformatkameraer slik som feks EOS 6D/7D. Anonymous poster hash: 20d50...f07 Litt raskt ute over der. Nei nei nei, ikke EOS M. Det er helt håpløst treigt i bruk. Se bare her. TS: Hvor mange penger tenkte du? og MÅ det være Canon? Isåfall, hvorfor det? Jeg skjønner det om du har noe Canon-stæsj liggende som du vil bruke, men det virker det ikke som dersom du bare tar bilder med mobiltelefon. Stalltips: både Panasonic, Olympus, Fujifilm og Sony har ganske smarte apper som gjør at du kan overføre bilder rett fra kameraet til mobiltelefonen, og så legge de ut på Insta, Facebook osv. Du gjør ikke mye galt hvis du går for et Olympus PEN-kamera, feks. Mye kamera for pengene, og standardoptikken som følger med er ganske mye skarpere og bedre enn standardoptikken til Canon. (Sier hun, som har et Canon speilrefleks selv.. og ønsker seg speilløst systemkamera) Anonymous poster hash: 4467f...d95
2shy Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Du trenger ikke speilrefleks for å ta slike bilder. Et Canon powershot vil holde utmerket. Langt rimeligere og lettere til allsidig bruk. Hvis du MÅ ha et speilrefleks spiller det ikke så mye rolle hva du velger med tanke på ditt bruk. Det viktige er at det ligger godt i hendene dine og er lett å forstå for deg. Hvorvidt bildene blir bra kommer alltid an på fotografen:)
Knirke Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Jeg anbefaler ikke speilreflekskamera til den bruken. Mange kjøper speilrefleks fordi de vil ha "klarere" bilder, men det hjelper lite hvis man ikke setter seg inn i bruken av det og har interesse for foto. Resultatet blir at bildene gjerne dårligere enn de ville blitt med kompaktkamera. Mange lar også speilrefleksen ligge hjemme når de skal ut av huset, fordi det er for stort og klumpete å bære med seg. Jeg ville heller gått for et Canon powershot, det er gode kameraer med mange funksjoner
dillyduzit Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Du trenger ikke speilrefleks for å ta slike bilder. Et Canon powershot vil holde utmerket. Langt rimeligere og lettere til allsidig bruk. Hvis du MÅ ha et speilrefleks spiller det ikke så mye rolle hva du velger med tanke på ditt bruk. Det viktige er at det ligger godt i hendene dine og er lett å forstå for deg. Hvorvidt bildene blir bra kommer alltid an på fotografen:) +1. Jeg kjører med powershot g12 når jeg tar matbilder eller "mindre viktige" bilder. Nå skal det sies at jeg sitter med både 5D Mark ii og 7D (Altså tunge systemkameraer). Men Powershot er et virkelig undervurdert kamera som jeg virkelig vil anbefale å se på. Endret 25. februar 2014 av dillyduzit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå